سید عباس صالحی شریعتی: شاهد شکل‌گیری طبقه متوسط علمی و فرهنگی هستیم

کد خبر: 1309859

در کشورعناصر هویتی فراوان و ارزشمندندی همچون دینداری، محبت به اهل بیت، ادبیات فارسی، میراث غنی و رنگین کمان اقوام را داریم که بخش ثابت هویتی ما را ساخته و پرداخته است و علارغم طوفان‌های مهاجم ماندگاری داشته است.

سید عباس صالحی شریعتی: شاهد شکل‌گیری طبقه متوسط علمی و فرهنگی هستیم

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:در کشورعناصر هویتی فراوان و ارزشمندندی همچون دینداری، محبت به اهل بیت، ادبیات فارسی، میراث غنی و رنگین کمان اقوام  را داریم  که بخش ثابت هویتی ما را ساخته و پرداخته است و علارغم طوفان‌های مهاجم  ماندگاری داشته است.

تغییرات اجتماعی در جامعه ما اندک نیست این تغییرات اجتماعی ایجاب می‌کند که راهبردهایی متناسب با این تغییرات اجتماعی پیدا کنیم جامعه ایران جامعه ۱۵۰ سال قبل نیست جامعه ۵۰ سال قبل نیست و حتی جامعه ۱۰ سال قبل هم نیست.

آمار تحصیلات دانشگاهی ما سال ۱۳۵۵ از مجموعه افراد بالای ۲۰ سال ۲ درصد بود  و در سال ۱۳۹۵ به ۱۸ درصد رسید یعنی ۹ برابر افزایش یافت.

شاهد شکل‌گیری طبقه متوسط علمی و فرهنگی هستیم، طبقه‌ای که روح نقادانه دارد و کنجکاو است.طبقه‌ای که تعامل با جهان فرهنگی دارد.

سال  ۱۳۵۵ در ایران  ۶۵ درصد زنان ایرانی بیسواد بودند و انقلاب اسلامی نقش جهشی در حوزه زنان داشت و بر اساس آمار سال ۱۳۹۳ بیش از ۹۳ درصد زنان باسواد شدند.

دهه ۵۰ در کل ایران ۱۹۰ هزار دانشجوی دختر داشتیم و  در سال ۱۴۰۰ یک و نیم میلیون دانشجوی زن داشتیم  واین به معنای تغییر و تحولات اساسی در جامعه زنان است که باید  آن را ببینیم.

نرخ بیکاری زنان تحصیل کرده بیش از دو برابر مردان تحصیل کرده است. بیش از ۲۷ درصد زنان تحصیل کرده بیکار هستند در حالی که آمار مردان بیش از ۱۲ درصد است.

زنان توقع حضور در بخش های  مدیریت‌ میانی و ارشد را پیدا کردند. سطح توقعاتی در سبک زندگی و حقوق فردی و اجتماعی پیدا کردند و نمی توانیم آنها را نبینیم و به آنها فکر نکنیم.

 

حجم ویدیو: 8.84M | مدت زمان ویدیو: 00:04:00 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد