یارانه نقدی | یارانه جدید | واریز یارانه نقدی امروز

یارانه نقدی پزشکیان هدیه ویژه دولت | واریزی داغ 12/000/000 میلیونی در روز چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار

کد خبر: 1304163

سازمان هدفمندی یارانه‌ها، با اعمال تغییر ساختار خانوارها برای دریافت یارانه نقدی ، از این به بعد بر اساس اطلاعات پایگاه خانوار سازمان ثبت احوال به صورت پایلوت انجام می‌شود.

یارانه نقدی پزشکیان هدیه ویژه دولت | واریزی داغ 12/000/000 میلیونی در روز چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار

سید صولت مرتضوی وزیر کار در جلسه هئیت دولت سیزدهم درباره یارانه نقدی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته دولت سیزدهم موفق به ایجاد سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی شد. همچنین بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده از سوی مراکز داخلی و خارجی، در طول این دوره کاهش نرخ بیکاری به ۷.۷ درصد رسید. این رقم یک رکورد تاریخی در تاریخ ایران اسلامی محسوب می‌شود. همچنین، نرخ بیکاری در ۲۶ استان به تک‌رقمی کاهش یافت.

وی ادامه داد: در استان‌هایی که نرخ بیکاری همچنان دو رقمی است، میزان کاهش نرخ بیکاری به شدت بیشتر از سایر استان‌ها بوده است. این امر به دلیل عقب‌ماندگی تاریخی و کم‌توجهی‌های گذشته در این استان‌ها بوده است.

مبلغ جدید یارانه نقدی دولت

وزیر کار گفت: در حوزه تکافل اجتماعی، دولت سیزدهم با محور قرار دادن عدالت اجتماعی، بزرگ‌ترین خدمات را ارائه داده است. طرح ملی کالابرگ الکترونیکی طراحی، عملیاتی و اجرایی شد. در این طرح، به ۶۰ میلیون نفر از هفت دهک اول جامعه، در سه ماه متوالی، یارانه ۲۲۰ هزار تومانی با ۱۳ قلم کالا ارائه شد. سبد غذایی رایگان به ۱۳۶,۴۸۵ کودک مبتلا به سوءتغذیه و بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای کودک شیرخوار در سه دهک اول جامعه با مبلغ ۶۰۰ هزار تومان ارائه شد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان، پوشش بیمه‌ای ۱۹۶ قلم داروی جدید فراهم شد و کلیه خدمات درمانی رایگان به بیماران خاص، شامل بیماران دیالیزی و هموفیلی، در بخش بستری و سرپایی با تعرفه‌های رایگان ارائه شد. همچنین، تولید ۱۲۰ قلم محصول دارویی جدید، از جمله ۴۴ قلم که برای اولین بار در کشور تولید شده است، از دیگر دستاوردهای این دولت است.

مرتضوی اظهار داشت: صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری ۶۳ درصد افزایش یافت. همچنین، مستمری جویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام و سازمان بهزیستی افزایش ۱۸۳ درصدی داشته است.

اهمیت انکارنشدنی تغذیه کودکان شیرخوار باعث شد دولت در راستای اجرای ماده 24 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در قالب یارانه طرح یسنا، به خانواده‌های دارای فرزند شیرخوار یارانه‌ای مضاعف پرداخت کند.

در ابتدا، این طرح به طور آزمایشی و در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی اجرا شد و خانوارهای دارای فرزند زیر دو سالی که در دهک اول درآمدی حضور داشتند، از یارانه طرح یسنا به مبلغ 400 هزار تومان برخوردار شدند.

با این حال یارانه طرح یسنا از ابتدای اردیبهشت‌ماه به صورت کشوری اجرا شد تا همه مادران دارای فرزند زیر دو سال و حاضر در سه دهک اول درآمدی در کل کشور، از این یارانه برخوردار شوند. مبلغ یارانه طرح یسنا نیز از 400 هزار تومان به 600 هزار تومان افزایش یافت.

مشمولان یارانه طرح یسنا که در پایان هر ماه واریز می‌شود، می‌توانند بسته‌های حمایتی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر را تا مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان و از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کنند.

همچنین مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از اینکه مشمول طرح هستند یا نه می‌توانند با ورود به اپلیکیشن «شما» و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، از وضعیت خود مطلع شوند.

۱۷

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد