«فردا نیوز» گزارش می‌دهد

دوباره تحریم!

کد خبر: 1216428

اروپایی‌ها انگار قصد بیکار نشستن و دست از سر ایران برداشتن را ندارند، این بار به بهانه دغدغه‌های حقوق بشری قصد تحریم دارند

دوباره تحریم!

گروه سیاست سایت فردا - اتحادیه اروپا همان نهادی است که گمان می‌رفت در پرونده هسته‌ای بتواند گره‌گشا باشد و یک راه حل میانه که طرفین اصلی یعنی ایران و وآمریکا به آن رضایت دهند را بیابد. چند باری هم طرح و برنامه ارائه کرد اما دیدیم که ناکام بود و نتوانست طرف بدعهد قضیه را راضی کند. 

این بی‌عملی و ناکامی در حل و فصل مساله هسته‌ای اما همه آنچه از اروپا سراغ داریم نیست. آنها همانطور که بارها هم از سوی کارشناسان داخلی مورد اشاره قرار گرفته است، در هر فرصتی برای دشمنی ورزیدن علیه ایران خودشان را نشان داده‌اند. چنانچه شاهدیم بار دیگر حرف از یک بسته تحریمی تازه است.

آنطور که برخی رسانه‌های غربی گزارش داده‌اند، اتحادیه اروپا ممکن است روز دوشنبه هفتمین بسته تحریمی علیه ایران را روز دوشنبه به تصویب برساند. این تحریم‌ها قرار است به بهانه آنچه دغدغه‌های «حقوق بشری» خوانده می‌شوند تصویب شوند.

لازم به ذکر است که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه برای گفت‌وگو درباره تحولات اخیر در تونس و سودان در لوکزامبورگ جلسه دارند. آنها همچنین درباره تحولات اخیر در جنگ روسیه و اوکراین گفت‌وگو خواهند کرد. 

سرویس انگلیسی خبرگزاری آناتولی اما نوشته که «علاوه بر این انتظار می‌رود آنها هفتمین دور تحریم‌ها علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر را نیز به تصویب برسانند.»

خیز اروپایی‌ها برای اعمال فشار بیشتر به ایران در حالی است که آخرین بار در 29 اسفند یعنی همین یک ماه قبل، یک سری تحریم علیه ما وضع کرده بودند. در آن فقره  بروکسل ۸ فرد و یک نهاد را در فهرست تحریمی قرار داد.

قبل‌از آن هم اتحادیه اروپا به ترتیب در تاریخ‌های ۲۵ مهرماه (۱۷ اکتبر)، ۲۳ آبان‌ماه ( ۱۴ نوامبر)، ۲۱ آذرماه (۱۲ دسامبر)، ۳ بهمن (۲۳ ژانویه) و اول اسفند (۲۰ فوریه) بسته‌های تحریمی دیگری را علیه ایران به تصویب رسانده بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها