پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس | حذف دومین نماینده پاراتیروکمان ایران

کد خبر: 1312202

دومین نماینده پاراتیراندازی با کمان ایران نیز از بازی‌های پارالمپیک پاریس کنار رفت.

پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس | حذف دومین نماینده پاراتیروکمان ایران

در ادامه رقابت‌های کامپوند پاراتیراندازی با کمان پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، هادی نوری، نماینده کامپوند ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل ناتهان مک‌کویین از بریتانیا در یک دیدار نفس‌گیر با نتیجه نزدیک ۱۴۰ بر ۱۳۹ شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

نوری پیش از این روز جمعه در مرحله یک‌شانزدهم نهایی برابر متئو بوناسینا از ایتالیا با نتیجه ۱۴۱ بر ۱۳۹ به برتری رسیده بود./ایسنا

نتیجه برگشت و نقره مختاری تبدیل به برنز شد

پارالمپیک ۲۰۲۴/ نتیجه برگشت و نقره مختاری تبدیل به برنز شد

مدال علیرضا مختاری در پارالمپیک پاریس پس از اعتراض نماینده گرجستان از نقره به برنز تبدیل شد.

به گزارش ایسنا، در چهارمین روز بازی‌های پارالمپیک پاریس رقابت پرتاب وزنه کلاس F53 برگزار شد و علیرضا مختاری، ملی‌پوش ایران، با رکورد ۸.۶۹ متر به مدال برنز دست یافت. پس از این رقابت مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراضشان را نسبت به عملکرد نماینده گرجستان به مسئولان برگزاری بازی‌ها ارائه کردند. این اعتراض مورد پذیرش قرار گرفت و مختاری صاحب مدال نقره شد.

این پایان ماجرا نبود؛ چرا که ورزشکار گرجستانی هم اعتراض کرد و یکی از پرتاب‌های مورد قبول قرار گرفت تا او به مدال طلا برسد، نماینده مراکش نایب‌قهرمان شود مختاری نیز به مدال برنز دست پیدا کند.

علی‌اصغر هادی‌زاده، سرپرست تیم پارادوومیدانی، در این باره گفت: بعد از اعتراض ما پرتاب‌های نماینده گرجستان و قبول‌شدن اعتراض و حذف او از جدول، گرجستانی‌ها روی پرتاب‌های خطا گرفته شده اعتراض کردند. در نهایت یکی از پرتاب‌ها تایید شد تا این ورزشکار قهرمان شود و مختاری نیز به مدال برنز برسد.

وی عنوان کرد: این یک اشکال بزرگ است که در سیستم دوومیدانی وجود دارد و در نهایت باعث شد که مختاری صاحب مدال برنز شود.

نوری پس از حذف از پارالمپیک: وزش باد تمرکزم را به هم ریخت

نوری پس از حذف از پارالمپیک گفت: می‌توانستم برنده دیدار باشم، اما وزش باد تمرکزم را به هم ریخت.

به گزارش ایسنا، هادی نوری، نماینده پاراتیراندازی با کمان ایران، پس از شکست مقابل حریف بریتانیایی و حذف‌شدنش از پارالمپیک پاریس گفت: نقطه ضعف بزرگ من باد است و متاسفانه همین اتفاق نیز برایم رخ داد. می‌توانستم به‌راحتی برنده این مسابقه شوم اما وزش باد خیلی اذیتم کرد.

او افزود: می‌توانستم با شکست حریفم به جمع هشت نفر برتر برسم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. امیدوارم این باخت را فردا در قسمت میکس جبران کنم.

نوری در واکنش به این موضوع که مشابه همین شرایط نیز برای حریفش وجود داشت، گفت: در رنت اول خیلی به هم ریخته بودم؛ چرا که باد خیلی روی اعصابم بود. بعد از آن خودم را پیدا کردم اما متاسفانه تیرهایم به هدف ننشست. امتیاز تیر آخر هم وقتی ۹ اعلام شد خیلی تعجب کردم. شرمنده مردم ایران شدم و امیدوارم جبران کنم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد