حقوق بازنشستگان تامین جتماعی | افزایش حقوق بازنشستگان کشوری | واریزی حقوق بازنشستگان

واریزی ۸/۸۰۰/۰۰۰ به حساب بازنشستگان کشور از امشب | خبر فوری درباره افزایش حقوق بازنشستگان با چاشنی همسان سازی

کد خبر: 1307446

عضو کمیسیون مجلس: لازم است تا با هماهنگی دستگاه‌های مختلف با تامین بودجه ۹.۷ همت درباره حقوق بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ تامین شود.

واریزی ۸/۸۰۰/۰۰۰ به حساب بازنشستگان کشور از امشب | خبر فوری درباره افزایش حقوق بازنشستگان با چاشنی همسان سازی

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: اخیرا جلسه بررسی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته بعد از تاریخ ۱۴۰۰ در کمیسیون قضایی و حقوقی برگزار شد که در این جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس، معاون قوانین مجلس، نماینده سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی فرهنگیان، حضور داشتند.

 ابوترابی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد در آینده‌ای نزدیک، معاونت قوانین مجلس اظهار نظر کارشناسی خود را پیرامون دو موضوع مذکور ارائه داده و تصمیم‌گیری انجام شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار کرد: لازم است تا با هماهنگی دستگاه‌های مختلف با تامین بودجه ۹.۷ همت درباره حقوق بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ تامین و هر چه سریع‌تر خواسته این قشر محقق شود.

جمعی از بازنشستگان صندوق کشوری، از خلف وعده‌های مکرر مسئولان انتقاد کردند.

این بازنشستگان از عدم واریز یک میلیون تومان مبلغ متناسب‌سازی خبر دادند و گفتند: قرار بود، ظرف دو سه روز بعد از واریز مستمریِ ماه قبل (تیرماه)، مبلغ یک میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شود، اما نیمی از ماه گذشته و هنوز یک میلیون تومان مبلغ متناسب‌سازی واریز نشده است.

ایلنا نوشت: پیش از این، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از واریز ماهانه یک میلیون تومان متناسب‌سازی تا زمان صدور احکام اصلاحی به صورت علی الحساب خبر داده بود.

وی اعلام کرده بود که هیچ مشکلی در اجرای این طرح با واریز مبالغ از سوی سازمان برنامه و بودجه وجود ندارد و بعد از تامین منابع مالی این اقدام صورت می‌گیرد.

با این حال، تا امروز که به نیمه مرداد رسیده‌ایم، خبری از واریز این یک میلیون تومان نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار داشت: در خصوص متناسب‌سازی خصوصا برای بازنشستگان تامین اجتماعی با رئیس کمیسیون اجتماعی صحبت کردم متاسفانه متناسب‌سازی مابقی بازنشستگان کشوری و لشکری هم تعیین تکلیف نشده است.

وی درباره آخرین وضعیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: در خصوص متناسب‌سازی خصوصا برای بازنشستگان تامین اجتماعی صحبتی با رئیس کمیسیون اجتماعی داشتم که باید وضعیت را بررسی کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: الان برخی از حداقل‌بگیران هستند که از این موضوع گلایه دارند. همچنین متناسب‌سازی مابقی بازنشستگان کشوری و لشکری هم تعیین تکلیف نشده است.

وی تاکید کرد: هنگامی که قانون وجود دارد بایستی که دولت هر چه زودتر شرایط اجرایی را فراهم کند.

حاجی دلیگانی درباره این‌که آن سه میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به حساب برخی از بازنشستگان ریخته نشده است، بیان کرد: این مسئله قابل پیگیری است، ما هم به دولت تذکر داده‌ایم.

با توجه به عدم اِعمال مبالغ متناسب سازی در فیش مرداد ماه و صدور فیش‌ها بدون هر گونه افزایشی، بازنشستگان انتظار دارند، براساس مصوبه دولت و قول‌های داده شده، نسبت به صدور احکام حقوقی جدید بر مبنای محاسبات متناسب سازی اقدام شود.

گفتنی‌ست، پرداختِ حقوق و مستمری مرداد ماه براساس حروف الفبا از بیستم آغاز می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد