کنگره بین المللی علی بن محمد باقر علیه‌السلام؛

قالیباف: مساجد‌ومحیط‌های فرهنگی، پایگاه‌جنگ‌نرم‌و‌سخت‌هستند/ امامزادگان عامل آرامش در بحران‌های اجتماعی هستند

کد خبر: 1315940

رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره بین المللی علی بن محمد باقر علیه‌السلام گفت:‌ این مساجد و محیط‌های فرهنگی پایگاه‌های جنگ نرم و سخت ما هستند و باید شرایط را متناسب با نیازهای روز تنظیم کنیم.

قالیباف: مساجد‌ومحیط‌های فرهنگی، پایگاه‌جنگ‌نرم‌و‌سخت‌هستند/  امامزادگان عامل آرامش در بحران‌های اجتماعی هستند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در کنگره بین‌المللی علی بن محمد باقر (ع) که در مشهد اردهال در حال برگزاری است، گفت: خداوند انقلاب اسلامی را در زمانی قرار داده است که ما در فضایی اسلامی و بر اساس اندیشه‌های مکتب الهی و اهل بیت زندگی کنیم. نباید فکر کنیم که انقلاب ما تنها از 15 خرداد 42 آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. این غفلت بزرگی است. ما باید روند انقلاب را از دوران بنی‌امیه و بنی‌عباس و از واقعه عظیم کربلا تا امروز با تمام هجرت‌ها، مجاهدت‌ها و مبارزاتش بررسی کنیم.

قالیباف با اشاره به تاریخ امامزادگان گفت: این بزرگواران از حکومت‌های ظالم هجرت کرده و در نقاط مختلف برای فرهنگ و دین تلاش کردند. در ایران اسلامی نیز، آن‌ها در زمان بنی‌عباس حکومت تشکیل دادند، مبارزه کردند و به شهادت رسیدند. امروز وقتی درباره سبک زندگی، مجاهدت و حرکت فرهنگی صحبت می‌کنیم، باید باور داشته باشیم که مجاهدت با مال و جان بر اساس تعالیم قرآن و اهل بیت، موجب نجات از عذاب الهی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین، این فضاها، امامزادگان و مساجد نه تنها از نظر کالبدی برای ما اهمیت دارند، بلکه از نظر روحی، روانی، فرهنگی و باورهای دینی نیز دارای اهمیت هستند. به همین دلیل، حتی اگر مردم ما با مشکلات مادی مواجه شوند و آسیب‌های معنوی ببینند، وقتی در این محیط‌ها قرار می‌گیرند، آرامش می‌یابند. این کنگره‌ها به ما یادآوری می‌کنند که نباید به غفلت بزرگ دچار شویم و از این نکته غافل شویم که فرهنگ جهاد، شهادت، مجاهدت و ایمان به سنت‌های الهی است که ما را از نظر مادی و معنوی در این دنیا عزت و قدرت می‌دهد.

وی همچنین به تأثیر زیارتگاه‌ها و مکان‌های مذهبی بر فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ما بر اساس فرهنگی عمیق دینی و سنت‌های الهی استوار است. در دوران دفاع مقدس، وقتی نیروهای بعثی به کشور حمله کردند، تفکر نادرستی وجود داشت که نمی‌توانیم بجنگیم و باید زمان بخریم. اما با تغییر تفکر و ورود مردم به عرصه دفاع مقدس، پیروزی‌های بزرگی به دست آمد.

قالیباف ادامه داد: امروز در جنگ ترکیبی قرار داریم و برای موفقیت در این عرصه نیازمند تقویت فرهنگی و آماده‌سازی جوانان بر اساس اصول دینی هستیم. اگر نتوانیم از سطح خدمات و امکانات در مساجد و سایر مکان‌های فرهنگی استفاده کنیم، موفق نخواهیم شد.

وی تأکید کرد: مسئولین باید کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را در تمام عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به اثبات برسانند. همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند، ما از خالی شدن مساجد می‌ترسیم و باید با وحدت و همدلی پیش برویم. این مساجد و محیط‌های فرهنگی پایگاه‌های جنگ نرم و سخت ما هستند و باید شرایط را متناسب با نیازهای روز تنظیم کنیم.

رئیس مجلس گفت: تأکید می‌کنم که مسئولین باید بدانند که کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و تمام جنبه‌های زندگی مردم، به طور مستقیم بر باورهای آن‌ها تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل، باید به یاد داشته باشیم که اگر امروز دغدغه اسلام، اهل بیت و شهدا را داریم و به عنوان خدمتگزار و سرباز مردم عمل می‌کنیم، باید کارآمدی دین در عرصه اجتماع را به اثبات برسانیم. مسئولیت ما این است که به عنوان نمایندگان دین در قدرت، در هر موقعیتی که قرار داریم، به انجام این وظیفه بپردازیم. مردم نیز نشان داده‌اند که در هر عرصه‌ای که مسئولان و به ویژه ولی امر مسلمین خواسته‌اند، با تمام قدرت به میدان آمده‌اند.

قالیباف در پایان افزود: از خداوند می‌خواهیم که ما را به خودمان وا نگذارد و بتوانیم با عمل به وظایف خود، به مردم خدمت کنیم و از خجالت‌شان درآییم.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد