صوفی: رویکردهای اجتماعی سردار مومنی بر بعد نظامی وی غلبه دارد

کد خبر: 1309869

رویکرد مشارکت محور دکتر مومنی در حوزه سیاسی فراتر از رونق فصلی به ویژه در ایام انتخابات می تواند اقتدار وزارت کشور در اعمال حاکمیت و اجرای سیاست های عمومی دولت را ارتقاء دهد.

صوفی: رویکردهای اجتماعی سردار مومنی بر بعد نظامی وی غلبه دارد

موافق وزیر کشور: وزارت کشور یک وزارتخانه فرابخشی و مرکز ثقل امور اجرایی است، فلسفه وجودی آن جلوگیری از تعمیق اختلافات و تزریق آرامش و امنیت به بدنه اجتماع و پیگیری سیاست‌های عمومی دولت می‌باشد. 

وزارت کشور به‌مثابه موتور محرکه پیشرفت، همبستگی عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی در کشور است  بنابراین شخصی که متصدی وزرات کشور می شود علاوه بر داشتن رویکردهای وفاق آمیز و تعامل با رئیس جمهور و سایر نهادهای حاکمیتی و اجرایی باید شخصیت و گفتار و رفتارش نماد آرامش باشد تا در جامعه زمینه پذیرش اجتماعی داشته باشد. 

رویکرد مشارکت محور دکتر مومنی در حوزه سیاسی فراتر از رونق فصلی به ویژه در ایام انتخابات  می تواند اقتدار وزارت کشور در اعمال حاکمیت و اجرای سیاست های عمومی دولت را ارتقاء دهد. 

از نقاط مثبت دکتر مومنی علاقه به رهبر معظم انقلاب و عدم تمایل به پذیرش این سمت بوده است. در زمانی که اغلب افراد به دنبال پست و مقام هستند این خصوصیت قابل ستایش است.

عدم علاقه آقای مومنی به پذیرش این جایگاه از زوایه‌ای است که منتقدان وی را نقد کرده‌اند، یعنی  او معتقد بوده وزیر کشور ترجیحا غیرنظامی باشد، لیکن با توجه به شناخت عمیقی که رئیس‌جمهور از ایشان داشته او را برای دولت وفاق ملی مناسب‌تر تشخیص داده است. 

در سالهای دهه ۸۰ که سالانه ۲۸ هزار تلفات جاده ای داشتیم سردار مومنی برنامه ای اجرا کرد که تلفات به ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد و این یعنی عملکرد موفق.

کارنامه آقای مومنی دو نکته دارد؛ ۱. برای جان انسان‌ها اهمیت قائل است، بنابراین دلیل ندارد دنبال افرادی باشیم که کارنامه درستی ندارند ۲. سردار مومنی در هر سمتی قرار گرفته موفق بوده است. 

رویکردهای اجتماعی سردار مومنی از زمانی که راهور را تحویل گرفت و سپس با حکم رئیس‌جمهور وقت دبیر ستاد مبارزه با موارد مخدر شد، بر بعد نظامی وی غلبه دارد.

 

حجم ویدیو: 11.66M | مدت زمان ویدیو: 00:05:49 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد