قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

کد خبر: 1287257

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در صحن علنی: قبلاً به‌اشتباه گفته می‌شد مالیات بر سوداگری به‌دنبال اخذ مالیات از ۹۰ درصد مردم است، اما واقعیت این است که این قانون تنها سوداگران را دنبال می‌کند. سوداگر کسی است که با نیت سؤاستفاده وارد بازار شده و حجم وسیعی به‌عنوان مثال چند کیلو طلا یا چندین خانه خرید می‌کند تا در مدت کوتاهی مانند سه ماه بعد با قیمت چندبرابر به فروش برساند. در واقعیت، تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند.

 قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی شامل کمتر از نیم درصد مردم و افرادی می‌شود که مالیات نمی‌دهند.

 محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: قبلاً به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است، در حالی که این مالیات، سوداگران را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: سوداگران کسانی هستند که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شوند و حجم وسیعی از ارز، طلا و خودرو را خریداری می‌کنند تا برای مثال، سه ماه بعد به چند برابر قیمت به فروش برسانند و سود ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این قانون مانع از این کار می‌شود، گفت: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند، آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

مهر

 

حجم ویدیو: 5.75M | مدت زمان ویدیو: 00:01:28 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها