مهدی عرب صادق در گفت‌وگو با «فردا»:

راه سخت نامزدهای برآمده از دولت

کد خبر: 1293813

فعال سیاسی اصولگرا گفت: کسانی که از درون دولت وسوسه شدند تا در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند، می خواهند از فضای احساسی ایجادشده در جامعه بعد از شهادت آیت الله رئیسی ماهیگیری کنند.

راه سخت نامزدهای برآمده از دولت

گروه سیاست سایت فردا: انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم و گمانه زنی درباره نامزدهای احتمالی کم کم دارد به محور اصلی جریان خبری کشور تبدیل می شود اما در این میان رقابت و سبقت دولتی‌ها از هم برای اعلام کاندیداتوری موضوعی قابل تأمل است.

مهدی عرب صادق در گفتگو با خبرنگار فردا درباره صف بلند دولتی ها برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: درگذشت آیت الله رئیسی واقعا برای همه اعم از موافقان و منتقدان دولت سیزدهم اندوه بار و ناراحت کننده بود چون شخصیت حقیقی و حقوقی آیت الله رئیسی و جایگاه ریاست جمهوری برای مردم ارزش و اعتبار دارد.

وی شهادت آیت الله رئیسی را بهترین و بالاترین عزت برای دولت سیزدهم خواند و افزود: به هیچ عنوان کسی نمی تواند بی‌دستاوردی دولت سیزدهم را در حوزه های مختلف به ویژه عرصه اقتصادی کتمان کند. امروز اگر کسانی بخواهند از داخل دولت ادعای ریاست جمهوری کنند، باید پاسخگوی ناکارآمدی‌ها نیز باشند.

این فعال سیاسی یادآور شد: برای حفظ عزت دولت سیزدهم پیشنهاد می شود کسی پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری چهارم نگذارد چون همه منتقدان امروز به احترام شهادت آیت الله رئیسی سکوت کردند و انتقاد جدی را به عملکرد دولت او مطرح نمی کنند.

وی افزود: بعد از آن همه هیاهو بالاخره میزان وزن و اعتبار مدعیان سوپر انقلابی و سلیقه های همسو با آنها نیز در انتخابات هیأت رئیسه مجلس مشخص شد. نیروهای این تفکر اندازه یک مینی بوس هستند که می خواهند کل کشور را در اختیار بگیرند. حالا با این وضعیت آقای جلیلی اگر بخواهد از سایه به آفتاب بیاید باید پاسخگوی خیلی از مسائل باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه به نفع جلیلیون و رئیسیون است که آرام و آهسته از کنار انتخابات عبور کنند، گفت: دولت سیزدهم گفتمانی نداشت که کسی بخواهد آن گفتمان را نمایندگی کند، آنقدر هم کارنامه این دولت ضعیف است که هیچ عاقلی نیز نمی تواند از این کارنامه دفاع کند؛ مگر آنکه آن فرد واقعا مفهوم اعداد و ارقام نشود.

عرب صادق گفت: کسانی که از درون دولت وسوسه شدند تا در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند، می خواهند از فضای احساسی ایجادشده در جامعه بعد از شهادت آیت الله رئیسی ماهیگیری کنند. این فرصت طلبی آقایان عاملی برای باز شدن فضای جدی نقد و نقادی دولت سیزدهم می شود که این مسئله محبت جامعه را به شخصیت آقای رئیسی کم می کند.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها