بازدید وزیر ارتباطات از مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور

کد خبر: 1310393

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظهر امروز از مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور بازدید کرد.

بازدید وزیر ارتباطات از مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور

«ستار هاشمی» که صبح امروز رسما کار خود را به عنوان سکان‌دار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز کرد، در اولین قدم به برگزاری جلسه با معاونان وزارت ارتباطات در قالب شورای معاونین پرداخت.

وی پس از شنیدن گزارش عملکردی که از سوی معاونان مطرح شد، به بحث و تبادل‌نظر با آن‌ها پرداخت.

هاشمی پس از اتمام جلسه، در جمع خبرنگاران حاضر و پاسخگوی سوالات آن‌ها شد.

ستار هاشمی ظهر امروز برای بازدید از مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور راهی چهارراه لشکر شد.

هاشمی بعد از این بازدید با انتشار نوشته‌ای در شبکه‌های اجتماعی گفت: در اولین ساعات کاری در جمع کارکنان سختکوش و عزیز شرکت پست حاضر شدم.

وی افزود: عملیات تفکیک و ارسال مرسوله‌ها بدون تعطیلی در همه ایام سال ادامه دارد. این ایام‌ هم ارسال ویژه گذرنامه‌های زائران اربعین حسینی (ع) با همت بلند کارگران شریف پست در جریان است.

به گزارش ایرنا، اواخر سال گذشته تلاش شرکت ملی پست برای هوشمندسازی خطوط پستی با افتتاح سیستم‌های هوشمند سورتینگ در این مرکز به نتیجه رسید.

در مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور، به طور میانگین روزانه و در ۳ شیفت صبح، عصر و شب، بیش از ۴۲۰ هزار انواع مرسولات به صورت دستی و مکانیزه پردازش می‌شود که با افتتاح این سیستم‌ها، حداقل ظرفیت تجزیه هوشمند به ۲۲ هزار مرسوله در ساعت رسیده و در آینده بیشتر نیز خواهد شد.

 

سیستم‌های هوشمند سورتینگ برای تجزیه انواع مرسولات شامل پاکت، بسته‌های کوچک و جوف طراحی شده‌اند و به دلیل فناوری‌های به‌کار رفته در آنها با یکبار اسکن، فرآیند ثبت ورود مرسوله انجام و و امکان تجزیه مرسولات تا بیش از ۱۵۰ مقصد درج شده بر روی بارکد را ایجاد می‌کند.

از مزایای این سیستم‌ها می‌توان به اشغال مساحت کمتر، افزایش سرعت سیر مرسولات، کاهش بی‌ترتیبی‌های پستی و افزایش کیفیت خدمات، اسکن ورود و خروج تمامی مرسولات و ایجاد امکان رصد لحظه‌ای سیر مرسولات، کاهش هزینه (منابع انسانی، تجهیزات اداری و ملزومات مصرفی)، عدم نیاز به کاربر به‌واسطه اتومایز شدن اطلاعات، کاهش مدت سیر مرسولات، کنترل و نظارت سیستمی و کاهش وابستگی به نیروی انسانی اشاره کرد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد