آغاز اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی با تسخیر خیابان‌ها + فیلم

کد خبر: 1312304

آغاز اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی با تسخیر خیابان‌ها

آغاز اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی با تسخیر خیابان‌ها + فیلم

 همزمان با افزایش خشم عمومی از شکست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافقی با مقاومت فلسطین در زمینه مبادله اسرا، اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی از امروز (دوشنبه) آغاز و فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها و بنادر به حالت تعطیل درآمدند.

به گزارش ایرنا، روزنامه فایننشیال تایمز، این اعتصاب را یکی از مظاهر بزرگ خشم عمومی علیه عملکرد بنیامین نتانیاهو از زمان حمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به مواضع رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) (عملیات طوفان الاقصی) توصیف کرد.

این رسانه افزود: پروازهای خروجی از فرودگاه بین المللی بن گوریون در روز دوشنبه متوقف شد. دانشگاه ها، فروشگاه ها و بنادر تعطیل شدند. وزارتخانه های دولتی دست از فعالیت کشیدند و مدارس فقط برای ساعاتی باز بودند. در اورشلیم (قدس اشغالی) برخی از فروشگاه ها همچنان باز هستند و خدمات اتوبوسرانی ادامه دارد.

اعتصابات به دنبال تظاهرات گسترده شبانه در تل آویو و سایر شهرها آغاز شده که بزرگترین اعتراضات از زمان آغاز جنگ غزه محسوب می‌شود.

روز یکشنبه بعد از اینکه رژیم اسرائیل اعلام کرد که نیروهای این رژیم اجساد ۶ نفر از اسرا را کشف کرده اند، خشم عمومی علیه نتانیاهو تشدید شد.

هیستادروت (Histadrut) بزرگترین اتحادیه کارگری در سرزمین های اشغالی، روز گذشته خواستار برگزاری اعتصابات شد و کابینه نتانیاهو را برای بازگرداندن ۱۰۱ نفر از افرادی که همچنان در اسارت بسر می برند، تحت فشار قرار داد.

آرنون بار دیوید رئیس این اتحادیه گفت: نتانیاهو برای جلوگیری از هر گونه ضربه به ائتلاف حکومتی خود هر گونه توافق احتمالی را خنثی می کند.

اعلام کشته شدن اسرا، محکومیت گسترده نتانیاهو به دلیل شکست در دستیابی به توافق با حماس را در پی داشته است. مقامات اطلاعاتی رژیم اسرائیل بر این باورند که دست‌کم ۳۵ اسیر دیگر نیز کشته شده‌اند.

آمریکا، قطر و مصر برای دستیابی به توافق بین دو طرف درگیر در غزه و کمک به آزادی اسرای صهیونیستی تلاش می کنند.

به گزارش ایرنا، همزمان با فراخوان اعتصابات سراسری در اراضی اشغالی، وزیر دارایی رژیم صهیونسیتی روز یکشنبه هشدار داد کسانی که در اعتصابات شرکت کنند از دریافت حقوق محروم خواهند شد.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده‌اند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز دوشنبه به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا گزارش داد جو بایدن به دنبال ارائه پیشنهاد نهایی آتش بس به دو طرف درگیر است که در صورتی که پذیرفته نشود، به منزله پایان میانجیگری صلح به رهبری آمریکا خواهد بود./ ایرنا

حجم ویدیو: 3.39M | مدت زمان ویدیو: 00:00:19 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد