برترین برند رم کامپیوتر

کد خبر: 1310998

 

رم یکی از اصلی‌ترین قطعات کامپیوتر است که همه اطلاعات را ذخیره می‌کند. در حال حاضر برترین برند رم کامپیوتر که در بازار وجود دارد، متعلق به شرکت‌های مختلفی است. هر کدام از این برندها سعی کرده‌اند تا محصولی با کیفیت و عملکرد بالا را به کاربران عرضه کنند. هر چه رم کیفیت بالا و عملکرد بهتری داشته باشد، کارایی سیستم نیز بهتر خواهد بود.

به طور کلی، بهترین برند های تولید کننده رم کامپیوتر موجود در بازار ایران برند های Corsair, Crucial هستند که ما تا انتهای این مقاله با آن ها بیشتر آشنا می شویم و همچنین دیگر برند های معتبر تولید کننده رم را معرفی میکنیم.

لازم به ذکر است که شما میتوانید جهت خرید رم کامپیوتر با گارانتی اصلی از فروشگاه padidehpc.com همین حالا اقدام نمایید

رم کامپیوتر چیست و چه کاربردی دارد

قبل از معرفی برترین برند رم کامپیوتر، بد نیست اطلاعاتی درباره رم کامپیوتر و کاربردهای آن داشته باشید. رم از اصلی‌ترین، قطعات سخت افزاری کامپیوترها به شمار می‌آیند که برای ذخیره سازی و مدیریت حافظه، استفاده می‌شوند. رم در واقع یک نوع حافظه موقت بوده که اطلاعات پردازنده را موقتی ذخیره کرده تا در موقع لازم، آن را سریع و تصادفی در اختیار CPU قرار دهد.

هیچ سیستمی نمی‌تواند بدون رم، برنامه‌ای را اجرا کند. اینکه کامپیوتر به چه نوع رمی نیاز دارد، چیزی است که می‌توان با کدهای منبع خود در سیستم‌ عامل‌ها آن را پیدا کرد. رم‌ها به دو دسته رم‌های ایستا (SRAM) و پویا (DRAM) تقسیم می‌شوند. تفاوت آنها در چگونگی ذخیره و نگهداری اطلاعات و کاربردهای آنها است.

خرید رم کامپیوتر از پدیده پی سی

بهترین برند رم کامپیوتر کدام است؟

شاید گمان کنید که توجه به برترین برند رم کامپیوتر برای انتخاب رم، چندان مهم نباشد، اما چنین نیست. زیرا ممکن است برخی از عملکردهای کلیدی خاص در برندها متفاوت باشد. مانند اندازه و فرکانس‌هایی که ماژول‌های رم وارد آن می‌شوند. همچنین چگونگی ساخت رم نیز در برندها با  همدیگر فرق دارند.

معمولا ماژول‌های رم از پوشش خارجی مانند آلومینویم ساخته می‌شوند که کارش پخش کردن حرارت است و وجود آن نیز مهم می‌باشد. این قطعات هستند که تعیین می‌کنند گرما چطور پخش شده و سیستم خنک کنندگی آن به شکل عمل کند. بنابراین توجه به برند، اهمیت زیادی برای سرعت بخشیدن به عملکرد سیستم دارد.

محبوب ترین برند رم در بازار ایران

شرکت کورسیر (CORSAIR) محبوب ترین برند بازار ایران

شرکت کورسیر، برترین برند رم کامپیوتر به شمار می‌رود که اتفاقا در بازار ایران بسیار محبوب و پرطرفدار است. این برند در سال 2005 رم‌های DDR خود را با عملکرد منحصربه‌فرد خود تولید و روانه بازار کرد و از آن زمان تاکنون، بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را به برای کاربران تولید می‌کند.

رم‌های کورسیر گذشته از اینکه بسیار قوی بوده و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند، دارای گارانتی نیز هستند. محصولات کورسیر عمر و ماندگاری بالایی دارند. ضمن این دارای سایزها و کانفیگ‌های مختلفی هستند و قدرت انتخاب میان آنها بالا است.

برترین برند رم کامپیوتر، کورسیر، در رده‌های قیمتی مختلفی وجود دارند و می‌توان هم برای سیستم‌های رده پایین و هم سیستم‌های متوسط و قوی، از آنها استفاده کرد. در واقع کورسیر گذشته از گیمینگ، سایر کاربرهای کامپیوتر را شناسایی کرده و برای هر کدام محصول خاص و ویژه‌ای را ارائه کرده است.

سایت مقداد آی تی نیز در یکی از مقالات خود، برند کورسیر را به عنوان یکی از بهترین برند های تولید کننده رم کامپیوتر معرفی کرده است.

به نقل از سایت مقداد آی تی:

Corsair یکی از پرکارترین برندهای بازی در بازار بهترین مارک رم کامپیوتر است. سری Corsair Vengeance یک برند با رتبه بالا و عملکرد فوق‌العاده خوب است. این رم نه تنها قدرتمند است؛ بلکه مکمل هر ساخت بازی است. گارانتی Corsair مثل اکثر برندهای رم در رده بهترین مارک رم کامپیوتر، رم شما را در طول عمر محصول، در برابر نقص سازنده محافظت می‌کند.

رم کروشیال یک کمپانی مطرح جهانی

برند رم Crucial از کمپانی میکرون

کروشیال یک کمپانی مطرح جهانی و برترین برند رم کامپیوتر به شمار می‌رود. این برند در واقع زیرمجموعه کمپانی میکرون هست و به صورت اختصاصی در زمینه تولید رم برای شرکت‌های کامپیوتری، فعالیت می‌کند.

رم‌های برند کروشیال فرکانس‌های متفاوتی داشته و مخصوص کامپیوتر و لپ تاپ هستند. آنها دارای متریال‌های مرغوب، ماندگاری و طول عمر بالا، و عملکرد پایداری می‌باشند. رم‌های گیمینگ که این کمپانی عرضه می‌کند، باکیفیت‌تر از سایر محصولات بوده و فرکانس بالاتری دارند. برخی از مدل‌های آن دارای نورپردازی RGB هستند. از دیگر ویژگی‌های محصولات این برند، قیمت مناسب و اقتصادی‌تر آنها نسبت به سایر رقبا است.

شرکت کینگستون (Kingstone)

رم‌های شرکت کینگستون که جزء برترین برند رم کامپیوتر نیز هستند، سازگاری بالایی داشته و معمولا با اکثر مادربردها و سی پی یوها، همخوانی داشته و می‌توان از آنها استفاده کرد. از ویژگی‌های مهم رم‌های کینگستون این است که عملکرد بسیار بالایی حتی در زمان حرارت بالا دارند. یعنی در زمانی که سیستم بسیار داغ شود، باز به کار خود ادامه می‌دهد. بدون اینکه ذره‌ای عملکردش مختل شود.

این کمپانی به تازگی سری جدیدی از رم به نام سری HYPERX را تولید کرده که بهترین محصول شرکت به شمار می‌رود. از این محصول می‌توان برای سیستم‌های گیمینگ استفاده کرد. با وجود اینکه فاقد RGB است، اما تاثیری در عملکردش ندارد.

شرکت فناوری ای‌دیتا (ADATA)

ای دیتا یک شرکت پیشرو در زمینه تولید انواع حافظه‌ها و برترین برند رم کامپیوتر است. ای دیتا به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع رم فعالیت می‌کند و تاکنون چندین جایزه بین المللی را به دست آورده است. محصولات این برند با جدیدترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها طراحی شده و دارای کیفیت بالایی هستند.

ای دیتا انواع مختلفی از رم‌ها را وارد بازار کرده که برخی از آنها به صورت اختصاصی برای سیستم‌های گیمینگ طراحی شده‌اند که دارای فرکانس بالا بوده و در سرعت و عملکرد کامپیوتر، نقش مهمی ایفا می‌کنند. البته این شرکت مدل‌های مختلف رم و هارد دیسک را نه تنها برای گیم بلکه برای تمامی سیستم‌های کامپیوتر، لپ تاپ و  سرورها تولید می‌کند.

شرکت ترنسند (Transcend)

ترنسند از دیگر شرکت‌های تولیدکننده رم است که به عنوان یک برند مطرح جهانی در لیست برترین برند رم کامپیوتر قرار دارد. این شرکت قدیمی از سال 1988 در تایوان تاسیس شده و انواع تجهیزات و قطعات کامپیوتر را تولید می‌کند.

رم‌های ترنسند دارای کیفیت بالا و عملکری خیلی خوبی هستند و با استانداردهای روز دنیا همخوانی دارد. ضمن اینکه از دوام و عمر طولانی نیز برخوردار هستند. آنها سرعت بالایی در انتقال داده‌ها داشته و مقاومت فیزیکی خوبی نیز دارند. یعنی در برابر ضربه و لرزش مقاوم بوده و برای شرایط سخت، طراحی شده‌اند.

خرید لوازم کامپیوتر از پدیده پی سی

از کجا برای خرید رم کامپیوتر اقدام کنیم

برای تهیه رم‌های باکیفیت برندهای کورسیر (Corsair) و کروشیال (Crucial) نیز می‌توانید به فروشگاه لوازم کامپیوتر padidehpc.com مراجعه کنید. تمامی محصولات این فروشگاه با گارانتی اصلی عرضه می‌شوند، بنابراین می‌توانید با خیال راحت از اصالت و کیفیت خرید خود مطمئن باشید. همچنین اگر قصد دارید یک سیستم گیمینگ حرفه‌ای بسازید، می‌توانید از مشاوره تخصصی فروشگاه استفاده کنید تا مطمئن شوید تمام قطعات به بهترین شکل با هم هماهنگ و سازگار هستند.

در حال حاضر، کمپانی‌های زیادی هستند که اقدام به تولید و طراحی انواع رم‌های مخصوص کامپیوتر و لپ تاپ می‌کنند. به همین جهت برای خرید یک رم خوب با کیفیت بالا، باید سراغ برترین برند رم کامپیوتر رفت. محصولات این برندها همگی دارای کیفیت و سرعت بالا بوده و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. توجه به برند از این جهت مهم است، محصولات برندها در زمینه جزئیات، تفاوت‌هایی با هم دارند که در نتیجه نهایی، تاثیر گذار است.

فروشگاه اینترنتی پدیده پی سی، نمایندگی برندهای مطرح جهانی رم را داراست و می‌توانید برای خرید انواع رم مخصوص گیم، کارهای روزانه یا کارهای گرافیکی، به وب سایت آن مراجعه کنید.  

 

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد