دانشجویان خارجی دو برابر می‌شوند!

کد خبر: 1195445

سازمان امور دانشجویی ایران طی ماه‌های گذشته یکی از خبرسازترین ارگان‌های علمی کشور بوده است، از ده برابر کردن هزینه آزادسازی مدارک گرفته که از سوی رئیس این سازمان «عادلانه» خوانده شد تا حالا که گفته شده است تعداد دانشجویان خارجی در ایران طی سه سال آینده دو برابر می‌شوند.

دانشجویان خارجی دو برابر می‌شوند!

هاشم داداش‌پور معاون در مراسم تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نخستین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان بین‌الملل که در تابستان سال جاری به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد در حالی از افزایش تعداد دانشجویان خارجی حرف زده در حال حاضر به گواه آمارهای رسمی 100 هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول به تحصیل هستند. نزدیک به 70 درصد از این تعداد اما دانشجویان تبعه افغانستان و کشور عراق هستند.

هر چند بحران صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها پذیرای افزایش تعداد دانشجویان خارجی است اما این موضوع به رتبه علمی قابل توجه دانشگاه‌های ایران به عنوان انگیزه مهم دانشجویان برای تحصیل بستگی دارد.

او گفته  دانشگاه‌ها برای ماندگاری دانشجویان بین‌الملل و شتاب برای بین‌المللی شدن در منطقه و جهان باید تعاملات و تبادلات علمی خود را افزایش دهند. جایگاه علمی برخی از دانشگاه‌های کشور در سطح جهانی و بر اساس ارزیابی های موسسات معتبر دنیا در رتبه های خیلی خوبی قرار دارد و ظرفیت جذب دانشجو و موقعیت بین‌المللی شدن را دارند؛ نیاز است در این حوزه بازتعریفی صورت داده و تعاملات خود را حداکثری کنند و تنوع جذب دانشجویان از کشورهای مختلف جهان را در اولویت قرار دهند.

«ظرفیت جذب دانشجو» در این موضوع یک بحث است و چگونگی جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران بحث دیگری است که نیاز به سیاست‌گذاری‌های اجرایی مهم دارد. رویه‌ای که در حال حاضر دیده نمی‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد