تغییر بزرگ در سهمیه بندی بنزین مردادماه / قیمت بنزین بالا رفت؟

کد خبر: 1164334

وزیر اقتصاد: قیمت بنزین طبق دستور رئیس جمهور، تا پایان سال افزایش نخواهد یافت

تغییر بزرگ در سهمیه بندی بنزین مردادماه / قیمت بنزین بالا رفت؟

خاندوزی: با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت بنزین تا پایان سال، سیاست دولت این است که مصرف بنزین را از طریق ابزارهای غیر قیمتی کنترل کند

گزارش روش جدید سهمیه بندی بنزین به رئیس جمهور ارائه شد

به گفته وزیر اقتصاد؛ بعد از گذشت دوره آزمایشی پنج ماهه روش جدید سهمیه بندی عرضه بنزین در مناطق آزاد گزارش آن به رئیس جمهور ارائه شده و بناست درباره ادامه این طرح جمع بندی و بررسی شود، لازم به توضیح است که این موضوع به معنی افزایش قیمت بنزین در سال جاری نیست.

خاندوزی با اشاره به اسناد پیشران و پروژه‌های مرتبط با آن برای تأمین مالی آنها گفت: بخش قابل توجهی از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای طرح‌های پیشران در حوزه‌های دانش بنیان و بانک‌ها و غیره تخصیص یافته است. مثلاً پیشنهاد شد که شرکت‌ها بخشی از سود خود را برای تأمین مالی پروژه‌های پیشران خود استفاده کنند.

وی با اشاره به منفی بودن سرمایه ثابت گفت: این مسئله اقتصاد را در بلند مدت دچار مخاطره خواهد کرد. حل این موضوع نیاز به اقدام‌هایی از جمله خروج از بنگاهداری و واگذاری اموال مازاد بانک‌های بزرگ و خروج از هلدینگ ها است. بطور مثال بانکی که هلدینگ سرمایه گذاری امید متعلق به آن است تکلیف واگذاری دارایی‌های آن مشخص است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ در پایان سال گذشته تنها ۲۰ همت از برنامه بودجه برای حمایت طرح‌های روستایی تخصیص یافت اما در بودجه امسال ۱۵۴ همت دیده شده ولی باید دید این ارقام تا چه حد تخصیص خواهد یافت.

 

حجم ویدیو: 6.75M | مدت زمان ویدیو: 00:00:55 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها