سنگ تمام تهرانی‌ها در تشییع سرلشکر شهید نیلفروشان / حضور پزشکیان و سردار قاآنی در مراسم تشییع + فیلم

کد خبر: 1321490

مراسم تشییع پیکر شهید سردار عباس نیلفروشان در میدان امام حسین(ع) تهران آغاز شد.

سنگ تمام تهرانی‌ها در تشییع سرلشکر شهید نیلفروشان / حضور پزشکیان و سردار قاآنی در مراسم تشییع + فیلم

مراسم تشییع پیکر شهید سردار عباس نیلفروشان مستشار ارشد سپاه در لبنان که به همراه سیدحسن نصرالله به شهادت رسیده بود، در میدان امام حسین(ع) تهران آغاز شد.

به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر سردار سرلشکر شهید عباس نیلفروشان مستشار ارشد نظامی سپاه در لبنان که به‌همراه سید حسن نصرالله در جنایات 6 مهر 1403 صهیونیستها در ضاحیه بیروت به شهادت رسیده بود، دقایقی پیش در میدان آیینی میدان امام حسین(ع) تهران آغاز شد.

در این مراسم سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار سرلشکر جعفری، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، محسن رفیقدوست، سردار نجات، سفیر یمن در تهران و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری حضور یافته‌اند.

بر اساس این گزارش، پیکر شهید روز گذشته در نجف و کربلا طواف داده شد و بعد از تشییع در تهران، به مشهد و سپس برای تدفین به اصفهان منتقل خواهد شد.

حضور سردار قاآنی در مراسم تشییع شهید نیلفروشان در میدان امام حسین

تصاویری از حضور سردار قاآنی در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان در میدان امام حسین تهران(ع) را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

حضور پزشکیان در مراسم تشییع شهید نیلفروشان

مسعود پزشکیان رئیس جمهور دقایقی پیش در مراسم تشییع شهید نیلفروشان حضور پیدا کرد.

قرار است عصر سه شنبه مراسم وداع بعد از نماز و مغرب و عشاء در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) سپاه محمد رسول الله واقع در خیابان پادگان حضرت ولی عصر (عج) برگزار شود، همچنین مراسم وداع در روز چهارشنبه در اصفهان، تشییع و خاکسپاری بعدازظهر پنجشنبه ۲۶ مهر ماه در اصفهان برگزار شود.

مراسم تشییع و طواف سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز دوشنبه ۲۳ مهر ماه پس از انتقال پیکر مطهر شهید، در شهرهای نجف، کربلا برگزار شد.

حضور مسئولان در مراسم تشییع شهید نیلفروشان

حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان

مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان در تهران با حضور مردم و همرزمان آن شهید برگزار شد.

به گزارش فارس، مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان در تهران با حضور مردم و همرزمان آن شهید برگزار شد.

مردم دقایقی قبل از آغاز رسمی مراسم تشییع در میدان امام حسین (علیه‌السلام)‌ تهران حضور پیدا کرده‌ند.

اقشار مختلفی از مردم تهران در تشییع شهید نیلفروشان حضور دارند. همه طیف‌ها از دهه هشتادی‌ها تا بزرگ‌ترها خود را به میدان امام حسین (علیه‌السلام)‌ رسانده‌اند تا در مراسم حضور داشته باشند.

خانواده شهید نیلفروشان نیز در مراسم تشییع پیکر حضور دارند. البته جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از جمله همسر سردار شهید حاج حسین همدانی، سردار شهید سید حمید تقوی‌فر نیز جزو حاضران هستند.

مردم حاضر در مراسم اطراف پیکر شهید حلقه زده‌اند و پارچه‌های در دست خود را با پیکر شهید متبرک می‌کنند.

حضور همرزمان قدیمی حاج عباس در تشییع او

همرزمان قدیمی شهید هم به میدان امام حسین (علیه‌السلام) آمده‌اند تا با او وداع کنند. سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، سردار علی‌محمد نائینی معاون روابط عمومی سپاه، سردار محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در دفاع مقدس، ابراهیم دیلمی سفیر یمن در تهران و جمعی از همرزمان دیگر او نیز حضور دارند.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور،‌ حجت‌السلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم (علیهالسلام) سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران،‌ سردار ایرج مسجدی معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه، سردار حسین نجات جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله (علیه‌السلام) تهران از حاضران در مراسم هستند.

آئین‌های پیش از آغاز رسمی مراسم

در مراسم، نخستین بخش بر عهده قاری قرآن کریم است که آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد.

سپس، رزم‌نوازان سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را نواختند.

دختران گروه مهر سوگند نیز سرودهایی را اجرا کردند.

* مدیحه‌سرایی حاج محمود کریمی در رثای شهید نیلفروشان

متن اشعار حاج محمود کریمی به شرح ذیل است:

چون رود بی‌صدا و خروشان بود 

مانند چشمه ساکت و جوشان بود 

عمری چون نخل پر ثمر و خالی از نخوت افاده فروشان بود 

می‌سوخت بی‌امان که بیاساییم یک عمر شمع جمع خموشان بود

آرام و سر به زیر ولی چون شیر کابوس شام تیره موشان بود 

با ساقی الست چو پیمان بست بر عهد خویش محکم و کوشان بود 

مجنون صفت به کوه و بیابان زد چون ابرها ز خانه به دوشان بود 

گهواره وطن که رهید از موج، مدیون عزم نیلفروشان بود

سید مجید بنی‌فاطمه مداح دیگری بود که در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان حضور پیدا کرد و اشعاری را در رثای اهل‌بیت(علیهم السلام) خواند.

سردار خادمی: شهید نیلفروشان شناخت خوبی نسبت به دشمن داشت

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه گفت: شهید نیلفروشان شناخت خوبی نسبت به دشمن داشت و می‌توان گفت که طراحی و طرح‌ریزی‌های مناسب در حرکت‌های عملیاتی از ویژگی‌های اصلی شهید نیلفروشان بود.

سردار مجید خادمی رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید عباس نیلفروشان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با شهید نیلفروشان چندین سال بود تقریباً روزانه در کنار هم بودیم، شهید همیشه یک روحیه انقلابی و با استقامت و با اراده با نگاه بلند داشت.

وی افزود: شهید نیلفروشان شناخت خوبی نسبت به دشمن داشت و می‌توان گفت که طراحی و طرح‌ریزی‌های مناسب در حرکت‌های عملیاتی از ویژگی‌های اصلی شهید نیلفروشان بود.

سردار نائینی: عملیات‌های بعد از شهادت شهیدان نصرالله و نیلفروشان بی سابقه است

سخنگوی سپاه گفت: بعد از شهادت شهید نصرالله، شهید نیلفروشان و فرماندهان مقاومت، جبهه لبنان و حزب‌الله قدرتمندتر شد و عملیات‌هایی را انجام داد که بی‌سابقه بوده است.

به گزارش مهر، سردار علی‌محمد نائینی سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان گفت: روشن است که جنایت‌های رژیم صهیونیستی در به‌شهادت‌رساندن زنان، کودکان و خبرنگاران و هدف قرار دادن بیمارستان و انبارهای دارویی به‌شدت محکوم و این جنایات و تغییر صحنه‌های جنگ به نفع رژیم صهیونی نخواهد بود.

وی افزود: چنان چه شاهد بودیم بعد از شهادت شهید نصرالله و شهید نیلفروشان و فرماندهان مقاومت، جبهه لبنان و حزب‌الله قدرتمندتر شد و عملیات‌هایی را انجام داد که بی‌سابقه بوده است.

به گزارش تسنیم، سردار نیلفروشان در سال 1345 در شهر اصفهان متولد شد. 14ساله بوده است که با دستکاری شناسنامه‌اش دو سال سن خودش را بالا می‌برد تا بتواند به جبهه برود، در ابتدا کار خود را با فرماندهی دسته در لشکر 14 امام حسین(ع) شروع می‌کند و تا سال 62 در همین لشکر می‌ماند، بعد از سال 62 به لشکر 8 نجف اشرف می‌رود و هم‌رزم شهید کاظمی می‌شود و با پایان دفاع  مقدس مسئولیت عملیات لشکر 8 نجف اشرف را به‌عهده می‌گیرد.

وی از سال 84 به نیروی زمینی می‌‌رود و معاونت عملیات این نیرو می‌شود، پس از آن در دو مقطع به‌عنوان مسئول عملیات سپاه در لبنان ایفای نقش می‌پردازد و پس از آن برای دوره‌ای فرماندهی دانشگاه فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عهده می‌گیرد، اما پس از مدتی به معاونت عملیات کل سپاه می‌رود و جانشین معاون عملیات می‌شود.

با تشکیل قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با حفظ سمت، جانشینی فرمانده‌کل سپاه در قرارگاه امام حسین‌(ع) را به‌عهده می‌گیرد و پس از انتصاب سردار سلامی به فرماندهی‌کل سپاه سردار عباس نیلفروشان از سال 1398 به سمت معاونت عملیات کل سپاه منصوب می‌شود.

پس از شهادت سردار زاهدی در 13 فروردین امسال وی به‌عنوان فرمانده سپاه لبنان منصوب شد و در همین سمت به فیض شهادت نائل آمد.

حجم ویدیو: 3.45M | مدت زمان ویدیو: 00:01:52 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد