سود سهام عدالت | سود سهام عدالت امروز

سود سهام عدالت جدید پزشکیان برای سهامداران در روز شنبه | واریزی داغ و مهم 8 میلیونی برای این افراد در 20 مردادماه

کد خبر: 1307588

در مرحله بعدی پرداخت سود سهام عدالت، سودهای سال گذشته متوفیان تنها به وراثی که مراحل ثبت نام در سایت سجام را انجام داده باشند، پرداخت خواهد شد.

سود سهام عدالت جدید پزشکیان برای سهامداران در روز شنبه | واریزی داغ و مهم 8 میلیونی برای این افراد در 20 مردادماه

وراث سود سهام عدالت برای دریافت سود، در گام نخست باید سجامی شوند زیرا در مرحله بعدی پرداخت سود سهام عدالت، سودهای سال گذشته متوفیان تنها به وراثی که مراحل ثبت نام در سایت سجام را انجام داده باشند، پرداخت خواهد شد.

چگونه در سجام ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در سجام ابتدا باید به سایت Sejam.ir مراجعه و مراحل ثبت نام را طی کرد. پس از ثبت نام و با دریافت کد رهگیری، فرد باید نسبت به احراز هویت به صورت غیر حضوری یا حضوری اقدام کند.

نحوه ثبت درخواست انتقال سهام عدالت متوفیان

برای ثبت درخواست انتقال سهام عدالت متوفیان دو مسیر باید طی شود؛

۱- یکی از وراث سجامی شده باید به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir وارد شود و در گام بعدی با ورود به بخش -امور سهام عدالت متوفی- و با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد متوفی در بخش -استعلام نوبت تشکیل «پرونده نسبت به زمان فرارسیدن تشکیل پرونده- و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کند

۲- یکی از وراث سجامی، شده مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده را به دفاتر کارگزاری یا شعب بانک‌های مورد تأیید شرکت سپرده گذاری مرکزی که لیست آن در سایت csdiran.ir قابل دسترسی است، ارائه دهد.

گفتنی است، فرایند ثبت نام در سامانه میراث به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود. هم اکنون بیش از ۶۰۰۰ شعبه منتخب بانک‌های ملی، ملت پارسیان و تجارت و شرکتهای کارگزاری منتخب آماده ثبت نام از وراث متوفیان سهام عدالت در این سامانه هستند.

لازم به تاکید است که در حال حاضر تنها سهام عدالت متوفیان قبل از تیر ماه ۱۳۹۹ قابل انتقال است.

او در پاسخ به پرسش که آیا تمام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تا پایان سال مجامع خود را برگزار می‌کنند؟ گفت: پاسخ به این پرسش بسیار بستگی دارد به این که شرکت‌های تعاونی صورت‌های مالی خود را آماده و همکاری کنند و از سوی دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری هم نسبت به بروزرسانی صورت‌های مالی خود و انجام مراحل برگزاری مجامع اقدام کنند. امیدواریم تا پایان امسال با تمدید مهلت برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بخش قابل توجهی از این شرکت‌ها مجامع خود را برگزار کنند، اما تاکید می‌کنیم برگزاری تمامی مجامع منوط به همکاری تعاونی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای طی کردن مراحل قانونی است.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت همچنین بیان کرد: به تازگی هم نمایندگان ناظر مجلس در شورای عالی بورس مشخص شدند حالا باید منتظر ماند تا در جلسات آینده شورای عالی بورس در خصوص این موضوع زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بحث و بررسی شود حتما لازم است که تا پایان سال زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تمدید شود.

او در پاسخ به پرسش که آیا تمام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تا پایان سال مجامع خود را برگزار می‌کنند؟ گفت: پاسخ به این پرسش بسیار بستگی دارد به این که شرکت‌های تعاونی صورت‌های مالی خود را آماده و همکاری کنند و از سوی دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری هم نسبت به بروزرسانی صورت‌های مالی خود و انجام مراحل برگزاری مجامع اقدام کنند. امیدواریم تا پایان امسال با تمدید مهلت برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بخش قابل توجهی از این شرکت‌ها مجامع خود را برگزار کنند، اما تاکید می‌کنیم برگزاری تمامی مجامع منوط به همکاری تعاونی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای طی کردن مراحل قانونی است./خبرآنلاین

ایسنا در خبری نوشت:با توجه به اطلاعیه های رسمی، قرار بر این بود تا پایان بهمن ماه سال گذشته، وزارت کار، لیست تمامی افراد جامانده ثبت نام ، که شامل گروه هایی همچون، کودکان تازه متولد شده در خانواده های واجد شرایط ثبت نام هستند، افرادی که اقدام به ثبت نام جهت دریافت سهام مورد نظر کرده اند اما، به هر دلیلی نام نویسی آن ها انجام نشده، افرادی که پس از پایان مهلت زمان ثبت نام آن، تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گفته اند و غیره را تهیه نموده و در اختیار مجلس قرار دهد.

پس از ارائه لیست مورد نظر، توسط وزارت کار، پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری، ثبت نام سهام عدالت برای کودکان و جاماندگان آغاز شود و تمامی افراد واجد شرایط، مجاز به نام نویسی و دریافت سهام مورد نظر شوند. دقت شود که تمامی مواردی که در بالا ذکر شده است، طبق اطلاعیه های رسمی، پیش بینی بوده و درحال حاضر، لازم به ذکر است با توجه به اعلام رسمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آغاز واگذاری آن به جاماندگان،در دستور کار است که از خرداد ماه، فراخوان واگذاری این سهام، به مشمولان، انجام می‌شود.

همانطور که در ابتدا اشاره شد، پس از رونق بی سابقه بازار بورس، تعداد زیادی از افراد جامانده از اولین دوره ثبت نام ، خواستار برگزاری مجدد فرآیند نام نویسی، از سوی دولت شدند. لذا، در این راستا، دولت، اقدام به طراحی و تصویب طرح نام نویسی ، برای اقشار ضعیف جامعه به منظور کمک به آن ها، کرده است که بر طبق آن، ثبت نام دور دوم برای سه گروه اصلی جاماندگان امکان پذیر خواهد شد که این سه گروه به ترتیب شامل موارد زیر می باشند :

افرادی که اقدام به ثبت نام در دوره اول کرده اند، اما، به هر دلیلی، مانند خرابی زیر ساخت های سیستمی، موفق به انجام این کار و دریافت سهام عدالت نشده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد