فردا گزارش می دهد؛

مواضع مقامات و شخصیتهای سیاسی در محکومیت ترور شهید هنیه

کد خبر: 1305731

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انتقام یک منطق قرآنی است و در قرآن آمده است، تاکید کرد: پاسخ به این جنایت قاطع خواهد بود.

مواضع مقامات و شخصیتهای سیاسی در محکومیت ترور شهید هنیه

گروه سیاسی فردا: در پی شهادت اسماعیل هنیه، رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس، مراسم تشییع پیکر این فرمانده محور مقاومت صبح امروز (پنج شنبه) از دانشگاه تهران برگزار شد.

بامداد دیروز (چهارشنبه) محل اقامت اسماعیل هنیه در تهران مورد اصابت قرار گرفت و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

این مراسم ساعت ۸ صبح امروز در دانشگاه تهران با حضور مردم و مقامات و مسئولان آغاز شد. مواضع مقامات و شخصیتهای سیاسی در محکومیت ترور شهید هنیه را اینجا می خوانید

آیت‌الله خاتمی: پاسخ به جنایت ترور شهید هنیه قاطع خواهد بود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انتقام یک منطق قرآنی است و در قرآن آمده است، تاکید کرد: پاسخ به این جنایت قاطع خواهد بود.

به گزارش مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز (پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه) در آئین تشییع شهید اسماعیل هنیه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: انتقام یک منطق قرآنی است و در قرآن آمده است، «إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ.»

وی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها، گفت: اینها جنایت دوبله و سوبله‌ای کردند؛ اولاً مجاهد را کشتند، ثانیاً مهمان ما را کشتند و ثالثاً رهبر یک جریان را کشتند و باید به اشد مجازات برسند و خواهند رسید.

عضو فقیه شورای نگهبان تاکید کرد: پاسخ به این جنایت قاطع خواهد بود.

پرویز فتاح، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام:محور مقاومت از امروز خیلی قوی تر از دیروز است؛ خون شهید اسماعیل هنیه غلیان می کند و به میلیون ها طرفدار ایشان انرژی می دهد.

سردار اشتری :شهادت اسماعیل هنیه یک خون جدید در بدن تمام مردم غزه ایجاد خواهد کرد و مبارزه محکم تر از قبل تا نابودی اسرائیل ادامه پیدا خواهد کرد

سردار اسماعیل کوثری : پاسخ ایران به ترور شهید هنیه نسبت به گذشته محکم تر خواهد بود

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با مهر: ان‌شاءالله پاسخ این ترور بزدلانه در زمان مناسب داده خواهد شد

آیت‌الله محمدحسن اختری؛مسئول دفتر فلسطین:

رژیم صهیونیست و حامیان او باید بدانند که با ترور این شخصیت ها محور مقاومت پایان نمی یابد

شهادت اسماعیل هنیه را به تمام مسلمانان، آزادی خواهان، فلسطینیان و علاقه مند به او تسلیت عرض میکنم

ما همچنان که در طول دوره مقاومت و سال های انقلاب شاهد بودیم؛ شهادت رهبران،بزرگان و پرچمداران جامعه به خصوص مقاومت همواره مقاومت را قوی تر و گسترده تر می کند و مردم را مسمم تر می کند‌.

پیام خون این شهیدان به مسلمانان این است که در راه مقاومت و حمایت از فلسطین کوتاه نیایند و در برابر رژیم صهیونیست با تمام توان مقاومت کنند که نابودی اسرائیل تحقق پیدا کنند.

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری استخدامی در گفتگو با مهر: خون شهید هنیه جریان اسلام را زنده نگه خواهد داشت

جبلی: رژیم صهیونیستی تاوان ترور شهید اسماعیل هنیه را خواهد داد

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: حتماً رژیم صهیونیستی تاوان ترور شهید اسماعیل هنیه را دیر یا زود پس خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما صبح امروز (پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه) در آئین تشییع شهید اسماعیل هنیه در پاسخ به خبرنگار مهر، درباره لزوم پاسخ به این جنایت رژیم صهیونیستی، گفت: غیرت ایرانی اجازه نمی‌دهد که مهمان عزیزمان در خاک ایران مورد تعرض قرار گیرد.

وی ادامه داد: به ویژه آنکه این مهمان رهبر یک حرکت مردمی مقاومت و فردی مبارز، شجاع و مقاوم بود.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: حتماً رژیم صهیونیستی تاوان این جنایت را دیر یا زود پس خواهد داد.

حداعادل: مسیر مقاومت تقویت خواهد شد

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: شهادت شهید اسماعیل هنیه قطعاً حرکت جبهه مقاومت را تقویت و تحکیم می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حدادعادل صبح امروز (پنجشنبه) در آئین تشییع شهید اسماعیل هنیه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه شهادت شهید اسماعیل هنیه چه تأثیری در تداوم حرکت جبهه مقاومت خواهد داشت، گفت: قطعاً این مسیر را تقویت و تحکیم می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: قطعاً آن نیتی که صهیونیست‌ها داشتند محقق نخواهد شد و آزادی فلسطین محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام شهریاری مجمع تقریب مذاهب اسلامی: آنچه که اتفاق افتاد خواست و اراده الهی بوده اما ما انشالله انتقام سختی را از رژیم صهیونیست خواهیم گرفت/ امروز رژیم غاصب صهیونیست به شکست خود پی برده 

 مصطفی چمران: شهادت اسماعیل هنیه حادثه سبکی نیست و برای این واقعه مردم ما و همه کشور های اسلامی به پا خواهند خواست

حضور مردم و ناراحتی امروز مردم یک حضور کاملا خودجوش و مقدماتی است برای تشیعی که قرار است فردا صورت بگیرد.

انشالله حضور فردای مردم قوی تر و پرشور تر خواهد بود و شکی در آن نیست .

 

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس: مردم ایران در هر کجای دنیا دست از خونخواهی شهید هنیه نخواهند کشید

اینکه توهین شد به مهمان نوازی مردم شریف ایران و مهمان عزیز ما را در خانه ی ما و حریم امن جمهوری اسلامی حرمت شکنی کردند ؛ تمام ملت ایران در هرکجای دنیا دست از خونخواهی این مرد شریف نباید بکشند.

باید اقدام شایسته و درخوری برای این جسارت رژیم صهیونیست که پایش را خیلی فراتر از حد مرزهایش گذاشت؛ انجام شود.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر: پاسخ ایران به رژیم اسراییل پشیمان کننده، دردناک و عذاب آور خواهد بود

 سردار نعمان غلامی، فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع): قطعا خون شهید اسماعیل هنیه در دستیابی فلسطینیان بر حقوق خود سرعت خواهد بخشید

حجت الاسلام کاظم صدیقی در گفتگو با مهر: ان‌شاءالله پاسخ به اسراییل  شدیدتر خواهد بود و کمر رژیم صهیونیستی خواهد شکست

 

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با مهر: وقتی  رهبر حماس به شهادت رسیده باید یکی از سران اصلی اسراییل حذف شود

پاسخ ایران پاسخی بازدارنده است که در همان سطح انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در گفتگو به مهر: فرزندان غیور حزب‌الله هرکدام یک هنیه برای انتقام سخت خواهند شد

سردار علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی:

اسماعیل ما قربانی و ذبیح الله شد و اسوه ای شد برای جبهه مقاومت.

حادثه شهادت ایشان فقط با شهادت حاج قاسم قابل مقایسه است و یک بار دیگر همانند شهادت حاج قاسم ما داغ دار شدیم.

همه جبهه مقاومت خونخواه ایشان خواهد بود؛ هر چند که امروز جبهه مقاومت در مرحله عمل و دشمن صهیونست در مرحله واکنش است‌.

زارع‌پور: صهیونیست‌ها در نبرد غزه به استیصال رسیده و دست به ترور می‌زنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حرکت رذیلانه صهیونیست‌ها در ترور ناجوانمردانه شهید هنیه نشان می‌دهد صهیونیست‌ها در نبرد غزه به استیصال رسیده و دست به این ترورها می‌زنند.

به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور صبح امروز در آئین تشییع شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران گفت: حرکت رذیلانه صهیونیست‌ها در ترور ناجوانمردانه شهید هنیه نشان می‌دهد صهیونیست‌ها در نبرد غزه به استیصال رسیده و دست به این ترورها می‌زنند.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی حتما به اهداف خودشان دست پیدا نخواهند کرد، عنوان کرد: همانطور که شهید هنیه در جلسه‌ای که با رهبر معظم انقلاب داشتند گفتند هر بزرگی که بر زمین بیفتد بزرگ دیگری به جای ایشان خواهد آمد ان شاءالله راه ایشان ادامه پیدا خواهد کرد و از قطره قطره خون ایشان یک هنیه تربیت خواهد شد و بنیان رژیم صهیونیستی را برخواهد افکند.

منتظری: باید مبارزه کرد تا ریشه فتنه کنده شود

رئیس دیوان عالی کشور در مراسم تشییع شهید مقاومت اسماعیل هنیه، گفت: باید مبارزه کرد تا ریشه فتنه کنده شود.

محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با فارس در مراسم تشییع شهید مقاومت اسماعیل هنیه، گفت: قرآن تکلیف همه را روشن کرده وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ باید مبارزه کرد تا ریشه فتنه کنده شود. 

خاندوزی: خون شهید هنیه نابودی رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تشییع شهید مقاومت اسماعیل هنیه، گفت: خون شهید هنیه نابودی رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با فارس در مراسم تشییع شهید مقاومت اسماعیل هنیه، گفت: خون شهید اسماعیل هنیه نه تنها عزم ملت‌ها را برای پشتیبانی از آرمان فلسطین کم نکرد بلکه موجب وحدت امت اسلامی شد. 

وی افزود: قطعاً خون این شهید در تسریع نابودی رژیم صهیونیستی تأثیر بسزایی خواهد داشت. 

کنعانی: اقدام رژیم صهیونیستی چیزی جز تروریسم دولتی نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران آن را ترور فراسرزمینی و تروریسم دولتی دانست.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: ‌اقدام رژیم صهیونیستی در ترور یک مقام عالیرتبه سیاسی فلسطینی که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ملت ایران، میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بوده است، چیزی جز یک ترور فراسرزمینی و تروریسم دولتی و سازمان یافته نیست!

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بی‌تردید تهدیدی خطرناک برای امنیت و صلح جهانی است که هیچ ارزشی برای قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل قائل نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در آخر نوشت: سکوت، بی‌تفاوتی و یا بی‌عملی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در برابر چنین جنایت هولناکی، به منزله تشویق تروریسم دولتی و فراسرزمینی و فراهم ساختن زمینه تداوم اقدامات ماجراجویانه و خطرآفرین رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی کشورها و صلح، ثبات و امنیت بین‌المللی خواهد بود.

حجت‌الاسلام رستمی: جواب رژیم صهیونیستی محکم نباشد خباثت‌های خود را تکرار می‌کند

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید هنیه و در گفتگو با دانشجو:

اسرائیل نشان داده که به هیچ کدام از قواعد و ضوابط بین‌المللی پایبند نیست چون اصلاً یک کشور نیست.

رژیم صهیونیستی به یک تعبیر درست یک باند جنایتکار است که هرجا فرصتی پیدا بکند برای جنایت ابایی ندارد؛  که این مساله را هم در حمله به کنسولگری و هم در ترور ناجوانمردانه یک مهمان رسمی جمهوری اسلامی در خاک ایران نشان داد.

 طبیعتا جواب عنصر خبیث اگر محکم نباشد دوباره خیال تکرار چنین خباثت‌هایی را خواهد داشت.

 نکته دوم این که بی تردید اسرائیل کوچکتر از آن است که نسبت به این اقدامات مهم و وحشتناک بدون هماهنگی و همراهی بزرگتر خودش و حامی اصلی خودش آمریکا دست بزند.

تصور اینکه دست آمریکا در این جنایت پاک است تصور دقیقی نیست و این پیامی هم هست به مجموعه سیاست ورزان جهان اسلام و جمهوری اسلامی که ما با یک موجودیت خبیثی که توسط همه جنایتکاران عالم داره حمایت می‌شود روبرو هستیم.

میرتاج‌الدینی: وظیفه داریم انتقام خون مهمان خود شهید هنیه را بگیریم

دبیرکل مجمع پارلمانی جهانی شهید قاسم سلیمانی در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید هنیه و در گفتگو با دانشجو:

حاج اسماعیل هنیه را مثل حاج قاسم سلیمانی بر سر پیمان خود ایستاد و جان خود را فدای دفاع از مظلومان فلسطینی کرد.

شهید هنیه‌ می‌خواست آوارگان فلسطینی را به سرزمین خودشان برگرداند و دولت فلسطین را در سراسر خاک اشغال شده فلسطین برپا کند اما شهید هنیه رفت و راهش ماند و ما این راه را ادامه خواهیم داد.

اسماعیل هنیه مهمان ما بود و ما از این جهت بسیار داغدار هستیم و همانطور که رهبر عزیز ما گفتند مهمان ما را کشته‌اند و به شهادت رسانده‌اند و ما وظیفه داریم که انتقام خون مهمان خود را بگیریم.

رژیم صهیونیستی بداند زمان نابودی آنها فرارسیده است.

آیت الله جزایری: انتقام سختی از اسراییل می‌گیریم

 زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: به دنبال شهادت "اسماعیل هنیه" با خدای خود عهد بستیم که از اسراییل انتقام سختی بگیریم.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این جریان بسیار داغدار و اسف بار، حقیقتا ما را منقلب کرد چرا که این شهید بزرگوار محور مقاومت در جهان اسلام و فلسطین بود.

وی افزود: جسارتی که اسرائیل نسبت به میهمان ما مرتکب شد، خیلی دردناک است و این رژیم کودک‌کش باید منتظر انتقامی سخت باشد زیرا این موضوع برای ما قابل تحمل نیست.

 

 

 

ادامه دارد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد