محسن پاک نژاد: بهینه سازی مصرف و افزایش کیفیت بنزین و گازوئیل در دستور کار است

کد خبر: 1309968

محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت :با ایجاد اعتماد و افزایش سرمایه اجتماعی مردم را برای اجرای سیاست های بهینه سازی مصرف گاز ترغیب می کنیم تا به سهم خود در تحقق شعار سال که رهبر معظم انقلاب جهش تولید را با مشارکت مردم تعیین کردند، نقش آفرینی کنیم.

محسن پاک نژاد: بهینه سازی مصرف و افزایش کیفیت بنزین و گازوئیل در دستور کار است

محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت :با ایجاد اعتماد و افزایش سرمایه اجتماعی مردم را برای اجرای سیاست های بهینه سازی مصرف گاز ترغیب  می کنیم تا به سهم خود در تحقق شعار سال که رهبر معظم انقلاب جهش تولید را با مشارکت مردم تعیین کردند، نقش آفرینی کنیم.

تعیین و اعمال دقیق استانداردهای مصرف برای صنایع، اصلاح و بهسازی شبکه مصرف برای جلوگیری هدررفت گاز در شبکه و استفاده از ابزارهای متنوع بازار از جمله گواهی های صرفه جویی برای بیشینه سازی سرمایه گذاری در این حوزه از دیگر راهکارهای این بخش مصرف است.

خوشبختانه تمامی این موارد در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده و می توان آن را از طریق سازمان بهینه سازی و مدیریت راهبردی انرژی پیگیری کرد.

همچنین ترکیب سه گانه صندوق بهینه سازی انرژی ، بازار بهینه سازی انرژی و انتشار گواهی های صرفه جویی راهکار دیگری برای اعمال مدیریت مصرف است.

ناترازی تولید و مصرف سوخت بخش دیگری از حوزه ناترازی است به ویژه در بخش بنزین و گازوئیل، این امر هدررفت سرمایه های ملی را به دنبال داشته و راهکار قابل ارایه برای آن حل مسئله ناترازی بنزین ضروری برای کشور است بنابراین هرگونه تصمیم در این موضوع با رعایت حساسیت ها و جلب نظر و اعتماد مردم با ظرفیت های پیش بینی شده در قانون و همراهی همه دستگاه های ذیربط اتخاذ شود.

مطمئن باشید در بحث سیاست های مربوط به حامل های انرژی خصوصا بنزین  و گازوئیل در هماهنگی کامل با مجلس و کمیسیون های تخصصی اقدام لازم به عمل می آید. البته در کوتاه مدت با توجه به ابزارهای قانونی هفتم توسعه طرح های بهینه سازی مصرف و افزایش کیفیت بنزین و گازوئیل برای کاهش الودگی هوا در اولویت خواهد بود.

 

حجم ویدیو: 3.72M | مدت زمان ویدیو: 00:03:10 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد