نهضت ملی مسکن | ثبت نام نهضت ملی مسکن

خبر خوش پزشکیان برای مستاجران در مرداد ماه | ثبت نام مسکن ارزان و دولتی برای این افراد کلید خورد

کد خبر: 1304139

رییس هیات عامل نهضت ملی مسکن بیان کرد که این صندوق به عنوان یک قانون وجود دارد و دولت‌ها متعهد به اجرای قوانین هستند. وی اظهار داشت: اگر آقای پزشکیان اعلام می‌کنند که با شرایط فعلی، ساخت یک میلیون واحد مسکن امکان‌پذیر نیست، این صحبت از جانبی صحیح است و در دولت سیزدهم نیز با همین مشکلات مواجه بودیم، اما ما راهکارهایی برای کاهش محدودیت‌ها و اجرای آن‌ها ارائه کردیم.

خبر خوش پزشکیان برای مستاجران در مرداد ماه | ثبت نام مسکن ارزان و دولتی برای این افراد کلید خورد

محمد اسماعیلی درباره سرنوشت صندوق ملی مسکن به عنوان منبع تزریق نقدینگی به نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم اظهار نمود: صندوق ملی مسکن یک نهاد رسمی در نظام جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس قانون جهش تولید مسکن تشکیل شده است. این صندوق متعلق به یک دولت خاص نیست که در دولت‌های بعدی قطعیت ادامه فعالیت خود را داشته باشد.

وی ادامه داد: پروژه مسکن ملی قانونی است که هر دولتی متعهد به اجرای آن است و اگر دولت نخواهد نهضت ملی مسکن را به اجرا نرساند باید لایحه‌ای را تنظیم کند و به مجلس ارایه دهد و ساخت سالانه یک میلیون مسکن را از حالت قانون خارج کند.

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اشاره کارکرد صندوق ملی مسکن با توجه به جریان مالی شکل گرفته در آن با احتمال کُند شدن مسکن ساختی در قالب در این پروژه گفت: قانون در نهضت ملی مسکن ضوابط بسیار سختی را به نفع صندوق وضع کرده که دست دستگاه‌های همکار را بسته مانند اینکه همین قانون اجازه علمیات مالی به سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت شهرهای جدید را نمی‌دهد؛ بنابراین اگر صندوق تعطیل شود باید این وظایفی که از سازمان‌ها سلب شده و به صندوق واگذار شده تعیین تکلیف شوند.

اسماعیلی تاکید کرد: عزم دولت و دستگاه‌های اجرایی در کیفیت اجرای قانون نهضت ملی مسکن کاملا موثر است و این موضوع واقیعت دارد باید توجه داشت آقای پزشکیان در مناظره‌ها اعلام کرد که به قانون ساخت مسکن عمل می‌کنم و قانون هم ساخت یک میلیون مسکن در سال است البته گفته شد که به این شکل ادامه پیدا نمی‌کند احتمالا باید برای محدودیت‌هایی که در نظر دارند ایده و پیشنهاداتی ارایه دهند.

وی ادامه داد: اگر آقای مسعود پزشکیان اعلام می‌کند که ساخت یک میلیون مسکن با شرایط فعلی قابل اجرا نیست این ذاتا سخن درستی است و ما هم در دولت سیزدهم با این مشکلات مواجه بودیم اما دولت سیزدهم روش‌هایی برای کاهش این محدودیت دنبال می‌کرد که این روش‌ها در شورای عالی مسکن که ریاست آن بر عهده ریاست جمهوری است را ارائه می‌دهیم.

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس گفت: شهرستان کازرون دارای ظرفیت های بالقوه و مناسبی برای ساخت مسکن محرومان است که باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

عباس خالقداری در نشست مشترک مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس با مسوولان ارشد شهرستان  که جهت رایزنی برای ساخت مسکن محرومان در این شهرستان برگزار شد، افزود: دست یاری به سوی خیرین کازرونی دراز می کنیم و شک نداریم که با ورود این خیرین و قابلیت های منحصر به فردی که دارند، امر ساخت مسکن محرومان در این شهرستان سرعت بالایی خواهد گرفت.

مسکن-مددجویان

وی  با اشاره به استقبال مسوولان شهرستان کازرون از همکاری مشترک با انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس خبرداد.

خالقداری با بیان اینکه خیرین به ویژه خیرین شهرستان کازرون در کارهای خیر و عام المنفعه پیشتاز هستند، افزود: از مسوولان شهرستان کازرون و نماینده این شهرستان در مجلس به پاس دغدغه مندی برای تامین مسکن محرومان قدردانی می کنم و  این حضور و تشریک مساعی بی گمان نشان از مسوولیت شناسی در راستای رفع دغدغه محرومان است که انتظار داریم سایر شهرستان ها نیز با همین نگاه مترقی به این امر خیر ورود کنند.

 در این نشست ، مقامات شهرستان با تاکید بر آمادگی جهت همکاری در ساخت مسکن توسط انجمن خیرین مسکن ساز در کازرون، خواستار بررسی شیوه های مختلف برای تسریع در این امر خیر شدند؛ همچنین گزارش کاملی از ساختار انجمن و گزارشی از پروژه های در دست احداث، اقدامات و دورنمای اهداف انجمن برای حاضرین تشریح شد.

این نشست با حضور مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس، نماینده شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس، فرماندار کازرون، رئیس اداره راه و شهرسازی و نظام مهندسی برگزار شد و بر راه های ایجاد تعاملات مشترک برای ساخت مسکن محرومان بحث و تبادل نظر شد.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد