ابوترابی‌فرد: فرماندهان سلحشور حماس راه شهید سنوار را ادامه می‌دهند

کد خبر: 1322729

شهید سنوار یکی از افتخارات جهان اسلام و محور مقاومت و از پرچمداران امام بزرگوار و فرزندان انقلاب اسلامی است.

ابوترابی‌فرد: فرماندهان سلحشور حماس راه شهید سنوار را ادامه می‌دهند

خطیب موقت نمازجمعه تهران، شهید سنوار را یکی از افتخارات جهان اسلام و محور مقاومت دانست و گفت: فرماندهان سلحشور حماس راه شهید سنوار را ادامه می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره شهادت یحیی سنوار گفت: فرمانده شجاع، هوشمند، مجاهد و فداکار حماس شهید یحیی سنوار یکی از ستاره‌های پرفروغی است که در آسمان مقاومت درخشید و در پرتو انوار پرفروغ او، کرانه باختری، غزه و آحاد فلسطینیان باارزش‌های والای انقلاب و مبارزه با رژیم صهیونیستی آشنا شدند و در این راه حرکت کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: شهید سنوار یکی از افتخارات جهان اسلام و محور مقاومت و یکی از پرچمداران امام بزرگوار و فرزندان انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: شهید سنوار با همه وجود در راهی که رهبر معظم انقلاب در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی تعریف کردند، گام برداشت و افتخارات بزرگی آفرید و امیدواریم راه او پررهرو باشد و فرماندهان سلحشور حماس راه او را تداوم ببخشند.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

ایرنا

 

حجم ویدیو: 2.94M | مدت زمان ویدیو: 00:01:29 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد