آیت الله موحدی کرمانی در افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری:

آیت الله رییسی درد محرومان را می دانست / رییس مجلس خبرگان و اعضای هیئت‌رئیسه مشخص شدند +فیلم

کد خبر: 1292348

آیین افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دقایقی پیش آغاز شد.

آیت الله رییسی درد محرومان را می دانست / رییس مجلس خبرگان و اعضای هیئت‌رئیسه مشخص شدند +فیلم

 آیین افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز (اول خرداد 1403) با حضور سران قوا و شخصیت‌های کشوری و لشکری رسما آغاز شد‌.

مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان  با قرائت پیام رهبری انقلاب اسلامی آغاز و پس از تعیین هیئت رئیسه سنی که شامل رئیس، نایب رئیس و 2 منشی است، هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد.

باتوجه به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش، تصویر شهید آیت الله رئیسی منتخب ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بر جایگاه وی قرار گرفته است.

در جریان برگزاری این مراسم، رؤسا و اعضای شش کمیسیون این مجلس (سیاسی - اجتماعی، امور مالی و اداری، اصل 108 قانون اساسی، اصل 107 و 109 قانون اساسی، تحقیق موضوع اصل 111 قانون اساسی و بررسی راه‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه) نیز مشخص خواهند شد.

هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، هفت عضو دارد که شامل رئیس، دو نایب رئیس، دو منشی و دو کارپرداز می‌شود. دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری 8 سال و تعداد نمایندگان این مجلس 88 نفر است.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه 11 اسفند 1402 همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد./ تسنیم

اعضای مجلس خبرگان سوگند یاد کردند

اعضای مجلس خبرگان رهبری سوگند یاد کردند.

به گزارش ایرنا، پس از اعلام آیت الله موحدی کرمانی رییس سنی مجلس خبرگان اعضا قیام کرده و مراسم تحلیف را به جا آوردند.

رییس سنی مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید آیت‌الله رییسی درد محرومان را می‌دانست و در مقابل باج‌خواهی بیگانگان ایستاد.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت شهادت رییس‌جمهور و هیات همراه اظهار داشت: شهید آیت‌الله رییسی درد محرومان را می‌دانست و در میان مردم بود و در مقابل باج‌خواهی بیگانگان ایستاد.

وی ادامه داد: انسان‌هایی که خودشان را وقف دیگران می‌کنند، در مراتب بالایی قرار دارند و امیدوارم که خداوند رییس‌جمهور شهید را با اهل بیت(ع) هم‌نشین کند.

وی گفت: شهید آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهوری بود که یقین دارم تمام تلاش خود را به کار می‌بست تا کشور را از مشکلات و سختی‌ها نجات دهد.

وی تامید کرد: آرزو داریم خداوند این شهید عزیز و شهدای همراه ایشان را با اهل بیت (ع) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس محشور کند.

موحدی کرمانی ادامه داد: از خداوند می‌خواهیم ما را به خودمان وانگذارد، مسئولان و نمایندگان خبرگان مراقب باشند که هر جمله، عمل و رفتارشان در پیشگاه الهی ضبط می‌شود و همه باید در مسیر الهی گام برداریم تا به مردم خدمت کنیم./ ایرنا

آیت الله موحدی کرمانی رییس مجلس خبرگان شد

آیت الله موحدی کرمانی به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

به گزارش مهر، آیت الله موحدی کرمانی با ۵۵ رای به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، آیت الله موحدی کرمانی برای مدت ۲ سال رییس این مجلس خواهد بود.

اعضای هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان مشخص شدند

با رای نمایندگان خبرگان رهبری، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری و آیت‌الله علیرضا اعرافی به‌ترتیب به‌عنوان نواب اول و دوم رئیس این مجلس به‌مدت ۲ سال انتخاب شدند.

آیت‌الله عباس کعبی و آیت‌الله محسن اراکی نیز به‌عنوان منشیان هیئت‌رئیسه انتخاب شدند.

حجم ویدیو: 2.48M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها