پرسپولیس و الجزیره امروز به مصاف هم می‌روند

کد خبر: 812878

پرسپولیس ایران عصر امروز دوشنبه در جریان دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی از الجزیره امارات پذیرایی خواهد کرد.

پرسپولیس و الجزیره امروز به مصاف هم می‌روند

روزنامه وطن امروز: پرسپولیس ایران برای صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا کار سخت، اما ممکنی پیش‌رو دارد. پرسپولیس ایران عصر امروز دوشنبه در جریان دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی از الجزیره امارات پذیرایی خواهد کرد. شاگردان برانکو که در بازی رفت و در ورزشگاه آل‌نهیان ابوظبی برابر حریف اماراتی خود شکست خوردند حالا امیدوارند با جبران نتیجه بازی رفت جواز صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا را به دست بیاورند. شاگردان برانکو در بازی رفت ابتدا توسط علی علیپور در دقیقه ۴۲ پیش افتادند، اما در ادامه و در دقایق ۵۲ و ۷۷ دروازه‌شان باز شد تا ۲ بر یک از الجزیره عقب بیفتند. در ادامه این دیدار گادوین منشا که تازه به میدان آمده بود در دقیقه ۸۴ توانست از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی بکشاند، اما در دقیقه ۹۴ الحمدی گل سوم را برای الجزیره به ثمر رساند تا برانکو و شاگردانش شکست خورده به تهران بازگردند. پرسپولیس در آن دیدار سیدجلال حسینی را در اختیار نداشت، اما حالا کاپیتان پرسپولیس که محرومیت خود را پشت سر گذاشته می‌تواند در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد. نکته مهم بازی رفت، مصدومیت کمال کامیابی‌نیا از ناحیه کتف بود. هافبک پرسپولیس پس از این دیدار به بیمارستانی در ابوظبی منتقل شد، اما در ادامه و پس از آمدن به تهران زیر نظر پزشکان باشگاه، دوران مصدومیت خود را طی کرد و برای بازی امروز آماده است. پرسپولیس که در دوره قبل با از پیش رو برداشتن لخویا (الدوحیل فعلی) و در ادامه الاهلی عربستان به جمع ۴ تیم برتر راه یافت در نهایت نتوانست از پس الهلال برآید و به فینال این دوره از رقابت‌ها راه یابد، اما الان برانکو و شاگردانش امیدوارند با درس گرفتن از تجارب دوره قبل بتوانند به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند. البته برای این امر ابتدا باید الجزیره امارات را از پیش‌رو بردارند. حال باید دید آیا امروز برانکو و شاگردانش می‌توانند شکست ۳ بر ۲ در بازی رفت را جبران کرده و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند یا خیر.

واکنش الجزیره‌ای‌ها به رویارویی با پرسپولیس بازیکن الجزیره تاکید کرد تیمش کار سختی برابر تیم فوتبال پرسپولیس پیش‌رو دارد، اما آن‌ها انگیزه بالایی برای صعود دارند. الجزیره در دیدار رفت برابر تیم فوتبال پرسپولیس توانست با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی برسد تا کار این تیم برای صعود به دور بعد سخت نباشد. محمد العطاس، بازیکن الجزیره قبل از این دیدار تاکید کرد تیمش بازی سختی پیش‌رو دارد، اما به دنبال پیروزی و صعود به دور بعد است. او گفت‌: بازی سختی پیش‌رو داریم. این دیدار می‌تواند بهترین پایان برای یک فصل خوب باشد. همه‌چیز در دست خود ما است. در دیدار رفت با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسیده‌ایم و این باعث می‌شود شانس بیشتری برای صعود به دور بعد داشته باشیم. العطاس ادامه داد: شاید بعضی بر این باور باشند که ما کار آسانی پیش‌رو داریم، اما من چنین نظری ندارم. بازی سختی پیش‌رو داریم. باید با نهایت تمرکز بازی کنیم. هر دو تیم شانس صعود دارند و خود را آماده هر سناریویی کرده‌ایم.

طعنه تن‌کاته به سیدجلال: او سوپرمن است؟ روز گذشته کنفرانس خبری هنک تن‌کاته، سرمربی الجزیره امارات هم برگزار شد. او در این نشست مدعی شد تیمش را برای برد به مصاف پرسپولیس خواهد فرستاد. وقتی یکی از خبرنگاران درباره بازگشت سیدجلال حسینی به ترکیب پرسپولیس بعد از یک جلسه محرومیت پرسید، او چنین پاسخ داد: «شما درباره سوپرمن حرف می‌زنید؟ من برای او و همه بازیکنان پرسپولیس احترام زیادی قائل هستم. وقتی گفتم سوپرمن برداشت بدی نشود. در یک تیم همه برای موفقیت تلاش می‌کنند. ما از بازیکن و تیمی نمی‌ترسیم و کارمان را انجام می‌دهیم. خوب نیست از یک نفر نام ببرم. پرسپولیس بخوبی مدیریت می‌شود. بازیکنان با هم هماهنگ هستند. بهتر است که از یک بازیکن نام نبریم. شماره ۸۸، ۱۰ و ۲ هم خوب هستند. در تیم‌ملی‌تان هم جهانبخش و قوچان‌نژاد خیلی خوب هستند». احتمالا منظور تن‌کاته این بود که پرسپولیس با سیدجلال و بدون سیدجلال تفاوت چندانی ندارد و الجزیره با حضور او هم می‌تواند این تیم را شکست دهد. البته شاید امروز و پس از پایان بازی نظر تن‌کاته درباره سیدجلال حسینی تغییر کند.

برانکو: از الجزیره ضعیف‌تر نیستیم سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید الجزیره برای جبران نتایج ضعیفش در لیگ امارات قصد این را دارد که پرسپولیس را در این مرحله متوقف کند. برانکو ایوانکوویچ گفت‌: فردا (امروز) بازی دوم‌مان برابر الجزیره خواهد بود که این مانند نیمه دوم یک بازی برای ما می‌ماند. این بازی برای الجزیره بسیار مهم است، زیرا آن‌ها در لیگ خود نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. او ادامه داد: نتیجه خوب این بازی می‌تواند باخت‌های آن‌ها را جبران کند، اما این دیدار برای ما نیز مهم است. ما هم می‌خواهیم به مرحله بعد صعود کنیم. ما بازی رفت را ۳ بر ۲ باخته‌ایم، اما به همه ثابت کرده‌ایم تیم ضعیف‌تری نسبت به الجزیره نیستیم و می‌توانیم نتیجه را جبران کنیم. امیدوارم با حمایت هواداران این بازی را ببریم. بازیکنانم شرایط خوبی دارند و امیدوارم این قضیه به ما کمک کند. سرمربی پرسپولیس درباره نقطه قوت تیم حریف گفت‌: در بازی اول دیدیم که الجزیره خط حمله‌ای قوی دارد. شماره ۱۰ این تیم بازیکن بسیار خوبی است. الجزیره فلسفه خوبی دارد که در بازی‌هایش از آن استفاده می‌کند. بازی فردا (امروز) است و باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. فلسفه ما بسیار آسان است و آن پیروزی در هر بازی است. برای ما فرقی نمی‌کند این بازی باشد یا هر رقابت دیگری تنها هدف ما برد خواهد بود. در لیگ قهرمانان آسیا ما تیم ضعیف نداریم و همه تیم‌ها سطح بالایی دارند، هر تیمی اشتباهی مرتکب شود، تیم حریف از آن موقعیت استفاده می‌کند و امکان دارد نتیجه بازی تغییر کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد