رای پرونده بیرانوند | اعتراض پرسپولیس به رای بیرانوند

کد خبر: 1319586

در پی صدور رای شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند، این باشگاه به رای صادر شده از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، اعتراض کرد.

رای پرونده بیرانوند | اعتراض پرسپولیس به رای بیرانوند

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بالاخره بعد از ماه‌ها کش و قوس، رای خود را درباره پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند صادر کرد که بر اساس آن دروازه‌بان ملی‌پوش تراکتور به پرداخت حدودا ۲۰ میلیارد تومان غرامت و هزینه دادرسی در حق پرسپولیس و محرومیت ۴ ماهه تعلیقی محکوم شد.

بخوانید: سرانجام رای پرونده بیرانوند اعلام شد/ محرومیت تعلیقی ۴ ماهه و ۱۹ میلیارد تومان جریمه

کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال ایران با پذیرش دعوا و شکایت باشگاه پرسپولیس نسبت به صدور حکم محرومیت و جریمه برای دروازه‌بان سابق تیم اقدام کرد ولی باشگاه به این رای اعتراض می‌کند.

کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال پس از بررسی‌های فراوان رای به حقانیت باشگاه پرسپولیس در دعوا و شکایت علیه علیرضا بیرانوند داد و بازیکن پیشین پرسپولیس را محکوم به پرداخت غرامت و هزینه دادرسی کرد.

این کمیته همچنین بازیکن را طبق مقررات انضباطی فوتبال ایران به چهار ماه محرومیت از فعالیت‌های فوتبالی محکوم نمود که حداقل محرومیت در زمان فسخ غیر موجه قرارداد از سوی بازیکن است اما همین محرومیت به حالت تعلیق درآمده است که در عمل اثر سویی برای نامبرده نخواهد داشت. اثری که قانون‌گذار آن را طبعا از جهت اثر بازدارندگی و ایجاد نظم و انضباط قراردادی و مالی برای فوتبال و لیگ در مقررات گنجانده است.

بنا بر حکم صادره:

-علیرضا صفر بیرانوند و باشگاه تراکتور به نحو تضامنی به پرداخت مبلغ ۱۹ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان غرامت به‌علاوه ۷۶۵ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان بابت هزینه دادرسی در حق خواهان گردیدند.

-علیرضا صفر بیرانوند، همچنین به ۴ ماه محرومیت از شرکت در بازی‌های رسمی، اعم از باشگاهی و ملی محکوم شد ولی این محرومیت به مدت یک سال تعلیق می‌شود.

به هر روی هر چند این حکم حقانیت باشگاه پرسپولیس و صداقت آن را به اثبات رساند و بیانگر عملکرد موفق مدیرعامل و بخش حقوقی در این حوزه بوده است و برای نخستین بار در مواجهه با فسخ‌های یک طرفه در باشگاه پرسپولیس روی داد ولی بدون تردید نسبت به این رای معترض هستیم.

در این ارتباط باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفته موضوع را تا انتها و اعمال قطعی محرومیت، پیگیری کند. در این مرحله طبق روال قانونی و تعریف شده اعتراض خود را در رکن قضایی داخلی فوتبال دنبال خواهیم کرد و اگر خواسته بر حق و قانونی باشگاه و هواداران تامین نشود، بدون تردید بردن پرونده به ارکان قضایی بین‌المللی فوتبال و ورزش در دستور کار است.

باشگاه پرسپولیس قطعا این پیگیری را برای دفاع از حقوق خود و هواداران به عنوان اقدامی بازدارنده در مقابل رفتارهای مشابه انجام می‌دهد.

باشگاه پرسپولیس همچنین در این ارتباط در ساعات آینده بیانیه حقوقی را صادر خواهد کرد.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون: تاج در رای پرونده بیرانوند دخالتی نداشت

دکتر سید عباس موسوی رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون درباره رای صادره پیرامون پرونده علیرضا بیرانوند توضیحاتی ارائه کرد.

کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال بالاخره پس از ماه‌ها رای پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند به دلیل فسخ غیرقانونی قراردادش را صادر کرد.

رای صادره از سوی کمیته وضعیت بحث‌برانگیز بود از این جهت که با وجود محرز شدن غیرقانونی بودن فسخ قرارداد بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش فعلی تراکتور با محرومیت تعلیقی ۴ ماهه مواجه شد؛ موردی که با تایید کمیته تدوین مقررات بوده است. هم‌چنین باشگاه تراکتور و علیرضا بیرانوند به صورت تضامنی به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان غرامت به باشگاه پرسپولیس محکوم شدند.

سید عباس موسوی رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون فوتبال در رابطه با این رای گفت: پیرامون رای صادره از سوی کمیته محترم وضعیت بازیکنان علیه آقای علیرضا بیرانوند، خاطرنشان می‌کنم که اولا؛  قضات محترم کمیته وضعیت با استقلال کامل و براساس برداشت خود از مقررات حاکم مبادرت به صدور رای نمودند. در این فرآیند، اظهارنظر و دلالت هیچ مرجعی نقشی نداشته بلکه ایشان  بر اساس برداشت حقوقی بر مبنای یافته‌ها و داده های کارشناسی به نتیجه متبلور در رای رهنمون شدند.

او افزود: ثانیا، براساس اصل کلی اذن در شئ اذن در لوازم آن است و اصول و مبانی متعدد حقوقی قاضی یا قضات یک نهاد دادرسی همانطور که در امر مهم دادگری صاحب اختیار و صلاحیت هستند در جوانب و لوازم آن هم چنین اختیاری را دارا هستند. بنابراین هم جریان دادرسی و هم چگونگی صدور حکم و نیز حتمیت، تعلیق و حتی تعویق اجرای مجازات در حیطه اختیار و صلاحدید قاضی رسیدگی کننده است. مواردی را که قاضی امکان تعلیق اجرای مجازات را ندارد، قانون‌گذار به صراحت او را از این امر ممنوع سازد.

رئیس کمیته تدوین مقررات ادامه داد: اینکه آیا علیرضا بیرانوند مستحق تعلیق اجرای مجازات بوده یا خیر، در گرو تشخیص قضات رسیدگی کننده بوده است. بی‌گمان، در صورتیکه این برداشت نادرست باشد، باشگاه پرسپولیس می‌تواند در کمیته محترم استیناف درخواست نقض این رای را داشته باشد. به ویژه که بر مبنای حقایق موجود این بخش از تنبیه (محرومیت) برای آن باشگاه به مراتب بیش از مجازات مالی مهم و ارزشمند بوده است.

او افزود: ثالثا؛ پس از ابلاغ این رای نزد دنبال کنندگان مسائل فوتبال و رسانه‌ها گمانه زنی ایجاد شده که ریاست محترم فدراسیون و نیز کمیته تدوین مقررات دخالتی در فرآیند صدور رای و به ویژه موضوع تعلیق تنبیه محرومیت داشته اند. به ضرس قاطع گواهی می‌دهم در طول سیزده سال حضور پیوسته  در کمیته استیناف فدراسیون که بخش قابل توجهی از آن با مسولیت رئیس فعلی فدراسیون مرتبط بوده، در هیچ پرونده‌ای ایشان و نیز سایر مسئولان فدراسیون دخالتی نداشته‌اند. درباره خودم هم خاطرنشان می‌کنم که در پاسخ به استعلام کمیته محترم تعیین وضعیت، به صورت کلی اظهار داشتم که در صورت تجمیع شرایط قانونی و استنباط کمیته متصدی پرونده، امکان بهره مندی از نهادهای ارفاقی وجود دارد. این پاسخ ناظر بر شخص خاصی نبوده است.

موسوی تصریح کرد: رای صادره قابلیت تجدیدنظر خواهی دارد و به حتم و قطع، قضات محترم کمیته استیناف در صورت اعتراض باشگاه پرسپولیس و وارد بودن اعتراض تصمیم دیگری خواهند گرفت./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد