کفاشیان: منافقین بد جور زیر آب فوتبال ایران را زدند!

کد خبر: 176559

یک یا چند منافق از داخل ایران به فیفا اطلاعات غلط داده بودند تا فیفا فوتبال ما را با مشکل مواجه کند

گل: حدود دو هفته پیش بود که سایت گل با شاهین رحمانی درباره اتفاق بدی که قرار بود برای فوتبال ایران بیفتد گفت و گو کرد.خبری که سایت گل از آن با خبر بود اما مجاز به انتشار آن نبود و اين خبر را تنها براي هشدار به مديران فوتبال ايران منتشر كرده بود اما با گذشت زمان و رفع مشكلي كه مي‌توانست دوباره وضعيت فوتبال ايران را به شرايط تلخ گذشته بازگرداند بنابراين شد كه خوانندگان سايت گل نيز در جريان اتفاقات قرار بگيرند. شاهين رحماني عضو ايراني كنفدراسيون فوتبال هم در پاسخ به سوالات سایت گل اشاره کرده بود که اطلاعات غلط و غيردقيقي منتشر شده بود كه وی به فدراسيون فوتبال پيشنهاد داده‌ بود تا در جلسه‌اي به حل آن بپردازند.

البته شاهین رحمانی اعلام کرده بود که مجاز نیست در این باره صحبت کند و تنها کفاشیان و نبی می توانند در این باره حرف بزنند.رحمانی اشاره کرده بود که كفاشيان به طرف مقابل گفت اطلاعات در مورد مسائلي كه روي آن حساس شده اند قبلا در مطبوعات منتشر شده و همه از آن باخبرند.البته خروجی جلسه مثبت بوده اما آنچه که از میان صحبتهای رحمانی استنباط می شود این است که رسيدگي به اين موضوع ايران را از يك خطر حتمي نجات داده است.

خطر تعلیق فوتبال ایران که چهارسال پیش هم نصیب فوتبال ایران شد. سایت گل درباره اطلاعاتی که از داخل ایران به فیفا داده شده و دیگر ماجراهای حول و حوش تعلیق فوتبال ایران واساسنامه با علی کفاشیان گفت و گو کرده است.با این حساب کفاشیان فوتبال ایران را از تعلیق نجات داده و حالا باید دید چه کس یا کسانی به فیفا علیه فدراسیون فوتبال ایران نامه زده اند.کفاشیان نام این افراد را افشا نکرد و گفت مطمئن نیست چه کسانی اطلاعات را به فیفا داده اند.

آقای کفاشیان ، چند وقت پیش سایت گل با شاهین رحمانی عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت و گو کرد و این عضو ایرانی گفت که مذاکره شما با بلاتر رئیس فیفا و جرومه والکه فوتبال ایران را از خطر حتمی تعلیق نجات داده است.درباره این ماجرا صحبت می کنید؟

البته بحث تعلیق به آن صورت در کار نبود اما بحث های مهمی داشتیم.

البته نمی توانید بگویید بحث تعلیق در کار نبوده. مثل اینکه نامه ای از ایران به دست فیفا رسیده که حاوی اطلاعاتی بوده که فیفایی ها را حساس کرده بود و حتی در آن نامه از فیفا خواسته شده تا فوتبال ایران را تعلیق کنند.درست است؟

بله ، یک یا چند منافق از داخل ایران به فیفا اطلاعات غلط داده بودند تا فیفا فوتبال ما را با مشکل مواجه کند

این منافق از داخل فدراسیون بوده یا نه؟

من نمی دانم از کجا بوده

اما وقتی اطلاعاتی به فیفا داده اند که آنها را حساس کرده است یعنی اینکه جایگاهی داشته اند...

ممکن است برخی اعضای فدراسیون به منافق ها خط داده باشند اما واقعا من نمی دانم چه کس یا کسانی بوده اند که نامه داده اند و نمی توانم کسی را متهم کنم.

دقیقا چه نوشته بودند؟

یک عده منافق نامه نوشته بودند که فدراسیون علی کفاشیان می خواهد اساسنامه را به نفع خودش تغییر دهد و حتی به من هم اشاره شده بود که من می خواهم این کار را بکنم تا خودم بمانم و این اساسنامه را به نفع خودم در حال تغییر هستم تا کسی نتواند برای انتخابات بیاید.

یک سوال مهم وجود دارد.فیفا معمولا به نامه هایی که از داخل کشور به آنها نوشته می شود اهمیت نمی دهند و معمولا نامه ها با لوگوی فدراسیون و امضای شما یا دبیرکل رسمیت دارد.چطور شده که به این نامه اهمیت داده اند؟

بله معمولا قبول نمی کنند

این همه باشگاهها مکاتبه می کنند و سرآخر فیفا به فدراسیون ارجاع می دهد

ولی به هر جهت قبول کرده اند و چون ماهیت محرمانه به آن داده اند فیفا هم به آن ورود کرده.به هر جهت در چنین مواقعی به این نامه ها اهمیت می دهند.مثلا به ما نامه بدهند که فلان جا در باشگاه یا جایی فساد شده بالاخره ما به نوعی پیگری می کنیم.ولی خوشبختانه ما به همراه شاهین رحمانی جلسه سه ساعته با بلاتر و جرومه والکه داشتیم و آنها را قانع کردیم و آنها دانستند که این ماجرا بی اساس بوده است و درست نیست و ما هم گفتیم وقتی اساسنامه مشخص است و وقتی در مجمع تصویب شد برای شما می فرستیم و هرجا دیدید که با اساسنامه فیفا مغایر است شما اصلاح کنید و ما هم اعمال می کنیم.

خود بلاتر حساس شده بود؟

نه اما به هر جهت کارشناسانی برای این ماجرا داشتند وآنها بودند که به بلاتر اطلاعات را منتقل می کردند.این کارشناسان مشاوران بلاتر هم بودند و ما با آنها هم سه ساعت جلسه داشتیم.

قبول دارید اگر آنهایی که به فیفا نامه نوشته اند دستشان رو شود و مشخص شود از داخل فدراسیون بوده اند و نامشان فاش شود چه بازخوردی خواهد داشت و معادلات انتخابات فدراسیون فوتبال چه تغییراتی خواهد کرد؟شاید همین افراد خودشان را آماده کاندیداتوری برای انتخابات بعدی کرده باشند...

این دیگر نظر شماست (سکوت می کند)

پس با این حساب شما فدراسیون فوتبال ایران را از تعلیق نجات داده اید...

بالاخره این منافق ها حاضرند همه را حتی خودشان را زمین بزنند تا مثلا اگر نمی خواهند فلان کس پستی در فوتبال داشته باشد یا شخص موردنظرشان نباشد تا به هدفشان برسند.آخر چرا این کار می کنید؟در کدام کشور در فوتبال جهان افراد در داخل کشور علیه فدراسیون و تشکیلات فوتبالش به فیفا نامه می نویسند؟متاسفانه می بینید که ما از این دست آدم ها و این دردها را در فوتبالمان داریم.

خب آیا منافق ها فقط گفته بودند شما اساسنامه را به نفع خودتان تغییر داده اید تا خودتان در فدراسیون بمانید و کسی نماند یا اینکه گفته بودند دولت هم در فوتبال و اساسنامه اش دخالت کرده است؟

گفته بودند که ما با دولت هماهنگ کرده ایم که اساسنامه را تغییر دهیم تا ما بمانیم.درصورتیکه اصلا اینطور نیست و چنین چیزی کذب است.ما کجا برای اصلاح اساسنامه با دولت هماهنگ کرده ایم؟در واقع گفته بودند این کار را انجام داده ایم و بادولت هماهنگ کرده ایم تا نواب رئیس را انتصابی کنیم تا انتاخبات فرمایشی شود و هر کس را که خواستند بگذارند.ما هم گفتیم اصلا چنین قصدی نداریم و همه اینها کذب است.من خودم گفتم مگر قرار نیست نواب رئیس کار اجرایی داشته باشند؟ پس باید کسانی که می خواهند کار اجرایی کنند را رئیس فدراسیون انتخاب کند.تازه اینکه اول به مجمع معرفی می کند و پس از اینکه رای آوردند نواب رئیس و عضو هیات رئیسه می شوند.

واکنش بلاتر و دبیرکلش چه بود؟

آنها هم گفتند این فکر خوبی است و اگر خواستید که نواب رئیس هم کار اجرایی نکنند ، نواب رئیس را فقط تشریفاتی بگذارید یا آنها را بگذارید بخش های دیگر.

پس فیفایی ها راضی شده اند...

راضی شده اند و مشکل حل شد و خوشبختانه دیگر از تعلیق و این حرفها خبری نیست

خبرهایی در چند روز گذشته منتشر شده بود که اگر وزارت ورزش با تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال مخالفت کند فیفا وارد ماجرای انتخابات می شود یا شما فیفا را وارد می کند.درست است؟

بازهم می گویم تصویب اساسنامه توسط فیفا و ثبت نام در انتخابات ودیگر مقدمات کار سه ماهی طول می کشد. البته در این باره مجمع هم تصمیم گیری می کند و قرار نیست فیفا وارد ماجرا شود. اما وزارت ورزش هم با تعویق انتخابات موافقت کرده است.

البته شایعات زیادی درباره انتخابات وجود دارد و حتی یکی از روزنامه ها نوشته بودند که شما قرار است با لابی گری نایب رئیس جدید فدراسیون فوتبال و گزینه مورد نظر دولت شوید.

من نایب رئیس کسی نمی شوم.اهل لابی هم نیستم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد