وقتی کیهان 'بن‌علی' را علیه‌السلام خواند! + عکس

کد خبر: 135796

متن این گاف به این شرح است: «...«زين العابدين بن علي (ع)» رئيس جمهور فراري تونس، به همراه خانواده خود، سه هفته پيش وارد شهر ساحلي جده عربستان شده است.»

دادنا: روزنامه کیهان در شماره روز سه شنبه خود در گافی عجیب، «زین العابدین بن علی» رئیس جمهور فراری تونس را علیه‌السلام خواند. روزنامه کیهان در شماره مورخ 12 بهمن (سه شنبه) و در صفحه آخر خود در مطلبی تحت عنوان «آمریکا به دلیل نگرانی از خیزش مردمی رئیس «سیا» را به عربستان فرستاد» به اشتباه مقابل نام «بن علی» رئیس جمهور فراری تونس و دیکتاتور سابق این کشور «(ع)» گذاشت که این امر موجب حیرت خوانندگان اینترنتی این روزنامه شده است. نکته جالب توجه اینکه تا لحظه انتشار این خبر، این گاف در صفحه اینترنتی روزنامه کیهان اصلاح نشده است. متن این گاف به این شرح است: «...«زين العابدين بن علي (ع)» رئيس جمهور فراري تونس، به همراه خانواده خود، سه هفته پيش وارد شهر ساحلي جده عربستان شده است.»

گفتنی روزنامه کیهان در حالی این خبر را به نقل از خبرگزاری ایرنا منتشر کرده که بر اساس جستجوهای خبرنگار دادنا، خبری تحت این عنوان در سایت جمهوری اسلامی یافت نگردید. بر این اساس سه فرضیه در این میان قابل بررسی است؛ اولین فرضیه این است که کیهان خبر مزبور را به نقل از ایرنا منتشر کرده و خود چنین گافی را مرتکب شده است. دومین فرضیه این است که این خبر با همین گاف در خبرگزاری ایرنا منتشر شده و کیهان نیز آن را بدون هیچگونه دخل و تصرفی بازنشر کرده است. و سومین فرضیه که متحمل ترین گزینه نیز به شمار می آید و جستجوهای خبرنگار دادنا نیز آن را مورد تایید قرار می دهد این است که به محض انتشار چنین گافی در ایرنا، مسئولان این خبرگزاری، خبر مزبور را از خروجی سایت خود حذف کرده اند. فرضیه سوم زمانی تقویت می شود که نگاهی به انعکاس همین خبر ایرنا که بر روی یک پایگاه خبری منتشر شده، بیندازیم. عکس گرفته شده از این سایت خبری که در ذیل آمده است نشان می دهد که چنین خبری با همان تیتر منتشر شده در کیهان در ایرنا وجود داشته که طی آن گاف «بی علی(ع)» ابتدا در این خبرگزاری منتشر شده و سپس روزنامه کیهان این گاف را تکرار کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد