ایران در سید اول انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در آسیا

کد خبر: 1296351

دور دوم از مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا سه‌شنبه با برگزاری دیدارهای هفته ششم به پایان رسید و ۱۸ تیم راه‌یافته به مرحله سوم مشخص شدند.

ایران در سید اول انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در آسیا

۱۸ تیم نهایی قاره آسیا که برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ می‌جنگند، مشخص شدند.

هفته ششم و پایانی دور دوم از مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی 2026 در قاره آسیا روز سه‌شنبه برگزار شد تا پرونده این دور بسته شود.

به این ترتیب تیم‌های ملی ایران، ژاپن، کره جنوبی، عربستان، قطر، استرالیا، ازبکستان، امارات، عراق، بحرین، اردن، فلسطین، اندونزی، کویت، چین، عمان، قرقیزستان و کره شمالی، به دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 صعود کردند که در این مرحله، در سه گروه شش تیمی با هم رقابت می‌کنند و به‌صورت رفت و برگشت به مصاف یکدیگر می‌روند که دو تیم نخست هر گروه، مستقیماً راهی جام جهانی خواهند شد.

تیم‌های سوم و چهارم هر گروه در مرحله انتخابی، به دو گروه سه تیمی تقسیم می‌شوند و دو تیم صدرنشین به مسابقات جام جهانی صعود خواهند کرد. تیم‌های رده دوم از هر گروه در پلی‌آف مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند تا نماینده آسیا در پلی‌آف بین قاره‌ای تعیین شود. گفتنی است 18 تیم راه‌یافته به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی، صعود خود را به جام ملت‌های آسیا 2027 قطعی کرده‌اند.

یکی از نکات قابل توجه این مرحله، ناکامی تیم ملی سوریه از رسیدن به مرحله بعدی است، کاری که کره شمالی انجام داد و امیدهای خود را برای بازگشت به جام جهانی زنده نگه داشت.

نتایج دیدارهای هفته پایانی دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 و جدول نهایی گروه‌های این مرحله به شرح زیر است:

 دور دوم از مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا سه‌شنبه با برگزاری دیدارهای هفته ششم به پایان رسید و ۱۸ تیم راه‌یافته به مرحله سوم مشخص شدند.

 سایت «فوتی رنکینگز» سیدبندی مرحله بعدی انتخابی جام جهانی را اعلام کرد که تیم ملی ایران، در کنار ژاپن و کره جنوبی در سید نخست قرار گرفته است.

سید اول: ژاپن، ایران و کره جنوبی

سید دوم: استرالیا، قطر و عراق

سید سوم: عربستان، ازبکستان و اردن

سید چهارم: امارات، عمان و بحرین

سید پنجم: چین، فلسطین و قرقیزستان

سید ششم: اندونزی، کره شمالی و کویت

 

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها