شناگرايراني ركوردگينس راشكست/ عکس

کد خبر: 190034

مديرروابط عمومي سازمان امداد ونجات جمعيت هلال احمر شناگر ايراني پروژه ملي شناي طول خليج‌فارس صبح امروز با طي‌كردن 795 كيلومتر از طول خليج‌فارس ركورد گينس را شكست.

شناگرايراني ركوردگينس راشكست/ عکس

ایسنا: مديرروابط عمومي سازمان امداد ونجات جمعيت هلال احمر شناگر ايراني پروژه ملي شناي طول خليج‌فارس صبح امروز با طي‌كردن 795 كيلومتر از طول خليج‌فارس ركورد گينس را شكست.

حسين درخشان در گفت و گو با ايسنا، در مورد آخرين وضعيت «محمد كبادي» كه قرار است مسافت يك‌هزار و 280 كيلومتري طول خليج‌فارس را شنا كند. گفت: اين شناگر هلال احمر كه قصد داشت در ركوردي بي‌سابقه طول خليج فارس را طي كند، ركورد گينس را شكست.
وي افزود: اين شناگر صبح امروز با طي‌كردن 795 كيلومتر از طول خليج‌فارس ركورد شنا در آب‌هاي آزاد دنيا در گينس را شكست. درخشان با بيان اينكه اين شناگر تنها 500 كيلومتر تا ثبت نهايي ركورد طي‌كردن آب‌هاي آزاد خليج‌فارس فاصله دارد، گفت: با توجه به وضعيت جوي هوا احتمالا تا 25 اسفندماه «كبادي» پروژه خود را به پايان مي‌رساند. به گزارش ايسنا، طرح ملي شناي طول خليج‌فارس با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگي بيگانگان نسبت به کمرنگ يا محو كردن نام «خليج هميشگي فارس» است و اين طرح در تاريخ رشته ورزشي شناي آب‌هاي آزاد در جهان داراي طولاني‌ترين مسافت بوده و براي اولين بار توسط يک شناگر ايراني به مرحله اجرا گذاشته شده است. اين شناگر عضو جمعيت هلال احمر بايد براي ثبت ركورد جهاني خود از 13 نقطه بندر خمير، بندر لنگه، جزيره کيش، بندر مقام، بندر عسلويه، بندر سيراف، بندر کنگان، جزيره نخيلو، دلوار، بندر بوشهر، بندرگناوه، بندر ديلم عبور و با رسيدن به اروندکنار به ركورد خود پايان دهد كه در حال حاضر اين شناگر در حال عبور از بندر بوشهر است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد