انتقاد سرمربی سابق استقلال ازجولان دلالان

کد خبر: 1299111

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال که سابقه حضور در لیگ برتر و لیگ دسته اول را دارد با انتقاد از جولان دلالال‌ها در هر فوتبال ایران گفت: همین دلال‌ها کمک می‌کنند که برخی مربیان ضعیف همیشه باشند.

انتقاد سرمربی سابق استقلال ازجولان دلالان

محمود فکری که در لیگ یک کار کرده و هدایت چند تیم را بعهده داشته در خصوص تفاوت‌های لیگ برتر با لیگ یک به خبرنگار مهرگفت: طبیعی است که لیگ برتر شرایط متفاوتی با لیگ برتر داشته باشد. در لیگ آزادگان نظارت کمتری وجود دارد و بیشتر همه پیگیر نتایج لیگ برتر هستند. نگاهی که به لیگ برتر است به لیگ یک نیست و برای همین است که فساد یا به تعبیری دیگر تخلف در لیگ آزادگان بیشتر است. کیفیت بازیکنان نسبت به لیگ برتر کمتر و بازیکنان بزرگ علاقه‌ای به حضور در لیگ دسته اول ندارند بنابراین این دلایل باعث می‌شود تا نگاه ویژه ای به لیگ دسته اول نباشد.

کیفیت فنی لیگ دسته اول پایین است

سرمربی سابق استقلال در خصوص تفاوت‌های فنی لیگ دسته اول با لیگ برتر تاکید کرد: باید بپذیریم که بازیکنان با کیفیت فنی بالا در لیگ برتر بازی می‌کنند و دوست ندارند در دسته پایین‌تر بازی کنند. البته برخی بازیکنان لیگ برتری به خاطر شرایط سنی بالا راهی لیگ دسته اول می‌شوند و فوتبال خود را در آنجا ادامه می‌دهند و تعدادی از بازیکنان حاضر در لیگ دسته اول هرگز نمی‌توانند به دلیل کیفیت فنی به لیگ برتر راه پیدا کنند و برای همین است که هرگز نمی‌توان لیگ دسته اول را با لیگ برتر مقایسه کرد.

امکانات در لیگ دسته اول کیفیت ندارد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در لیگ برتر جا به جایی تیم‌ها از طریق هوایی صورت می‌گیرد و هتل‌های خوب در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. کیفیت محل تمرین خوب است و بازیکنان دغدغه آنچنانی ندارند اما در لیگ دسته اول بارها اتفاق افتاده که تیم‌ها به دلیل مشکلات مالی سفرهای زمینی انجام می‌دهند و طبیعی است که نتوانند نتیجه لازم را بگیرند. بعضی شهرها حتی هتلی در سطح معمولی را هم ندارد و شرایط برای تیم میهمان سخت می‌شود و نباید از تیمی که شرایط مالی خوبی ندارد انتظار داشت در مسابقات موفق باشد.

رقم قرار دادها پایین است

فکری در خصوص رقم قرار داد در لیگ دسته اول و اینکه آیا هنوز از تیم‌های که در آنها کار کرده طلب کار است یا خیر گفت: در جایی که نظارت کم باشد تخلف و فساد بیشتر است. درست است که در لیگ دسته اول همانند لیگ برتر پول جا به جا نمی‌شود ولی چون نظارت کمتر است اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌دهد و همیشه شاهد هستیم که یکی از اصلی ترین بحث‌ها در خصوص تخلفات مالی به رقم قرار داد در لیگ دسته اول اشاره می‌شود. در مورد خودم هم در هر تیمی بودم مطالباتم را دریافت کردم و تنها در نساجی بود که رقمی دریافت نکردم و هیچ شکایتی هم از نساجی نکردم.

دلال‌ها به لیگ برتر علاقه دارند

سرمربی سابق استقلال در مورد حضور دلال‌ها یا مدیر برنامه در فوتبال ایران گفت: نمی دانم دلال بگوییم یا مدیر برنامه ولی در هر صورت آنها تمایل زیادی به لیگ برتر دارند چون گردش پول در آنجا تفاوت فاحشی با لیگ دسته اول دارد و باید بپذیریم هرچه گردش مالی بیشتر باشد تخلفات هم بیشتر می‌شود. البته در لیگ دسته اول هم تخلف زیاد است و چون نظارت کمتری وجود دارد خیلی از مسایل همیشه پنهان باقی خواهد ماند.

اشتباهات داوری در لیگ برتر و دسته اول وجود دارد

وی در خصوص اعتراضات به داوری چه در لیگ دسته اول و چه لیگ برتر تاکید کرد: در هر لیگی که باشید خریدن و اشتباهات داوری هست و نمی‌توان آن را کتمان کرد. هرگز جمله علی خسروی را فراموش نمی‌کنم که گفت فکری نه خریدنی است و نه می خرد. البته پشت پرده‌های بسیاری وجود دارد که باعث اتفاقات ناخوشایند می‌شود. شنیده بودم که داوران گروه‌های دارند که گفته بودند به محمود فکری با اولین اعتراض کارت نشان دهید تا سکوت کند و نگران اخراج شدنش باشد. من به دنبال این بودم تا حق تیم خورده نشود ولی برخی داوران به عمد علیه ما سوت می‌زند و در مجموع چون لیگ دسته اول را همه نمی‌بینند اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد که هرگز در لیگ برتر شاهد آن نخواهیم بود

برخی مربیان همیشه هستند و کنار نمی‌روند

فکری در پاسخ به این سوال که آیا مدیران برای جذب بازیکنان بی کیفیت شما را تحت فشار قرار داده بودند یا خیر گفت: من هرگز چنین کاری انجام نداده و نخواهم داد. شاید به همین دلیل است که من پیشنهادهای کمی دارم ولی هستند مربیانی که تیم را به دسته پایین‌تر می‌فرستند ولی خیلی زود سرمربی تیم دیگری می‌شوند با اینکه کارنامه بسیار ضعیفی دارند. در فوتبال ما اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد و باید از نهادهای نظارتی بخواهیم که با تمام توان با فساد در فوتبال مبارزه کنند تا شاهد ریشه کن شدن اتفاقات بد در فوتبال کشورمان در تمام لیگ‌ها باشیم.

چند پیشنهاد از لیگ برتر و دسته اول دارم

فکری در پایان و در پاسخ به این پرسش که ایا پیشنهادی از تیم‌های لیگ برتری ویا دسته اولی دارید گفت: چند پیشنهاد به من شده و در حال صحبت هستیم اما هنوز رسمی نشده و باید انها را بررسی کرده و بعد در مورد آن تصمیم گیری کنم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها