جهانگیر: کسی در پرونده ترور شهید هنیه دستگیر نشده است

کد خبر: 1306771

سخنگوی قوه‌قضائیه: تاکنون کسی در پرونده ترور شهید هنیه دستگیر نشده است.

جهانگیر: کسی در پرونده ترور شهید هنیه دستگیر نشده است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: گمانه‌زنی‌هایی که امروز در جرائد و فضای مجازی و شایعاتی که در خصوص دستگیری‌ها در پرونده ترور شهید اسماعیل هنیه اعلام می‌شود را تکذیب می‌کنیم؛ تا امروز هیچ دستگیری صورت نگرفته است.

اصغر جهانگیر؛ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه‌شنبه 16 مرداد شهادت قهرمان مقاومت دکتر اسماعیل هنیه و شهید فؤاد شکر که در حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به فیض شهادت نائل شدند را‌ تسلیت گفت و در این باره اظهار کرد: رژیم صهیونیستی از بدو تاسیس تاکنون، برای استمرار حیات خود به ترورهای هدفمند متکی بوده است. این رژیم جنایتکار که با ترورهای سازمان‌یافته به قدرت رسیده، بقای خود را در ادامه این سیاست شوم می‌بیند.

اسرائیل بیش از هر زمانی در افکار عمومی جهان محکوم است 

وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری در افکار عمومی ملت‌های آزاده و جهانیان محکوم شده و بر این اساس مرگ این رژیم را می‌بینیم. و تنها راه نجات ملل مسلمان و آزادگان جهان مبارزه با این غده سرطانی و محو آن از سرزمین‌های اشغالی و بازگشت آن به فلسطینیان مسلمان و مریدان سایر ادیان است.

به ترور شهید هنیه واکنش دلیرانه نشان خواهیم داد

جهانگیر گفت: ترور شهید هنیه در تهران با واکنش دلیرانه نظام جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد و نظام از تمام ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی خود در این راه استفاده خواهد کرد. همچنین نقش آمریکا در این زمینه آشکار است و پیگرد حقوقی و کیفری آن در محافل داخلی و بین‌المللی فراهم است و جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد تا نقش آمریکا در این مسأله نادیده گرفته نشود.

وی با بیان اینکه آمریکا مدعی صلح در جهان است اما سردمدار جنایت از نوع تاریخی و حامی ترور و دولت‌های تروریست است، ادامه داد: امروز سالروز بمباران اتمی در ژاپن است که یک جنایت بشری از سوی دولت آمریکاست که مدعی صلح است. دولت آمریکا برای رسیدن به مقاصد خودش هزاران زن و مرد را در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را کشت. زنده نگه داشتن این روزها برای حفظ حافظه تاریخی ملل ضروری است.

توضیحاتی درباره پرونده قضایی ترور شهید هنیه

سخنگوی قوه قضاییه سپس درباره پرونده قضایی ترور شهید هنیه گفت: پس از ترور شهید اسماعیل هنیه دستگاه قضایی بلافاصله با دستور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اقدام به تشکیل پرونده و شروع تحقیقات کرد. بازپرس پرونده و دادستان نظامی در محل حادثه حضور پیدا کردند و تحقیقات شروع شده و به محض تکمیل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: گمانه‌زنی‌هایی که امروز در جرائد و فضای مجازی و شایعاتی که در خصوص دستگیری‌ها در خصوص این پرونده اعلام می‌شود را تکذیب می‌کنیم و تا امروز دستگیری صورت نگرفته است و  مردم به این شایعات و گمانه‌زنی‌ها که ریشه خارجی دارد و تلاش می‌کند مسیر حق و حق‌شناسی را به بیراهه بکشانند توجه نکنند.

جهانگیر تأکید کرد: پرونده با دستور ویژه رئیس قوه‌ قضاییه در مرحله تحقیقات است و همه ابعادش به قوت رسیدگی و اطلاع‌رسانی خواهد شد. / تسنیم

حجم ویدیو: 1.74M | مدت زمان ویدیو: 00:01:14 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد