مربي تيم ملي تكواندو فردا معرفي مي‌شود؟

کد خبر: 166418

شنيده مي‌شود كه سرمربي جديد تيم ملي تكواندو مردان ايران فردا (شنبه) معرفي مي‌شود.

ايسنا: شنيده‌ها حاكي از آن است كه به احتمال زياد فردا (شنبه) مسئولان فدراسيون تكواندو سرمربي جديد تيم ملي را معرفي خواهند كرد.

گفته مي‌شود از ميان فريبرز عسگري و بيژن مغانلو يكي سرمربي جديد تيم ملي خواهد شد.

بيژن مغانلو مربي تيم ملي است و در سه سال گذشته در كنار رضا مهماندوست سرمربي سابق تيم ملي هدايت ملي پوشان را بر عهده داشت و همراه اين تيم قهرماني جهان را در كره جنوبي به دست آورد.

وي كه 11 سال سابقه حضور در تيم ملي تکواندو را دارد مدال نقره جام جهاني 91 يوگسلاوي ، برنزآسيا درسال 92 مالزي ، برنزجهاني 95 فيليپين ، طلاي آسيا 96 ملبورن ، برنز جام جهاني 97 قاهره و برنز بازيهاي آسيايي 98 بانکوک را دركارنامه دارد و سرمربي تيم ملي اميد ايران هم بوده است.

فريبرز عسگري هم سرمربيگري تيم ملي دانشجويان و تيم ملي نوجوانان ايران را در كارنامه دارد و در بازي‌هاي المپيك 1992 بارسلون كه تكواندو به صورت آزمايشي برگزار شد، حضور داشت.

مدال برنز جام جهاني 1991زاگرب يوگسلاوي ، مدال نقره جام جهاني 1997قاهره مصر ، مدال برنز قهرماني جهان 1995مانيل فيليپين ، مدال نقره قهرماني دانشجويان جهان 1996سن پترزبورگ - روسيه ، مدال نقره قهرماني آسيا-اقيانوسيه 1996ملبورن - استراليا ، مدال برنز قهرماني آسيا-اقيانوسيه 2000هنگ كنگ - چين، مدال طلا بازيهاي آسيايي 1994هيروشيما - ژاپن را در كارنامه دارد.

مسئولان فدراسيون تكواندو هفته گذشته با اين دو مربي به صورت خصوصي جلسات جداگانه‌اي داشتند و برنامه‌هاي آن‌ها را هم بررسي كرده‌اند.

البته در اين ميان شنيده‌ها حاكي از آن است كه شانس اين كه مغانلو بر مسند سرمربيگري تيم ملي بنشيند بيشتر است، چرا كه او چندين سال است با ملي پوشان كار مي‌كند و به خوبي با آن‌ها آشنا است و در اين فرصت 10 ماهه باقي‌مانده تا المپيك فدراسيون شايد صلاح بداند يك مربي كه از همه لحاظ ملي پوشان را مي‌شناسد و ملي پوشان هم با او كار كرده‌اند، سرمربي شود.

نكته ديگري كه شانس مغانلو را براي حضور در سرمربيگري تيم ملي بيشتر مي‌كند ، اين است كه آمدن فريبرز عسگري ممكن است تبعات خاص خودش را داشته باشد، چرا كه اگر فردي از بيرون كادر فني فعلي تيم ملي مسند هدايت تيم را بر عهده بگيرد كادر مد نظر خود را مي‌آورد، پس بدين ترتيب ممكن است، هيچ اعتقادي به استفاده از بيژن مغانلو و مجيد افلاكي مربيان فعلي تيم ملي نداشته باشد كه همين مساله باعث به وجود آمدن حاشيه اي جديد در تكواندو ايران مي‌شود.

البته قطعا مسئولان فدراسيون تكواندو آن زماني كه بحث استفعاي رضا مهماندوست پيش آمد و در فاصله كمتر از دو روز استعفاي او را پذيرفتند و اعلام كردند كه كادر فني جديد تيم ملي به زودي معرفي مي‌شود ، همه اين احتمالات را در نظر گرفته‌اند.

نكته مهم ديگر كه شايد معادلات را به سود فريبرز عسگري برگرداند اين است كه او به لحاظ سرمربيگري تجربه بيشتري نسبت به بيژن مغانلو دارد، هر چند كه در برخي اين تجارب همانند يونيورسياد دانشجويان جهان 2011 در چين نتوانست عملكرد بسيار درخشاني ارائه كند كه او را متمايز كند.

حدود دو هفته پيش بود كه رضا مهماندوست سرمربي سابق تيم ملي تكواندو در اعتراض به حقوق دريافتي‌اش از فدراسيون ، استعفاء داد و فدراسيون هم دو روز پس از استعفاي شفاهي، كناره گيري او را پذيرفت. دو هفته است كه تيم ملي تكواندو سرمربي ندارد و البته اين تيم هم در استراحت به سر مي‌برد.

قرار بود دور جديد تمرينات تيم ملي تكواندو از اول آبان ماه با حضور هفت نفر در خانه تكواندو آغاز شود، اما فدراسيون تكواندو به خاطر هم زماني شروع اردوها با مسابقات قهرماني كشور، اردوي تيم ملي را يك هفته ديگر به تعويق انداخت!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد