کفاشیان: حقوق نمی گیریم که جلوی مان را بگیرند!

کد خبر: 191439

رئیس فعلی فدراسیون فوتبال که یکی از نامزدهای بازنشسته ریاست فدراسیون است به خبرنگار «فردا» می گوید: «این قانونی که سازمان بازرسی به آن اشاره کرده در ادارات و نهادهای دولتی صدق می کند. اما وقتی شما برای ریاست یک NGO مستقل و غیر دولتی که هیچ درآمد مالی هم از آن ندارید، نامزد می شوید، دیگر چنین شرط و شروط های معنا ندارد. من فکر می کنم خود مسئولان سازمان بازرسی هم متوجه شدند که ماجرا از چه قرار است.»

کفاشیان: حقوق نمی گیریم که جلوی مان را بگیرند!
سرویس ورزشی «فردا»:

چهارشنبه هفته گذشته بود که سازمان بازرسی کل کشور نسبت به نامزدی و به‌ کارگیری بازنشستگان و بازخریدشدگان (غیرواجد شرایط قانونی) برای انتخابات ریاست فدراسیون های ورزشی از جمله فدراسیون فوتبال، هشدار داد. این سازمان در نامه‌ای خطاب به وزیر ورزش و جوانان نوشته بود که به‌ کارگیری افراد بازنشسته و بازخریدشده و همینطور شرکت این افراد در انتخابات ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون ها منع قانونی دارد و تخلف محسوب می شود. اما ساعاتی پس صدور این بیانیه روابط عمومی فدارسیون فوتبال با صدور بیانیه ای 4 بخشی، پاسخ این نامه را داد:« 1. بر اساس ماده یک اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، این نهاد به عنوان یک نهاد غیردولتی (NGO)محسوب می‌شود که دارای شخصیت حقوقی مستقل است. 2-تفسیر ممنوعیت حضور بازنشستگان و بازخرید شدگان مربوط به فدراسیون‌هایی است که در اساس نامه آنها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی محسوب می‌شوند، در حالی که مطابق نص صریح بندیک اساسنامه، فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است. 3-در بند یک ماده 72 اساسنامه تصریح شده که دریافت کمک‌های مالی سازمان‌ها و مجامع بین المللی بدون تاثیرپذیری از آنها مجاز است. 4-این فدراسیون در فهرست موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی نبوده و در زمره دستگاه‌های اجرایی که دارای ردیف بودجه هستند نیز قید نشده است.

البته این پاسخ، تنها واکنشی نبود که از سوی نامزدهای ریاست و حتی عضویت در هیئت رئیسه منتشر شد. چون تقریبا اکثر آنها با اشاره به 4 بندی که توسط روابط عمومی فدراسیون منتشر شد، به نوعی ازحقشان برای شرکت در انتخاب 15 اسفند دفاع کردند. اما در این میان صحبت های علی کفاشیان هم جالب است. رئیس فعلی فدراسیون فوتبال که یکی از نامزدهای بازنشسته ریاست فدراسیون است به خبرنگار «فردا» می گوید: «این قانونی که سازمان بازرسی به آن اشاره کرده در ادارات و نهادهای دولتی صدق می کند. اما وقتی شما برای ریاست یک NGO مستقل و غیر دولتی که هیچ درآمد مالی هم از آن ندارید، نامزد می شوید، دیگر چنین شرط و شروط های معنا ندارد. من فکر می کنم خود مسئولان سازمان بازرسی هم متوجه شدند که ماجرا از چه قرار است.» به هر حال آنچه واضح است،این است که هشدار سازمان بازرسی در نهایت تغییری در روند انتخابات فدراسیون فوتبال به وجود نخواهد آورد و علی کفاشیان، عزیزاله محمدی و حسین قریب برای تصدی این پست بدون هیچ مشکلی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. سکوت سازمان بازرسی پس از انتشار بیانیه روابط عمومی فدراسیون فوتبال هم دلیلی بر این مدعاست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد