۲۶ هزار معلم خرید خدمات ساماندهی شدند

کد خبر: 1317001

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۶ هزار نیروی خرید خدمات را ساماندهی کردیم تا بخشی از مشکلات نیروی انسانی مرتفع شود.

۲۶ هزار معلم خرید خدمات ساماندهی شدند

علیرضا کاظمی در جلسه ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که از سوی شورای عالی آموزش و پرورش و با حضور اعضای آن برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در پروژه مهر بیان کرد: یکی از سخت ترین پروژه ها، بازگشایی مدارس در مهرماه است. از این رو از هم اکنون برای سال آینده به فکر چاپ کتاب، تامین نیروی انسانی هستیم تا با کمترین دغدغه برگزار شود.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات و چالش های آموزش و پرورش به صورت منطقه ای و نقطه ای ورود کردیم. کاظمی به اقدامات انجام شده در تامین نیروی انسانی مورد نیاز اشاره کرد و افزود: ۲۶ هزار نیروی خرید خدمات را ساماندهی کردیم تا بخشی از مشکلات نیروی انسانی مرتفع شود. البته اقدامات دیگری هم برای تامین منابع انسانی مورد نیاز انجام شده است.
به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ براساس گزارش های ارسالی استان ها در خصوص پروژه مهر وضعیت استان ها سازماندهی شده است و مشکل خاصی وجود ندارد اما طبیعی است که در هفته های اول مهر، همچنان سیالیت در جابجایی نیروها وجود داشته باشد. البته بنا شده است تا هفته آخر مهر تمامی نقل و انتقالات نهایی شود و پس از آن ثبات در آموزش و پرورش برقرار می شود.
وی بر ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد و ادامه داد: باید در گفتار و عمل، نظام آموزش و پرورش را به اولویت اول حاکمیت تبدیل کرد تا مشکلات این حوزه برطرف شود .
به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ باید برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت، نقشه راهی تعریف و تدوین کرد. کاظمی ادامه داد: شورای عالی دو مرجعیت دارد اولی مشورتی و دومی سیاستگذاری است.
وی به رویکردهای نظام آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: ما بنا نداریم کیلومتر آموزش و پرورش را صفر کنیم. بی شک در این مسیر، نقشه راه سند تحول، مهمترین ماموریت آموزش و پرورش است.
به گفته وزیر آموزش و پرورش، باید معماری نظام تعلیم و تربیت باز طراحی و برنامه های درسی مدارس نیز در کنار آموزشی بودن، مهارتی شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد