لالوویچ: منتظر رقابت سختی بین ایران و آمریکا هستیم

کد خبر: 1307049

رئیس اتحادیه جهانی کشتی با بیان اینکه کشتی ایران در این دوره از بازی‌های المپیک تیم قدرتمندی نشان داده است، گفت: قطعا در کشتی آزاد شاهد رقابت سختی بین ایران ‌و آمریکا خواهیم بود.

لالوویچ: منتظر رقابت سختی بین ایران و آمریکا هستیم

ثبت یک رکورد تاریخی توسط میخایین لوپز در کشتی، بهانه خوبی برای صحبت خبرنگاران ایرانی با رئیس اتحادیه جهانی کشتی بود. اگرچه در ادامه صحبت از تیم ملی ایران و رقابتی که با آمریکا دارد هم مطرح می‌شود. نناد لالوویچ با اشاره به شب فوق‌العاده‌ای که کشتی پشت سر گذاشت، گفت: شب باشکوهی بود. پنج طلای جهان و سال‌های روی سکو بودن، اتفاق ساده‌ای نیست و یک رکورد ویژه در تمام رشته‌ها به حساب می‌آید.

او در پاسخ به این سئوال که آیا کشتی می‌تواند امیدوار باشد که باز هم قهرمانی شبیه لوپز داشته باشد، گفت: کار سختی است اما حتما این اتفاق می‌افتد. ما در آینده کسی شبیه لوپز خواهیم داشت همانطور که باید منتظر کسی مانند جوکوویچ باشیم. رکوردها شکسته می‌شوند و چهره‌های‌ جدید می‌آیند. این ماهیت ورزش است.

لالوویچ در رابطه با تیم ملی کشتی ایران و پیش‌بینی‌اش از رقابت‌های مردان ایران، گفت: تیم ایران در این المپیک تیم قوی است. به خصوص در کشتی آزاد منتظر رقابت سختی بین ایران و آمریکا هستیم و منتظر مبارزه این دو تیم برای رده نخست تیمی هستیم.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی در پاسخ به این سئوال که روزی کشتی در معرض حذف از المپیک قرار داشت اما این روزها در پاریس حال ‌و هوای متفاوتی دارد، اینطور توضیح داد: شما جو سالن را دیدید. ما دیگر درباره آینده کشتی نگرانی نداریم، چون خیلی چیزها تغییر کرده است.

وی در ارتباط با این سئوال که آیا این تغییر به عضویت او در هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک مربوط می‌شود؟ گفت: نه؛ این روند به IOC مربوط نمی‌شود. عضویت من در کمیته بین‌المللی المپیک به رشدی که در کشتی داریم، کمک نکرده است. کشتی مسیر تغییر را آغاز کرده؛ چه با من، چه بدون من. این یک باور است که ورزش با جوان‌ترها ادامه پیدا می‌کند و رو به جلو می‌رود.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد