یک قلاده خرس قهوه‌ای بر اثر تصادف تلف شد

کد خبر: 577403

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دالاهو گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای در شهرستان دالاهو بر اثر تصادف تلف شد.

خبرگزاری مهر: علی اشرف علیپور اظهار داشت: ساعت ده شب بیست و یکم مهر ما گزارشی دریافت کردیم مبنی بر اینکه یک قلاده خرس قهوه ای در ۱۵ کیلومتری کرند به طرف سرپل تصادف کرده است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان دالاهو با ادامه توضیحات افزود: مردمی که گذری از محل حادثه رد می شدند این حادثه را به ما گزارش دادند.
علیپور بیان کرد: اداره راه و شهرسازی از روستای سرمیل تا سرچقا را به طول ۵ کیلومتر گاردریل گذاشته و هیچ حیوان اهلی و وحشی نمی تواند از آن عبور کند.
وی با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: این خرس به همراه دو توله خود قصد داشته از طرف راست کوهستان به طرف چپ برای خوردن آب برود که با مانع روبرو می شود و با یک ماشین سنگین تصادف می کند و درجا تلف می شود.
علیپور افزود: دو توله این خرس زنده اند و وقتی به محل حادثه رسیدیم خودشان را لابه لای درختان پنهان کرده بودند.
وی گفت: متاسفانه کار غیرکارشناسی اداره راه و شهرسازی استان نه تنها در دالاهو بلکه در همه شهرستان ها گریبانگیر حیات وحش شده است و اگر از کرند به سمت سرپل یا اسلام آباد حرکت کنیم بدون استثنا لاشه حیواناتی همچون شغال را می بینیم و با وجود مکاتباتی که با اداره راه و شهرسازی شده اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
علیپور بیان کرد: در شهرستان دالاهو ۳۰ تا ۴۰ قلاده خرس قهوه ای داریم که پراکنده اند و این اتفاقات سبب می شود ما این خرس ها را از دست بدهیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد