اجاره بها | اجاره بها مسکن

خبر مهم دولت از نرخ اجاره بها در ماه مرداد | مستاجران با این خبر کامشان حسابی شیرین شد

کد خبر: 1307945

بازار مسکن که قرار بود فصل جدیدی از معاملات را در سال جدید آغاز کند، با تغییر دولت مواجه شد و دوباره به حالت رکود درآمد. با وجود اینکه نام رئیس‌جمهور جدید مشخص شده، هنوز معاملات اجاره بها به جریان نیفتاده است. منصور غیبی، تحلیلگر بازار مسکن، اظهار کرده که این بازار در حال تطبیق خود با شرایط جدید است.

خبر مهم دولت از نرخ اجاره بها در ماه مرداد | مستاجران با این خبر کامشان حسابی شیرین شد

برگزاری ناگهانی انتخابات ریاست‌ جمهوری در سال ۱۴۰۳ در اوایل تیرماه، موجب شد تا مردم از انجام معاملات اجاره بها خودداری کنند. آنها تصمیم گرفتند که خرید و فروش را به زمانی موکول کنند که بازار به ثبات بیشتری دست یابد و بتوانند دیدگاه روشنی نسبت به آینده سرمایه‌گذاری خود داشته باشند. حالا که بیش از یک ماه از برگزاری انتخابات گذشته و دولت جدید مستقر شده است، وضعیت بازار مسکن چگونه است و آیا اکنون زمان مناسبی برای ورود به این بازار به شمار می‌آید؟

نگاه بازار مسکن به استراتژی‌های جدید دولت دوخته شده است

منصور غیبی، کارشناس بازار مسکن، درباره وضعیت فعلی این بازار گفت: حوزه اقتصاد مسکن در حال بالانس و احیای خود با توجه به وضعیت اقتصاد کلان کشور و رفتار سیاسی داخلی و خارجی است.

او اضافه کرد: همچنین در این بین، انتظار تثبیت دوره گذار دولت سیزدهم به چهاردهم در جامعه وجود دارد و طبیعی است در حال حاضر نگاه بازار مسکن به تحولات و استراتژی‌های جدیدی خواهد بود.

غیبی ادامه داد: «دولت چهاردهم با کارگزاری وزارت مسکن و شهرسازی باید بتواند ایده‌ها و طرح‌های خود را نهادینه کند تا مشخص شود بازار به این ترتیب چه مسیری را برای خود انتخاب خواهد کرد.

این کارشناس بازار مسکن همچنین توضیح داد: نکته مهم اینکه بازار مسکن بازاری است که اگر مصرف‌کنندگان فرصت پیدا کنند و منابع مالی خود را به سوی خرید سوق دهند، قدرت چانه‌زنی و بررسی تنوع فایل‌های ملکی را دارد و می‌تواند برای خریدهای مصرفی مفید باشد.

او ادامه داد: بنابراین توصیه می‌شود پیش از آنکه بازارهای تاثیرگذار مانند ارز و طلا در این بازار اثری از خود به جا بگذارند، مردم خرید قطعی خود را انجام دهند.

کارشناسان معتقدند با توجه به چشم‌انداز صعودی قیمت مسکن و نمودار همیشه افزایشی این کالای اساسی، هر زمانی را برای ورود به بازار مسکن باید غنیمت‌ شمرد.

سال گذشته بازار مسکن تحت فشارها و کنترل دولت مسیری باثبات را طی کرد، اما به‌ نظر نمی‌رسد دولت دیگر توانی برای فشردن فنر بازار مسکن داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد