اخبار پارالمپیک | صعود تیم میکس کامپوند ایران به نیمه نهایی پارالمپیک

کد خبر: 1312378

تیم میکس کامپوند ایران با حضور در مرحله نیمه نهایی پارالمپیک در یک قدمی مدال قرار گرفت.

اخبار پارالمپیک | صعود تیم میکس کامپوند ایران به نیمه نهایی پارالمپیک

تیم میکس کامپوند ایران با حضور در مرحله نیمه نهایی پارالمپیک در یک قدمی مدال قرار گرفت.

رقابت‌های میکس کامپوند بازی‌های پارالمپیک پاریس از ساعت ۱۶:۴۰ به وقت پاریس در مجموعه اینولید آغاز شد که هادی نوری و فاطمه همتی به مصاف برزیل رفتند.

نمایندگان کشورمان راند اول را با نتیجه ۳۹ بر ۳۶ به پیروزی رسیدند و در راند دوم نتیجه را با حساب ۳۷ بر ۳۹ واگذار کردند و راند سوم دو تیم به امتیاز برابر ۳۸ رضایت دادند.

نمایندگان کشورمان با درخشش در راند چهارم با نتیجه ۳۹ بر ۳۸ به برتری رسیدند تا در مجموع با نتیجه ۱۵۳ بر ۱۵۱ به گام به مرحله نیمه نهایی گذاشتند.

هند و اندونزی، چین و ایتالیا و تیم‌های استرالیا با بریتانیا دیگر دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی را برگزار خواهند کرد.

فاطمه همتی پیش از این مدال نقره بخش انفرادی کامپوند بانوان را کسب کرده بود

گلبال ایران به نیمه‌نهایی پارالمپیک نرسید​

تیم ملی گلبال ایران از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های پارالمپیک پاریس باز ماند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از پاریس،  در ادامه رقابت‌های گلبال بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس، امروز(دوشنبه) تیم ملی گلبال کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی در سالن ساوث آرنا پاریس به مصاف اوکراین رفت و با قبول شکست 6 بر 3 فرصت صعود به نیمه‌نهایی را از دست داد و بدین ترتیب برای رتبه پنجم تا هشتم کار خود را ادامه خواهد داد.

تیم ایران در وقت نخست بازی با نتیجه 3 بر یک از حریف عقب افتاد. در نیمه دوم ایران با درخشش سرافراز و 2 گلی که او به ثمر رساند، تیم کشورمان به بازی بازگشت، اما در ثانیه‌های پایانی و یک دقیقه آخر اوکراین سه گل دیگر به ثمر رساند تا در نهایت در یک بازی نفسگیر اوکراین با نتیجه 6 بر 3 برنده این بازی باشد.

تیم گلبال ایران پیش از این در مرحله گروهی ابتدا فرانسه میزبان را شکست داد، با برزیل قهرمان دوره قبل به تساوی رسید و در بازی پایانی مغلوب آمریکا شد تا با 4 امتیاز به عنوان تیم سوم گروه A راهی مرحله حذفی شود.

الهام صالحی در پرتاب وزنه پارالمپیک به مدال نرسید

ورزشکار خوزستانی تیم ملی پارا دو و میدانی در بازی های پارالمپیک نتوانست روی سکو قرار بگیرد.

در ادامه رقابت‌ها دو و میدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، الهام صالحی در پرتاب وزنه کلاس F۵۴ با ثبت رکورد ۷.۴۶ متر در جایگاه پنجم قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز امان الله پاپی دیگر ورزشکار خوزستانی تیم ملی پارادو و میدانی در ماده پرتاب نیزه با قرار گرفتن در رده چهارم بازی های پارالکپیک از رسیدن به مدال بازماند.

در ادامه نیز هاشمیه متقیان در ماده پرتاب نیزه، غلامرضا رحیمی نیز در بخش میکس ریکرو، عرفان بندری در پرتاب نیزه، الهام صالحی در پرتاب نیزه، صادق بیت‌سیاح در پرتاب نیزه و احمد امین‌زاده در سنگین وزنه پاراوزنه‌برداری از خوزستان برای کسب مدال با حریفان خود رقابت خواهند کرد.

 تیم میکس کامپوند در یک قدمی طلا

تیم میکس کامپوند ایران در دیدار نیمه‌نهایی مسابقات پاراتیراندازی با کمان پارالمپیک با برتری مقابل هند، فینالیست شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از پاریس، رقابت‌های میکس کامپوند بازی‌های پارالمپیک پاریس امروز دوشنبه در مجموعه اینولید آغاز شد که هادی نوری و فاطمه همتی پس از پیروزی مقابل برزیل در مرحله نیمه نهایی به مصاف هند رفتند.

راند نخست این مسابقه با نتیجه 39 بر 38 به سود هند به پایان رسید در راند دوم دو تیم امتیاز برابر 37 را ثبت کردند اما نمایندگان کشورمان در راند سوم با برتری 38 بر 37 کار را به تساوی کشاندند. در راند چهارم که با حساسیت زیادی دنبال شد دو تیم باز هم امتیاز برابر  39 را بدست آوردند و در مجموع 152 امتیاز هر کدام از تیم‌ها ثبت کردند و کار به تیر طلایی کشیده شد.

در تیر طلایی هم باز هم هر دو تیم 20 امتیاز کسب کردند و با رای داوران و به دلیل نزدیک بودن تیر نماینده کشورمان به هدف، ایران برنده این مسابقه حساس شد و به فینال راه یافت.

تیم کشورمان در دیدار قبلی  153 بر 151 برزیل را شکست داده بود. ایتالیا و بریتانیا دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی را برگزار خواهند کرد.

فاطمه همتی پیش از این مدال نقره بخش انفرادی کامپوند بانوان را کسب کرده بود.

تست دوپینگ ملی‌پوش پارادوومیدانی مثبت شد

ملی‌پوش تیم‌ پارادوومیدانی ایران به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ از جدول مسابقات حذف شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از پاریس، سعید سلگی معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک با اعلام مثبت شدن تست دوپینگ مصطفی ماریان اظهار داشت: متاسفانه تست دوپینگ مصطفی ماریان ملی پوش تیم پارادومیدانی در ماده پرتاب دیسک مثبت اعلام شد و وی امکان حضور در مسابقات را از دست داد.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: کمیته ملی پارالمپیک طی یکسال گذشته با همکاری فدراسیون پزشکی، ورزشی و نادو ایران سه مرحله تست دوپینگ از ورزشکاران گرفت تا از این طریق اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از دوپینگ انجام شود و در کنار آن برنامه‌های آموزشی هم برای ورزشکاران برگزار شد.

وی ادامه داد: ماریان ورزشکاری بود که 2 ماه پیش از بازی‌های پاریس 2024 و در جریان برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور که با نظات IPC برگزار شد، مجوز حضور در بازی های پارالمپیک پاریس را دریافت کرد.

سلگی تصریح کرد: بر این اساس از ماریان با احتساب دهکده  3 مرحله تست دوپینگ گرفته شده که در 2 مرحله قبل که داخل ایران بوده مشکلی دیده نشد و متاسفانه تست دهکده وی به دلیل استفاده از داروی خوراکی ممنوعه مثبت اعلام شد.

وی در پایان گفت: مصطفی ماریان تا ساعاتی دیگر دهکده را ترک و به ایران باز می‌گردد.

حجم ویدیو: 3.74M | مدت زمان ویدیو: 00:00:33 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد