راه اندازی پویش بازی یاران در نمایشگاه رسانه های دیجیتال

کد خبر: 493363

صنعت بازی های دیجیتالی که در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری را در بخش عرضه و تقاضا داشته است تا جایی که اکثر کودکان، جوانان و حتی میان سالان با بازی های رایانه ای و موبایلی غریبه نیستند.

كمیته اطلاع رسانی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی: صنعت بازی های دیجیتالی که در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری را در بخش عرضه و تقاضا داشته است تا جایی که اکثر کودکان، جوانان و حتی میان سالان با بازی های رایانه ای و موبایلی غریبه نیستند. صنعت بازی های دیجیتالی كه در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری را در بخش عرضه و تقاضا داشته است تا جایی كه اكثر كودكان، جوانان و حتی میان سالان با بازی های رایانه ای و موبایلی غریبه نیستند.در این میان اما بازی هایی كه در دست بازیكنان قرار می گیرد علاوه بر معرفی فرهنگی غیر از فرهنگ ایرانی اسلامی، منفعت اقتصادی را نیز نصیب كشورهای خارجی می نماید و یا به طور موثر در چرخه اقتصادی كشور قرار نمی گیرد. یكی از روشهای موثر فرهنگ سازی برای استفاده از یك محصول و یا خدمت راه اه اندازی پویش های مردمی است . از اینرو كمپین بازی یاران هدف حمایت مردمی از هنر- صنعت بازی های دیجیتالی و در راستای معرفی، آگاه سازی، حمایت و ترویج بازی های خوب ایرانی و خارجی (با تأكید بر حمایت و مصرف بازی های ایرانی) در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیال انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز نموده است. اهداف راه اندازی پویش بازی یاران را به طور خلاصه می توان موارد زیر دانست: دلایل فرهنگی : تأثیر مستقیم و غیر مستقیم بازی روی روان و جسم بازینان (تبیین محتوای بازی خوب - دوست خوب) نقد و آسیب شناسی به تنهایی كافی نیست ، به جای سلبی بودن باید ایجابی سخن گفت و به جای انفعال در حوزه بازی باید فعال بود. آگاه سازی و ترویج مفهوم فرهنگی - تربیتی "بازی خوب - بازی بد" اقناع بازیكنان و خانواده های ایشان در " نه به مصرف بازی بد" دلایل اقتصادی:
  • خروج پول از كشور بدون تولید و تأثیر روی تولید ناخالص داخلی در مصرف بازی های خارجی
  • تمركز روی آینده ی روشن بازی های موبایلی در ایران
  • بازگرداندن اعتماد به نفس ملی در خصوص تولید بازی های با كیفیت و خوب (خارجی ها هم بازی ها و پروژه های شكست خورده بسیار زیادی دارند)
  • مصرف بازی ایرانی تولید شده در داخل به جای مصرف نمونه های مشابه خارجی
  • تقویت تولید كنندگان و فعالان اقتصادی حوزه بازی های دیجیتالی
بازی یاران را می توانید با هشتگ #كمپین_بازی_یاران و در شبكه های اجتماعی دنبال نمایید. baziyaran_campaigm@
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد