شکستهای سریالی جودو و بي توجهي مسئولان

کد خبر: 123683

کارشناسان حضور افراد ضعیف بعنوان مربی تیم ملی جوانان که حتی یکبار هم عضو تیم ملی نوجوانان یا جوانان نبوده اند و فقدان استعدادیابی در سالهای گذشته را از دلایل نتایج ضعیف جوانان میدانند .

شکستهای سریالی جودو و بي توجهي مسئولان
وضعيت جودوي كشور كه از جمله ورزش هاي رزمي پرطرفدار و مدال آور كشورمان محسوب مي شد اين روزها دگرگون شده است. به گزارش خبرنگار سرويس ورزشي «فردا» پس از شکستهای مکرر و سریالی جودو در رقابتهای تونس، اسپانیا ، روسیه، قزاقستان و جهانی ژاپن نوبت به شکستهای سریالی تیم ملی جودو جوانان در رقابتهای جهانی مراکش رسید . در این رقابتها 352 جودوکار در قسمت مرداان شرکت نمودند که ایران با 9 شرکت کننده دراین مسابقات حضور یافته است . در روز اول اين رقابت ها و در وزن 55 کیلوگرم احسان بهرامیان خیاط پس از شکست دادن جودوکاران آذربایجان و آرژانتین به جودوکار روسیه باخت و حذف گردید . در 60 کیلو گرم نيز قاسم نوری زاده پس از شکست دادن جودوکاران استرالیا و لهستان و روسیه از جودوکار گرجستان ضربه فنی شد و در جدول بازنده ها به جودوکار ارمنستان باخت و حذف گردید . در 66 کیلو گرم سعید ملایی به حریف اکراینی باخت و حذف شد . محمد ملک محمدی معماردیگر جودوکار این وزن در دور اول به حریف چینی باخت و حذف شد و جودوکار چینی به جودوکار تونسی باخت و حذف گردید . در 73 کیلو گرم امیر حسین خادمیان در دور اول در مقابل حریف روسی 1دقیقه و 55 ثانیه دوام آورد و سپس ضربه فنی شد و حذف گردید . در 81 کیلو محسن نجفی سریری دوراول با جودوکار ترکیه مسابقه داد و در 2/36 ثانیه ضربه فنی شد.
در 90 کیلو شایان نصیر پور با جودوکار صربستانی مسابقه داد و او نیز در 2/23 ثانیه ضربه فنی شده و از مسابقات حذف شد. در آخرين روز مسابقات جودو قهرماني جوانان جهان نیز سيامک عدل کسروي و سيدحبيب الله ميرزاجاني از دور رقابت ها حذف شدند تا ايران با تنها مقام هفتمي قاسم نوري زاده به کار خود پايان دهد. بنابراين گزارش کارشناسان حضور افراد ضعیفی که حتی یکبار هم عضو تیم ملی نوجوانان یا جوانان نبوده اند را بعنوان مربی تیم ملی جوانان و مشغولیت مسئولان فدراسیون جودو در تشکیل مداوم کمیته انظباطی برای منتقدان و حضور در محاکم قضایی و فقدان استعدادیابی در سالهای گذشته را از دلایل نتایج ضعیف جوانان میدانند . نکته مهم دیگر اینکه قزاقستان و مغولستان که در آسیا از رقیبان ایران میباشند با سرمایه گذاریهای بسیار همراه با استعدادیابی مناسب مدالهای زیادی از جهانی مراکش تاکنون بدست آورده اند .
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد