گفت‌وگوی «بدون تعارف» محمدباقر قالیباف با مردم/چرا قالیباف وارد انتخابات شد؟

کد خبر: 1297517

محمد‌باقر قالیباف کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه «بدون تعارف» شبکه ۲ سیما گفت: قول می‌دهم اگر رئیس‌جمهور شدم مردم سال‌به‌سالی که از دولت بگذرد تغییر را در سفرۀ خودشان و کارهای زیرساختی کشور حس کنند.

گفت‌وگوی «بدون تعارف» محمدباقر قالیباف با مردم/چرا قالیباف وارد انتخابات شد؟

سرویس سیاسی فردا: محمد‌باقر قالیباف کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۹ خردادماه در برنامه «بدون تعارف» شبکه ۲ سیما حضور پیدا کرد.قالیباف با اشاره به علت حضور خود در انتخابات، گفت: این حادثه تلخی که برای شهید رئیسی اتفاق افتاد بنده احساس وظیفه کردم با سابقه‌ای که در اجرا دارم در این عرصه حضور پیدا کنم.وی افزود: وقتی به مجلس یازدهم آمدم گفتم اگر من بیایم دولت را وادار به کار می‌کنم در عمل دیدم این گونه اتفاق نمی‌افتد. جایی که اساس کار اشکال دارد کهر میش نمی‌رود. وقتی یک مدیریت جدی نیست کار پیش نمی‌رود.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: در ۶ ماه اول مورد نقد برخی از دوستان خواهیم بود چون شایسته‌گزینی خواهم کرد ممکن است از این باب گروه‌ها به من ایراد بگیرند. برخی از دوستانی که آن‌ها را در مسئولیت‌ها به کار نگیرم ممکن است من را نقد کنند. شایسته‌گزینی اساس من در کارهاست.

قالیباف پیرامون اموال و خانواده خود، گفت: من جز مسئولانی بودم که لیستی که به قوه قضائیه دادم به مردم هم اعلام کردم که همین دستاویز برخی گروه‌ها شد. بنده یک دختر و ۲ پسر و چهار نوه دارم که زندگی خود را دارند. آن‌ها در ایران و در تهران زندگی می‌کنند.وی خاطرنشان کرد: به نظر من مردم ما مردمی هستند که پای تصمیمات سخت می‌ایستند و همراهی می‌کنند. خانواده‌هایی داریم که پدر و فرزندان همه در جنگ حاضر شدند و چهار فرزند شهید به انقلاب هدیه کردند. یک مدیر شجاع باید تصمیمات سخت بگیرد چنین مدیری محبوب مردم هم هست.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مردم این گونه من را می‌شناسند که وعده می‌دهم و به وعده‌هایم عمل می‌کنم. مسئولیت‌پذیر هستم. برای پروژه‌ها زمان‌بندی می‌گذارم و سر موعد به اتمام می‌رسانم.قالیباف با اشاره به شایعات، تأکید کرد: تا قبل از ورود به عرصه سیاست همه می‌گفتند چه مدیر خوبی است. ولی از زمانی که وارد سیاست شدم دیدم یک‌دنیای دیگر پیدا شد. اوج این امر در زمان رقابت سیاسی است. آن چه می‌شنوید شایعه و دروغ است. وقت خودم را صرف پاسخ‌گویی به پروژه بگیران نکردم. البته به مردم پاسخ دادم. دادگاه به این شایعات و دروغ‌ها رسیدگی شده و حتی محکوم شدم. بنا ندارم وقتم را برای شایعات بگذرانم. وی افزود: حقوق‌های نجومی و خانه‌های نجومی را به بنده نسبت دادند که دادگاه رسیدگی کرد و محکوم شدند‌. اساسش تهمت بود. بعد محکومیت هم بنده رضایت دادم فقط می‌خواستم جامعه بداند که تهمت بوده است. کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: خانواده به من می‌گویند زندگی اولت کار است بعد اما هستیم از ۲۲ سالگی که ازدواج کار کردم روشن همین بوده من فرزندم را پس از تولد ۳ ماه فهد دیدم.قالیباف گفت: بازنشستگی برای من و امثال من نیست تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم یک روز در سنگر جبهه و یک روز در سنگر پیشرفت کشور. عهد ما این است که جان خود را برای این مردم بگذاریم. امیدوارم عاقبت بنده هم شهادت باشد. وی اظهار داشت: من معتقد هستم وقتی مدیر قوی نیست وقتی فرصت برای حضور مردم ایجاد نمی‌کنیم بهانه‌تراشی‌ها شروع می‌شود تا نگویند بی‌عرضه هستیم. بی‌عرضگی در کارها موجب مشکلات کشور شده باید با تصمیم‌سازی این مشکلات را رفع کرد. اختیار به حد کافی هست بهانه‌تراشان مردم و نخبگان را حذف می‌کنند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تشریح کرد:  حتماً حجت داشته باشید به من رای دهید به شما وعده می‌دهم به‌گونه‌ای عمل کنم که شرمنده رأیی که به من دادید نشوید. اگر توفیق خدمت پیدا کردم قول می‌دهم سال به سالی که از دولت بگذرد تغییر را در سفره خود حس کنند. قالیباف در خاتمه گفت: همه ما حتماً اخلاق را در انتخابات رعایت کنیم. بنده از همه ظرفیت‌ها در دولت استفاده خودم کرد.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تشریح کرد: حتماً حجت داشته باشید به من رای دهید به شما وعده می‌دهم به‌گونه‌ای عمل کنم که شرمنده رأیی که به من دادید نشوید. اگر توفیق خدمت پیدا کردم قول می‌دهم سال به سالی که از دولت بگذارد تغییر را در سفره خود حس کنند. قالیباف در خاتمه گفت: همه ما حتماً اخلاق را در انتخابات رعایت کنیم. بنده از همه ظرفیت‌ها در دولت استفاده خودم کرد./فارس

***

قالیباف: قبل از مجلس گفتم دولت را وادار به کار می‌کنم؛ اما فهمیدم وقتی تمام‌کننده‌ای نباشد کار انجام نمی‌شود

قالیباف: شایسته‌گزینی و انتخاب‌هایم در دولت احتمالاً باعث گلایۀ جناح‌ها شود 

قالیباف: شایعه شد که فرزندانم ایران نیستند؛ نخیر، آن‌ها هم ایران‌اند و هم تهران زندگی می‌کنند

 قالیباف: یک مدیر قوی و شجاع باید تصمیمات تلخ و سخت بگیرد تا مردم شیرینی و راحتی را بچشند  

قالیباف: مردم می‌دانند من اگر وعده بدهم، سر وعده‌هایم می‌ایستم و به آن عمل می‌کنم 

 قالیباف: قوۀ قضاییه تخریب‌ها علیه من را بررسی و رد کرده است

 قالیباف: من بازنشستگی ندارم | تا زنده‌ایم، رزمنده‌ایم، یک روز در سنگر دفاع، یک روز در پیشرفت کشور 

یک جملۀ قالیباف به منتقدان و هواداران

قالیباف: منشأ مشکلات کشور بی‌عرضگی و بهانه‌تراشی است

قالیباف: حتماً با حجت و دلیل به من رأی بدهید؛ من هم قول می‌دهم در کار شرمنده‌تان نکنم

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها