ارزیابی قالیباف از مطالبات و انتقادات صریح دانشجویان

کد خبر: 1114515

آنچه ما را از آرمان‌های انقلاب اسلامی دور کرده در اصل عملکرد و کارنامۀ مسئولان در پیگیری مطالبات بحق مردم است

ارزیابی قالیباف از مطالبات و انتقادات صریح دانشجویان

عدالت‌طلبی و شفافیت مهم‌ترین مطالبۀ دانشجویان امروز است

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور:

 فرارسیدن روز دانشجو را به تمامی دانشجویان تبریک می‌گویم. یاد و خاطرۀ شهدای گران‌قدر حماسۀ روز ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲، که نشان از شجاعت و استکبارستیزی و موقعیت‌شناسی دانشجویان داشت، گرامی می‌دارم.

 روز گذشته توفیق داشتم در دانشگاه شهید بهشتی میهمان جمعی از دانشجویان عزیز باشم و مطالبات و انتقادات صریح آن‌ها را بشنوم. با گذشت بیش از ۴ دهه از وقوع انقلاب اسلامی، مطالبات دانشجویان ما فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، منطبق بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است. مطالبات آن‌ها در راستای عدالت‌طلبی، رفع تبعیض، قانون‌گرایی، کاهش فاصله مردم و مسئولین، فسادستیزی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی، دفاع از آزادی‌های اجتماعی، تأکید بر شفافیت، جوان‌گرایی و همچنین شجاعت و صراحت در بیان نقد نسبت به عملکرد مسئولان منطبق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

 دانشجویان روحیه انقلابی خود را دقیقاً مانند سال‌های ابتدای انقلاب حفظ کردند و همان آرمان‌ها را مطالبه می‌کنند، این صراحت و شجاعت در بیان مطالبات باید مایه خوشحالی و خرسندی همه دلسوزان انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان باشد. آنچه در این میان مهم است اینکه دانشجویان امروز، ما را بر اساس آرمان‌های اصیل انقلاب و مکتب امام نقد می‌کنند. به این معنا که مبانی اصیل انقلاب امروز تبدیل به شاخص‌های آرمان‌خواهی شده است که گامی بسیار بزرگ برای جلوگیری از انحراف انقلاب از اصول و مبانی خود محسوب می‌شود.

 آنچه ما را از آرمان‌های انقلاب اسلامی دور کرده در اصل عملکرد و کارنامه مسئولان در پیگیری مطالبات بحق مردم است. دیدار با دانشجویان مانند همیشه برای ما یادآور زنده‌بودن آرمان‌های امام و مشی و منش انقلابی ایشان در نسلی است که آن بزرگ‌مرد تاریخ را درک نکردند ولی بیشتر از مسئولان دغدغه‌مند تحقق سیره امام راحل هستند.

 امیدواریم بتوانیم با تلاش شبانه‌روزی و در چارچوب وظایف قانونی مجلس، پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و از عهده وظیفه دشوار نمایندگی ملت شریف، انقلابی و دوست‌داشتنی ایران عزیز برآییم. برای همه دانشجویان ثبات قدم در مسیر مطالبه‌گری و پیشنهاد برای حل مسائل و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را از خداوند مسئلت می‌کنم.

 

حجم ویدیو: 5.44M | مدت زمان ویدیو: 00:04:06 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها