عراقچی: ایران همواره حامی لبنان بوده و هست

کد خبر: 1319341

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «جمهوری اسلامی ایران حامی لبنان و مردم این کشور، حامی شیعیان لبنان و حامی حزب‌الله بوده و هست».

عراقچی: ایران همواره حامی لبنان بوده و هست

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه و در بدو ورود به بیروت، درباره برنامه‌ها و دستورکار سفر خود به لبنان اظهارنظر کرد.

عراقچی به خبرنگاران گفت: سفر امروز من اولا برای رایزنی و مشورت‌های سیاسی در خصوص تحولات جاری با مقامات لبنانی است. ما در تماس مستقیم با دوستان خود در لبنان همیشه بوده‌ایم و خواهیم بود. لازم بود از نزدیک رایزنی داشته باشیم.

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: بحث امدادرسانی به مردم لبنان هم مطرح است که در اثر بمباران‌های وحشیانه (رژیم صهیونیستی) از محل زندگی خود خارج شده‌اند و نیاز به کمک‌رسانی وجود دارد. 

او در ادامه، مهم‌ترین هدف این سفر را «اعلام همبستگی و همراهی با مردم علیه جنایات رژیم صهیونیستی» اعلام کرد.

عراقچی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی لبنان و مردم این کشور، حامی شیعیان لبنان و حامی حزب‌الله بوده و هست و لازم بود این موضوع را به‌صورت حضوری به دوستان خود ابراز کنیم.

وزیر خارجه ایران خطاب به لبنانی‌ها، تاکید کرد: مطمئن باشند که جمهوری اسلامی ایران محکم پای دوستان خود در لبنان هست و خواهد بود.

پس از این گفت‌وگوی رسانه‌ای، عراقچی با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وزیر امور خارجه ایران با ابلاغ مراتب تسلیت دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و دیگر شهروندان بی‌گناه لبنان در نتیجه حملات تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از دولت، ملت و مقاومت لبنان در برابر تجاوز و آتش افروزی رژیم متجاوز اسرائیل تاکید کرد. 

عراقچی با اشاره به حجم و شدت جنایات وحشیانه ارتکابی توسط رژیم صهیونیستی که مصداق‌های آشکار جنایات شدید بین‌المللی است، بر ضرورت تلاش همه‌جانبه کشورهای اسلامی و عربی برای تبیین ابعاد اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و بسیج سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای اقدام جمعی جهت توقف تجاوز اسرائیل تاکید کرد.

در این دیدار، نخست‌وزیر لبنان با تشریح آخرین وضعیت لبنان و توصیف تجاوزات رژیم صهیونیستی به عنوان مصداق واقعی جنایت جنگی و اظهار تاسف از بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل در برابر ماجراجویی‌های خطرناک دشمن صهیونیستی، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم لبنان در این شرایط دشوار قدردانی کرد./ایسنا

حجم ویدیو: 8.55M | مدت زمان ویدیو: 00:01:08 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد