موافق وزیر پیشنهادی گردشگری

خدادادی:‌ صالحی امیری همواره به دنبال وفاق ملی بوده است

کد خبر: 1309917

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آقای صالحی امیری در هر مقامی که بوده تلاش کرده که با ایجاد وحدت وفاق ملی و همگرایی در داخل کشور و گسترش دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی با ایران و اسلام هراسی مقابله کند.

خدادادی:‌ صالحی امیری همواره به دنبال وفاق ملی بوده است

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آقای صالحی امیری در هر مقامی که بوده تلاش کرده که با ایجاد وحدت وفاق ملی و همگرایی در داخل کشور و گسترش دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی با ایران و اسلام هراسی مقابله کند. 

زهرا خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اظهاراتی به عنوان موافق گفت: دکتر سید رضا صالحی امیری از سیاستمدارانی است که سیاست را از دریچه فرهنگ می‌بینند و او به جای سلیقه بر برنامه بلند مدت متکی است و به جای نگاه جزیره‌ای، رویکرد انسجام گرایی و گفتمان سازی و اجماع سازی دارد. 

وی افزود: دکتر صالحی امیری ریشه تمام تنش‌های موجود در جامعه را امتداد فرهنگی می‌داند و اعتقاد قلبی دارد که ایرانی بودن نه تنها با انقلابی و اسلامی بودن تعارضی ندارد بلکه در طراحی نقشه جامع کشور ضروری است که این اضلاع در تعامل با یکدیگر ترسیم شوند. او در هر مقامی که بوده تلاش کرده که با ایجاد وحدت وفاق ملی و همگرایی در داخل کشور و گسترش دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی با ایران و اسلام هراسی مقابله کند. 

این نماینده مجلس با اشاره به سوابق مدیریتی صالحی امیری عنوان کرد: او در دوران ریاست بر کمیته ملی المپیک گفتمان حکمرانی او توسعه گرایی با رویکرد انسانی و اخلاقی بوده است و ورزش در نگاه او علاوه بر ورزیدگی و قهرمانی عرصه‌ای برای دیپلماسی جهانی بوده است. اگر بخواهیم تمام فعالیت‌های آقای صالحی امیری را در کتابخانه ملی فقط در یک عبارت کلی بیان کنیم باید بگوییم که او کتابخانه ملی را از یک مرکز کتابداری و بایگانی به یک نهاد فرهنگی پویا مبدل ساخت. او در دوران مدیریت محدود و اثربخش خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی ماندگار در عرصه‌های مدیریت در عرصه‌های فرهنگی بر جای گذاشت.

خدادادی گفت: همه می‌دانیم که گردشگری به عنوان حلقه واسط بین میراث فرهنگی و صنایع دستی بیش از هر چیزی نیازمند اهمیت و آرامش خاطر است؛ احساس امنیتی که در آن ایران هراسی رنگ ببازد و گردشگران بدون هیچ واهمه‌ای به ایران سفر کنند.

وی با بیان اینکه آقای صالحی امیری با ثبات و آرامش ذاتی خود و نیز با تدبیر انتقال بازی از زمین سیاست به فرهنگ توانست وزارت ارشاد را با منظومه فرهنگی کشور سازگار کند، اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی علی رغم وضعیت و ظرفیت‌های بالقوه آن وزارتخانه است که هنوز میان سه حوزه اصلی آن همگرایی بایسته ایجاد نشده است. تردید نداریم که دکتر صالحی امیری با تخصص ویژه‌ای که در حوزه فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی و مدیریت سازمان‌های فرهنگی دارد، می‌تواند با حل مشکل همگرایی را میان سه حوزه یاد شده، ایجاد کند./ایسنا

خدادادی: صالحی امیری با تخصص ویژه خود می‌تواند میان ۳ حوزه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همگرایی ایجاد کند

موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری: صالحی امیری از سیاستمدارانی است که سیاست را از دریچه فرهنگ می‌نگرد؛ او به جای سلیقه، بر برنامه بلندمدت متکی است و رویکرد انسجام‌گرایی و اجماع‌سازی دارد.

و ریشه تمام تنش‌های جامعه را انسداد فرهنگی می‌داند و اعتقاد قلبی دارد که ایرانی بودن، با انقلابی بودن و اسلامی بودن تعارضی ندارد و در طراحی نقشه جامع کشور، این اضلاع باید در تعامل با یکدیگر باشند.

صالحی امیری تلاش کرده با دیپلماسی فرهنگی در منطقه و جهان، با اسلام هراسی و ایران هراسی مقابله کند.

ریاست 5 ساله صالحی امیری بر کمیته ملی المپیک هنوز در بین اهالی وزرش زبانزد است؛ زیرا حکمرانی او، توسعه‌گرایی با رویکرد انسانی و اخلاقی بوده است.

صالحی امیری کتابخانه ملی را از یک مرکز کتابداری و بایگانی، به یک نهاد فرهنگی پویا مبدل ساخت؛ مانند کاری که با تأسیس موزه عبرت در دوران معاونتش در وزارت اطلاعات نمود.

گردشگری به‌عنوان حلقه وصل میان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، بیش از هر چیز نیازمند امنیت و آرامش‌خاطر است؛ امنیتی که فضای امن برای فعالان حوزه گردشگری و صنایه دستی فراهم کرده و امنیت شغلی آنان را تضمین کند.

امنیتی که امنیت خاطر غارتگران میراث فرهنگی و قاچاقچیان اشیای گرانبهای تاریخی کشور را برهم زند و حفظ و صیانت از آثار تاریخی کشور را تضمین کند.

صالحی امیری با ثبات و آرامش ذاتی خود و تدبیر انتقال زمین بازی از سیاست به فرهنگ، توانست وزارت ارشاد را با منظومه فرهنگی کشور سازگار کند.

در میان ۳ حوزه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همگرایی بایسته ایجاد نشده است؛ گردشگری به جای پیشرانی در اقتصاد، همواره در حاشیه بوده و صنایع دستی نتوانسته با بازاریابی مناسب، هنرمندان بومی را دلگرم کند و به دلیل تخصیص بودجه اندک برای ۳۵ هزار آثار تاریخی ثبتی، هرگز نتوانسته برای نگهداری و مرمت آثار، اقدامی جدی کند.

صالحی امیری با تخصص ویژه خود می‌تواند با حل مشکل 3 حوزه یاد شده، میان آنها همگرایی ایجاد کند. البته حکمرانی در این وزراتخانه با ۳ حوزه عریض و طویل دشوار است.

حجم ویدیو: 6.32M | مدت زمان ویدیو: 00:06:21 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد