فقط 10 درصد پله‌برقی‌ها ایمن است!

کد خبر: 1237089

شهرداری تهران می‌گوید علت حادثه پله برقی مترو علی‌آباد «سهل‌انگاری» بوده اما شورای شهر امروز از این اتفاق عذرخواهی کرده است، دلیل این امر هر چه بوده چیزی قطعی‌تر از این نیست که دست کودکی 9 ساله قطع شده است!

فقط 10 درصد پله‌برقی‌ها ایمن است!

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در صحن شورا می‌گوید: نقص فنی درباره پله برقی علی آباد گزارش نشده بود. اما در ادامه جلسه پارلمان شهری حبیب کاشانی در واکنش به گزارش این سازمان گفت « نمی دانیم سازمان زیباسازی، حوزه حمل و نقل و یا سازمان آتش نشانی در این زمینه مسئولیت دارند یا نه؟ ما برای این حادثه عذرخواهی می کنیم که یکی از اتباع عزیز دچار این سانحه شدند و باید در تمام مراحل کنار خانواده باشیم تا درد آنها کاهش یابد.

وی افزود: آیین نامه ای را در خصوص پله های برقی داریم و شهرداری تهران مکلف شده پس از ابلاغ مصوبه دستورالعمل را تهیه کند و ارائه دهد اما هنوز ارائه نداده است.

کاشانی تأکید کرد: همسو با توسعه کمی، به نگهداشت توجه بسیار کمی شده و بر اساس گزارش دادگستری در پایان سال ۱۴۰۰ آمار پله های روشن ۵۲ درصد بوده که ۱۰ درصد ایمن بوده اند.

وی با بیان اینکه تعمیرات به صورت مقطعی غیرمنطقی بوده و فاقد توجیه اقتصادی است، یادآور شد: ۲۹ برند پله برقی وجود دارد که بعضا در کشور خود نیز فعال نیستند و کیفیت و استاندارد لازم را ندارند و موجب شده شهرداری تهران نسبت به تأمین تجهیزات با مشکل مواجه شود.

کاشانی تأکید کرد: ۱۲۱ پل و ۴۸۴ پله برقی بدون در نظر گرفتن عوامل محیطی و اجتماعی، ساعت کارکرد و قرارگیری در مجاورت اماکن پرتردد مورد استفاده شهروندان است. تجهیزات پل ها و امکانات ایمنی از ۲۵ مکانیزم دنیا از ۱۵ مکانیزم برخوردار هستند.

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز  با بیان اینکه آتش نشانی نمی توانست مانع قطع شدن دست این کودک شود، گفت: سوال من از شهرداری این است که گفته شده هفت بار با شهرداری تماس گرفتند و گفتند این پله برقی خاموش است و علت آن نقص فنی است؛ چون شهرداری تعمدا پله را خاموش نمی کند و نقص فنی دلیل این خاموشی بوده است.

وی با بیان اینکه باید در این زمینه عذرخواهی کنیم، تأکید کرد: باید کارشناس دادگستری اعلام کند که چه میزان عابر و چه میزان شهرداری در چنین حادثه ای مقصر است؟ از روزی که این اتفاق افتاده شورا و شهرداری مورد حمله است و ای کاش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اطلاعیه می داد و عذرخواهی می کرد نه اینکه تقصیر را بر گردن یک کودک انداخت. من به جای روابط عمومی شهرداری ابراز تأسف و همدردی می کنم و حق این خانواده می دانم که علیه شهرداری اقامه دعوی کنند. همه گناه را بر گردن طفل بی گناه افغانی نیندازیم.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا هم با بیان اینکه علاوه بر دلجویی از خانواده باید موارد درمانی دنبال شود، گفت: به جای توجیه باید به دنبال رفع نواقص برویم. فاصله باید ۳ میلی متر باشد و وقتی این فاصله افزایش پیدا کند و دنده ها بکشند چنین حادثه ای رخ می دهد.

وی افزود: تمام ابراز و امکانات باید در چنین مواردی در اختیار قرار بگیرد تا در صورت بی احتیاطی فرد از آسیب دیدن جلوگیری شود و اینکه بگوییم خودتان مواظب خودتان باشید بی مسئولیتی مسئولان است.

 

 

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد