شوک مثبت به حساب بازنشستگان | واریزی جدید ۳ میلیونی افزایش حقوق بازنشستگان + جزئیات

کد خبر: 1303796

در نامه اخیر مخبر به وزارت کار، سه میلیون تومان واریزی به حساب حداقل‌بگیران تامین اجتماعی، «کمک معیشت» نامیده شده است.

شوک مثبت به حساب بازنشستگان | واریزی جدید ۳ میلیونی افزایش حقوق بازنشستگان + جزئیات

حقوق بازنشستگان همچنان دچار کش و قوص‌هایی است. به گفته سخنگوی دولت، صدور احکام متناسب‌سازی بازنشستگان معطل لایحه‌ای‌ است که دولت برای اجرای متناسب‌سازی حقوق حداقل‌بگیران تنظیم و به مجلس ارسال کرده است. در ادامه خبر خوبی درباره حقوق بازنشستگان و تصمیم دولت را می‌خوانید:

سی تیرماه، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، در نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه، در مورد تصویب‌نامه مصوب جلسه ۱۴۰۳/۰۴/۲۴ هیات وزیران درخصوص «الحاق متنی به عنوان تبصره به بند ۱ تصویبنامه موضوع پرداخت ده میلیون ریال به صورت ماهانه به عنوان مبلغ علی الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان» توضیح داد.

در این نامه آمده است که هیات وزیران مصوب کرده «سه میلیون تومان واریزی به حساب حداقل‌بگیران تامین اجتماعی، کمک معیشت است و برای سه ماه پرداخت می‌گردد». به این ترتیب، به گفته محمدزاده، حداقل‌بگیر تامین اجتماعی، مستمری‌بگیران حداقلی از لیست متناسب‌سازی کنار گذاشته شدند و مشخص نیست تکلیف متناسب‌سازی برای این گروه چه می‌شود.

بخوانید: فوری / زمان پرداخت حقوق بازنشستگان جا مانده اعلام شد

این بازنشسته افزود: در حالیکه بازنشستگان در انتظار صدور احکام متناسب‌سازی هستند، هیات وزیران نامه‌ای را به تصویب می‌رساند که در آن سه میلیون تومان فقط کمک معیشتی‌ است و صرفاً فقط برای سه ماه اول سال است و قرار نیست تداوم داشته باشد.

محمدزاده ادامه داد: در حالیکه صندوق‌های دولتی، برای پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی مصوبه دارند، چرا حداقل‌بگیران تامین اجتماعی از لیست متناسب‌سازی خط خورده‌اند؟

همه اینها در حالیست که هنوز تکلیف متناسب‌سازی سایر سطوح نیز در تامین اجتماعی مشخص نشده است.

بازنشستگان حساب خود را چک کنند

۳۰ تیرماه حقوق تیرماه بازنشستگان، بازماندگان و مستمری‌بگیران صندوق لشگری به حساب‌شان واریز شد.

در عین حال، یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی علیرغم انتظار بازنشستگان برای تیرماه واریز نشد؛ این در حالیست که در برخی صندوق‌ها مانند صندوق نفت، قرار است تا زمان تصویب آیین‌نامه متناسب‌سازی هر ماه یک میلیون تومان به صورت علی‌الحساب برای بازنشستگان واریز شود.

محمد مخبر اعلام کرده بازنشستگان باید منتظر تصویب لایحه جدید دولت در مجلس باشند و فعلا احکام متناسب‌سازی صادر نمی‌شود.

 

 

منبع:‌ سرگرمی روز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد