عوامل تاثیرگذار روی قیمت گرانول بروز|قیمت روز گرانول

کد خبر: 1112221

عوامل تاثیر گذار روی قیمت گرانول

عوامل تاثیرگذار روی قیمت گرانول بروز

شاید برایتان جالب باشد که امروزه بیشتر محصولات پلاستیکی و پلیمری با روش قالب‌گیری تزریقی ساخته می‌شوند. در این روش، ابتدا گرانول‌ پلی پروپیلن را درون دستگاه تزریق پلاستیک ریخته و سپس با اعمال فشار و دما، فرایند قالب‌گیری آغاز می‌شود. این فرایند به دلیل سرعت بالا و هزینه پایین به یکی از محبوب‌ترین روش‌های تولید پلاستیک تبدیل شده است.

همان‌طور که گفتیم، در فرایند قالب‌گیری تزریقی از انواع گرانول‌ها استفاده می‌شود. این گرانول‌ها نوعی ذرات ریز پلیمری هستند که معمولاً از ذوب و بازیافت پلی پروپیلن تولید می‌شوند. البته تولید گرانول پ پ به این راحتی‌ها هم نیست و دردسرهای خاص خودش را دارد؛ چراکه اگر عملیات بازیافت، ذوب مجدد، سرمایش و تست‌های استاندارد به خوبی انجام نشود، کیفیت گرانول‌ها نیز کاهش می‌یابد.

 بنابراین، برای خرید گرانول پلی پروپیلن بهتر است از شرکت‌های معتبر کمک بخواهید و با کارشناسان باتجربه مشورت کنید. ما نیز در این مقاله می‌خواهیم به عوامل تاثیرگذار روی قیمت گرانول بپردازیم تا بتوانید خرید مطمئن‌تری داشته باشید؛ از جمله این عوامل عبارتند از:

 

1- نوع مواد اولیه

گرانول‌ها از نظر نوع مواد اولیه به دو گروه گرانول بازیافتی و گرانول دست اول تقسیم می‌شوند. گرانول‌های بازیافتی را همان‌طور که از نامش پیداست، به وسیله فرایند بازیافت پلیمرها تولید می‌کنند. در حقیقت، پلاستیک‌هایی که دیگر قابل استفاده نیستند را جداسازی کرده و پس از شستشو و ذوب، به گرانول بازیافتی تبدیل می‌کنند. از طرفی گرانول‌های دست اول را به صورت مستقیم از پلی پروپیلن تولید می‌کنند و هیچ‌گونه مواد اضافی درون ترکیب آن وجود ندارد.

از نظر قیمت نیز باید گفت که گرانول بازیافتی پ پ از قیمت کمتری نسبت به گرانول دست اول برخوردار است. چرا که مواد اولیه آن را پلاستیک‌های بازیافتی تشکیل می‌دهند. این در حالی است که گرانول دست اول به دلیل گران بودن مواد اولیه، دارای قیمت بیشتری نیز می‌باشد. به عنوان مثال قیمت گرانول پ پ بازیافتی از حدود 11 هزارتومان و گرانول پ پ مرغوب zc30 از حدود 25 هزار تومان آغاز می‌شود. برای استعلام قیمت بروز این گرانول‌ها بهتر است به سایت پارس صنعت(parsanat.com) مراجعه کنید.

 

نوع مواد اولیه

2- میزان ناخالصی‌ها و افزودنی‌ها

تمامی گرانول‌های تولید شده به روش‌های مختلف احتمالاً دارای برخی ناخالصی‌ها و مواد افزودنی باشند. گرانول بازیافتی معمولاً ناخالصی‌های فراوانی داشته که اگر به درستی بازیافت و شستشو نشود، کیفیت گرانول نهایی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. حال هرچه این مواد ناخالصی در گرانول بازیافتی کمتر باشد، کیفیت آن بالاتر بوده و در نتیجه قیمت نهایی نیز بیشتر است.

گرانول‌های دست اول نیز ممکن است دارای برخی افزودنی‌ها باشند که برای پایدارسازی و ذوب بهتر به گرانول‌ها اضافه شده‌اند. بررسی‌های کارشناسان نشان داده است که هر چه کیفیت این مواد افزودنی بیشتر باشد، گرانول دست اول نیز دارای استحکام و خواص شیمیایی بهتری خواهد بود. در نتیجه برای خرید گرانول پلی پروپیلن به میزان ناخالصی‌های آن دقت نمایید و از فروشنده بخواهید تا نتایج آزمایش کنترل کیفی را در اختیار شما قرار دهد.

میزان ناخالصی‌ها و افزودنی‌ها

3- نوع تجهیزات و روش تولید گرانول

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت گرانول، روش تولید و تجهیزات مورد استفاده در آن است. به طور کلی استفاده از روش‌های مدرن و فرایندهای بازیافت استاندارد منجر به افزایش هزینه‌ها خواهد شد که بسیاری از شرکت‌های متفرقه از انجام آن خودداری خواهند کرد. به همین دلیل، می‌توان انتظار داشت که گرانول‌های تولیدی توسط دستگاه‌های قدیمی و روش‌های ارزان، از کیفیت مطلوب برخوردار نبوده و نمی‌تواند استانداردهای لازم را کسب نماید. این در حالی است که با قیمت کمتری می‌توانید گرانول‌های متفرقه و بی کیفیت را خریداری نمایید!

بنابراین پیشنهاد ما این است که برای خرید گرانول پلی پروپیلن به نوع شرکت تولید کننده، تجهیزات و دانش فنی مهندسان آن توجه نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نوع تجهیزات و روش تولید گرانول

4- کیفیت سطحی و رنگ‌بندی

اولین روش برای تشخیص یک گرانول پ پ مرغوب، توجه به کیفیت سطحی آن است. به همین دلیل، کیفیت سطحی نیز می‌تواند تاثیر زیادی روی قیمت نهایی گرانول داشته باشد. اگر دقت کرده باشید، برخی از گرانول‌ها دارای ترک و یا حرفه‌های ریز هستند. همچنین، امکان کدر بودن و عدم تقارن لبه‌ها نیز وجود دارد. تجربه به ما ثابت کرده است که خرید این نوع از گرانول‌ها به هیچ‌وجه عاقلانه نیست! زیرا کیفیت سطحی نامطلوب نشان دهنده‌ی عدم انجام صحیح بازیافت و همچنین وجود ناخالصی‌ها فراوان است. در نتیجه، استحکام گرانول و مقاومت به ضربه آن کاهش یافته و برای ساخت محصولات پلاستیکی مناسب نیستند.

رنگ گرانول نیز در قیمت‌گذاری آن مهم است؛ گرانول بازیافتی دارای رنگ تیره‌تری نسبت به گرانول دست اول است. به همین دلیل، به گرانول بازیافتی، گرانول مشکی نیز گفته می‌شود. به صورت کلی، هرچه رنگ گرانول شفاف‌تر و زنده‌تر باشد، کیفیت آن بیشتر و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

 

کیفیت سطحی و رنگ‌بندی

5- ویژگی‌های مکانیکی و شیمیایی

زمانی که تولید گرانول پلی پروپیلن به اتمام می‌رسد، باید وارد مرحله کنترل کیفیت شود. در این مرحله، ترکیب شیمیایی گرانول، استحکام کششی، مقاومت به ضربه، مقاومت در برابر اسید، وزن و چگالی آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر تمامی مراحل تولید به صورت استاندارد طی شده باشد، این آزمایش‌ها نیز با نتیجه خوبی به پایان خواهد رسید. حال اگر نتایج کنترل کیفی گرانول نشان دهنده استحکام کم و یا عدم مقاومت کافی در برابر ضربه باشد، قیمت آن به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین، قبل از خرید گرانول پلی پروپیلن بهتر است از نتایج این آزمایش‌ها آگاه شوید.

در آخر، می‌خواهیم یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده گرانول پ پ را به شما معرفی کنیم که محصولات آن دارای کیفیت فوق‌العاده بالا و قیمتی بسیار مناسب هستند.

 

پارس‌ صنعت؛ تولید کننده انواع گرانول پلی پروپیلن  و فروش گرانول نو با قیمت مناسب

شرکت پارس صنعت به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین تولیدکنندگان گرانول و محصولات وابسته به آن شناخته می‌شود. زیرا تجهیزات این شرکت استاندارد بوده و دانش فنی مهندسان نیز در سطح بالایی قرار دارد. این موارد سبب شده است که گرانول پارس صنعت از مرغوبیت بالا و قیمت مناسب برخوردار باشد.

قیمت گرانول پ پ ارزان در حدود 11000 تومان و قیمت گرانول پ پ C30S از 19000 تومان آغاز می‌شود. این در حالی است که گرانول پ پ مرغوب zc30 دارای قیمتی معادل 25000 تومان است. البته باید گفت که این قیمت‌ها ممکن است دچار تغییر شوند؛ به همین دلیل، برای دریافت قیمت گرانول بروز بهتر است وارد سایت پارس صنعت شوید...

https://parsanat.com/buy-granules

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد