گزارش سفر رئیسی به پاکستان /ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند

کد خبر: 1286961

رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا گفت: توسعه روابط ایران و پاکستان با اتکا به سابقه دیرینه تاریخی و تمدنی مورد تاکید مقامات عالی دو کشور است.

گزارش سفر رئیسی به پاکستان /ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند

سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز دوشنبه پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت روسای جمهور دو کشور دوست انجام می‌شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسو، علاقمند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

رئیسی همچنین با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری 10 میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مومن، متدین و علاقمند به ارزش‌های انقلاب اسلامی بویژه به امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بارها به اثبات رسانده‌اند، ما امنیت این کشور را امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با اشاره به رشد قابل توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد./ تسنیم

هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان /امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم

رییس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان توسعه روابط در حوزه‌های مرزی، امنیتی، اقتصادی و تجاری را از اهداف سفر به پاکستان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابراهیم رییسی در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با «شهباز شریف» دیدار و گفتگوی خصوصی خواهد داشت.

رؤسای دو دولت پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای اسناد همکاری میان مقامات دو کشور، در نشستی مطبوعاتی نتایج دیدارها و رایزنی‌های خود را تشریح می‌کنند.

رییس جمهور در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و در روز دوم سفر، با حضور در برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی پاکستانی نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

سید ابراهیم رییسی پیش از ترک ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اهمیت توسعه روابط با پاکستان و اهداف این سفر گفت: کشور پاکستان در همسایگی ما کشور مهمی است که هم مسلمان و هم دارای تاریخی، اسلامی و تمدنی با جمهوری اسلامی ایران است. هر دو ملت روابط دیرینه‌ای با هم داریم و تا کنون نیز روابط اقتصادی، سیاسی و دینی بسیاری با پاکستان داشته‌ایم و همکاری‌های خوبی بین ما برقرار بوده است.

رییسی در ادامه گفت: ایران و پاکستان نگاه‌های مشترکی دارند و از جمله در موضوعات حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم و مقتدر غزه و فلسطین، مبارزه با تروریسم همکاری‌های بسیار خوبی داشته‌اند.

وی افزود: ما در راستای سیاست‌های همسایگی و در راستای سیاست‌های ارتباط با کشورهای مسلمان و همسو به جهات عدیده‌ای معتقد هستیم این ارتباط باید ارتقا پیدا کند. اراده هر دو کشور هم مبنی بر ارتقای روابط بین دو کشور هست.

رییس جمهور همچنین اظهار داشت که گفت‌وگوهای دو کشور در حوزه‌های مسائل مرزی، امنیتی، اقتصادی، تجاری و به خصوص حوزه انرژی و نفت و گاز خواهد بود. رییسی در ادامه اضافه کرد که سطح روابط اقتصادی دو کشور به اندازه سطح روابط سیاسی دو کشور نیست و در این سفر برنامه این است که ارتقای تعاملات اقتصادی به سطح ده میلیارد دلاری را مد نظر قرار دهیم و این هدف حتماً قابل دستیابی است.

رییس دولت جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به ظرفیت بازار ایران اضافه کرد که این ظرفیت فرصت خوبی است برای فعالان اقتصادی پاکستانی و کشور دوست و برادر پاکستان نیز فرصت خوبی است برای فعالان اقتصادی ایرانی که می‌تواند در این سفر مورد گفت و گو و بحث میان دو دولت باشند.

رییسی همچنین با اشاره به مردم پاکستان نیز گفت: مردم این کشور مردمی متدین و نسبت به انقلاب اسلامی، امام بزرگوار و رهبر عظیم الشان ایران بسیار علاقه‌مند هستند و بارها این را اثبات کرده‌اند و نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز بسیار پایبند هستند.

رییس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسائل امنیتی نیز افزود که ما امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم و امنیت مرزهای مشترک بین دو کشور به نفع دو کشور و دو ملت هست.

در رابطه با کشور سریلانکا نیز رییس جمهور گفت که دو کشور دارای روابط خوبی هستند و امیدواریم در این سفر نیز بتوانیم در راستای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی گام‌هایی برداریم./ مهر

 استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی در اسلام آباد

نخست‌وزیر پاکستان از سید ابراهیم رئیسی در ابتدای سفر رئیس جمهور به اسلام آباد استقبال رسمی کرد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور که در صدر هیئتی عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم پاکستان شده، دقایقی پیش از سوی شهباز شریف نخست‌وزیر این کشور در اسلام آباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

 دیدار با همتای پاکستانی، برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای اسناد همکاری میان مقامات دو کشور، حضور در برخی شهرهای دیگر این کشور و دیدار با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی پاکستانی از جمله برنامه‌های این سفر است.

وی هم‌چنین روز چهارشنبه به سریلانکا سفری خواهد کرد و ضمن دیدار با مقامات آن کشور، در آیین افتتاح برخی پروژه‌های ساخت ایران شرکت می‌کند./تسنیم

رئبیسی در دیدار وزیر امور خارجه پاکستان

صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند

رئیس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه این کشور، روابط ایران و پاکستان را فراتر از همسایگی صرف و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی توصیف کرد که دل‌ها و اعتقادات دو ملت را به یکدیگر پیوند داده است و گفت: صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش حوزه دولت ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در بدو ورود به پاکستان با «محمد اسحاق‌دار» وزیر امور خارجه این کشور که برای خوش‌آمدگویی در هتل محل اقامت رئیس جمهور حضور یافته بود، دیدار کرد.

رئیس جمهور در این دیدار روابط دو کشور را فراتر از همسایگی صرف و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی توصیف کرد که دل‌ها و اعتقادات دو ملت را به یکدیگر پیوند داده و گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اگر همه کشورها و ملل اسلامی با یکدیگر وحدت داشتند، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست تا این حد به فلسطینیان مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع غزه ظلم کند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، لذا در برابر راهبرد دشمن برای تداوم اختلاف میان امت اسلامی، راهبرد ما وحدت است.

«محمد اسحاق‌دار» نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس جمهور، رهبری جمهوری اسلامی ایران برای امت اسلامی به خصوص در مسئله فلسطین را حائز اهمیت ویژه دانست و تصریح کرد: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری‌های گسترده و سازنده با ایران خاطرنشان کرد: امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و تقویت همبستگی دارد./ ایرنا

ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند

هشت سند همکاری بین مقامات عالی‌رتبه ایران و پاکستان در حضور آیت الله رئیسی و محمد شهباز شریف به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، همزمان با سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، مقامات دو کشور در حضور «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» و «محمدشهباز شریف» نخست وزیر این کشور، هشت سند همکاری وتوافق نامه و یادداشت تفاهم به امضا رساندند.

اولین موافقت نامه که به امضای طرفین رسید همکاری های امنیتی بین دوکشور بود و موافقت نامه دوم موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران وجمهوری پاکستان است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

رئیس‌جمهور پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور شرکت کرد.

آیت‌الله رئیسی در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌گو خواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها