لایت باکس؛ روشی عالی برای جذب چشم‌های مشتری

کد خبر: 1107613
لایت باکس؛ روشی عالی برای جذب چشم‌های مشتری

این چیزی که برای شما می‌نویسیم، داستان نیست؛ بلکه یک واقعیت است. واقعیتی از دل یک رستوران در یکی از شهرهای نزدیک پایتخت بیرون آمده است. مدیر آن می‌خواست تا کمی علاوه بر تغییر جلو بصری، تبلیغات متفاوتی را انجام دهد. مسلماً با خواندن تیتر این مطلب، متوجه متد استفاده او شده‌اید؛ اما این متد چگونه به مدیر این رستوران کمک کرد تا بتواند فروش خود را افزایش داده و برندینگش را بهینه‌تر کند؟

همه چیز از سال 98 شروع شد

اواخر سال 98 که به دلیل همه‌گیر کرونا، وزارت بهداشت اجازه فعالیت به رستوران‌ها را نداد و با نزدیک شدن به ماه رمضان که مدت زمانی تعطیلی را زیادتر می‌کرد، مدیر این رستوران به فکر تغییراتی در دکوراسیون داخلی خود افتاد. البته پیش‌تر، تغییراتی را به وجود آورده بود؛ اما به دنبال تابلوهایی بود که علاوه بر داشتن حالت بصری زیبا، بتواند با نور خیره کننده، نظر مشتریان را به سمت خود جلب کند. همچنین می‌خواست تا بعد از کرونا و باز شدن رستوران، از چنین تبلیغاتی در سطح شهر برای ریبرندینگ خود استفاده کند. علاوه بر این، قیمت مناسبی هم داشته باشد.

نتیجه به لایت باکس رسید

تا اینجا مدیر رستوران هدف خود را مشخص کرد؛ خرید تابلویی با قابلیت نورپردازی و خیره کننده که بتواند هم در داخل فضا و هم خارج استفاده کند. تابلویی که بتواند روی آن عکس‌های مختلفی مانند غذاهای متفاوت و تبلیغ رستوران خود چاپ کند؛ اما حالا باید مشخص شود که این کار چگونه انجام می‌شود؟

تابلوهایی وجود دارند که دارای قاب فلزی بوده و داخل آن‌ها مهتابی‌های کوچکی قرار می‌گیرند. بعد عکس روی آن‌ها قرار می‌گیرد. با روشن شدن مهتابی، عکس هم حالت نورانی خواهد گرفت؛ اما به نظر شما این روش دیگر خیلی قدیمی نشده است؟ همچنین اینکه هزینه راه‌اندازی آن بالا است. البته مشکل آن به همینجا محدود نمی‌شود. تعویض هر کدام از عکس‌ها بسیار سخت است و اگر از طرفی هم مهتابی یکی بسوزد، باید هزینه اضافی بابت تعویض بپردازید.

بهترین راه استفاده از لایت باکس بود که مدیر رستوران به آن رسید؛ اما لایت باکس چیست و چه تفاوتی با بقیه دارد؟ اصلاً چرا مدیر چنین رستورانی آن هم در یک شهر کوچک از لایت باکس استفاده کرد؟

لایت باکس چیست؟

اول از همه بهتر است بدانیم که لایت باکس چیست که نظر مدیر این واحد رستورانی را به خود جلب کرد.

لایت یک تابلوی نوری قابدار با چراغ‌های نورانی از جنس آلومینیوم یا پلاستیک است که از آن برای اهداف تبلیغاتی یا زیبایی بصری استفاده می‌شود. این تابلوها الآن بیشتر در مترو، پاساژها، سینماها و امکان عمومی استفاده می‌شود. البته در سطح شهر هم به کار می‌روند؛ اما فقط یک نوعشان است که بیشتر در چهارراه‌های شلوغ یا نزدیک فروشگاه‌ها می‌توان مشاهده کرد.

پس تا اینجا این تابلو تبلیغاتی توانسته نیاز اولیه مدیر را برآورده کند؛ تابلوی نوری و خیره کننده که هم برای اهداف تجاری و هم تبلیغاتی می‌توان استفاده کرد.

چرا لایت باکس

لایت باکس فقط تبلیغاتی نیست. البته با اینکه در ابتدا جنبه تبلیغاتی آن مورد توجه بود؛ اما حالا حالت بصری آن کم کم توانسته در جایگاه بالاتری بگیرد. در ابتدا شرکت‌های تبلیغاتی به دنبال چنین تابلوهایی بودند تا در سطح شهر بتوانند از قدرت این وسیله برای برندینگ مشتریان خود استفاده کنند؛ اما حالا بسیاری از فروشگاه‌ها، آموزشگاه، رستوران‌ها و خیلی مکان‌های دیگر برای تبلیغات داخلی و تغییرات دکوراسیون و زیباتر کردن، از انواع لایت باکس استفاده می‌کنند.

ما تعدادی تبلیغات داریم که در سطح شهر استفاده می‌شوند. نمونه آن هم زیاد است که خودتان کامل با آن‌ها آشنا هستید؛ تعدادی تبلیغات دیگر داخلی هستند. برای مثال، یک رستوران می‌تواند برای مدتی، جدیدترین غذا منوی خود را با عکس زیبا و نوری خیره کننده با استفاده از لایت باکس روی دیوار تبلیغ کند. به جای اینکه کاغذی روی دیوار بچسباند، با استفاده از قدرت این تابلو، بیشتر از همه آن را در چشم مشتری نشان دهد. این همه چیزی است که هر مدیری به آن نیاز دارد.

پس قدم مشخص شد که چرا مدیر رستوران، این تابلوی نورانی و عجیب را انتخاب کرده است.

انواع لایت باکس

اما شاید چیزی که مدیر چنین واحدی را ترغیب به استفاده از لایت باکس کرده است، تنوع آن است. اولین مدل، لایت باکس بدون فریم است که تصویر تا لبه و گوشه‌های قاب را به طور کامل می‌پوشاند. با این می‌توان تصویر بسیار خیره کننده‌ای در ورودی ایجاد کرد.

مدل دوم کریستالی است که دو مدل پلکسی 8 و 2 میل دارد و منبع نور از کناره به صفحه می‌تابد. این مدل را می‌توان بالای تعدادی از میزها برای ایجاد صحنه‌ای زیبا و رمانتیک استفاده کرد.

مدل پرکاربرد دیگر، مگنتی است که مزیت اصلی آن، تعویض عکس راحت و سریع است. این تابلو را می‌توان بالاسر میز برای نمایش منو استفاده کرد. به هر حال منو ممکن است که هر چند وقت یک بار تغییراتی داشته باشد.

مدل دیگر اسنپ فریم است که در خارج از محیط و در سطح شهر استفاده می‌شود. چرا چنین مدلی استفاده می‌شود؟ قاب این مدل به دلیل کیفیت مناسب، مقاومت بالایی در برابر انواع شرایط آب وهوایی مختلف دارد.

حالا از آنجایی که مدیر این رستوران دنبال تابلویی مقاوم بر استفاده در خارج از محیط خود بود و از طرفی می‌خواست که فضای داخلی را هم زیباتر کند، به نظر می‌رسد که استفاده از تمامی انواع برای او بهترین گزینه خواهند بود.

خرید از ایمن موج هوشمند

اینکه بدانیم لایت باکس چیست و چرا باید استفاده کرد، یک طرف وزنه است؛ اینکه بدانیم تا از چه شرکتی این خدمات را تهیه کنید، طرف دیگر وزنه بوده که اتفاقاً سنگین‌تر است. شرکتی که به خوبی بتواند از طراحی گرافیکی به روزی و حرفه‌ای استفاده کند و اینکه نوع مورد نظر را متناسب با اهداف شرکت مشخص کند. لایت باکس تهران همان شرکتی است که تمامی خدمات از طراحی تا نصب LightBox را برای شما انجام می‌دهد. فقط یک تماس کافی است تا شما هم مانند مدیر این رستوران بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید.

تلویزیون شهری؛ فراتر از جعبه جادویی

تبلیغات در تلویزیون همیشه هم گران نیست. گاهی می‌توان با هزینه خیلی کمتر، تبلیغاتی را در این جعبه جادویی بزرگ نشان داد؛ تبلیغی که حتی تأثیرپذیری بیشتری هم دارد. اشتباه نکنید. منظور ما چگونگی روند تیزرهای تبلیغاتی نیست؛ بلکه روشی است که علاوه بر کاهش هزینه تبلیغاتی، باعث افزایش تأثیرپذیری آن خواهد شد و آن تلویزیون شهری است.

ما الآن نمی‌دانیم که چقدر با تلویزیون شهری آشنا هستید؛ اما مطمئناً این روش تبلیغاتی را بارها در سطح شهر یا فروشگاه‌های بزرگ و حتی خود برنامه تلویزیونی هم مشاهده کرده‌اید. روشی که نمی‌توان ادعای بی‌تأثیر بودن آن را رد کرد؛ بلکه تا همین الآن نتایج محققان بازاریابی نشان داده که استفاده از تکنیک تلویزیون شهری در نقاط مختلف باعث افزایش فروش و برندینگ کسب‌وکارهای تبلیغ دهنده شده است.

62

به جای اینکه بنویسیم تلویزیون شهری چیست و چه مزایایی دارد، بهتر است تا با یک مثال، نیاز واقعی آن را بیان کنیم.

رابطه بین تلویزیون شهری و نیاز

نیاز باعث ساخت وسیله‌ای می‌شود؛ نیاز به تبلیغات بازدهی بالاتر و قیمت مناسب‌تر هم باعث شده تا استفاده فناوری تلویزیون شهری هم مورد توجه قرار بگیرد. البته هر وسیله‌ای وارد حوزه تبلیغات شود، ممکن است که نامش با آن کاربردی که دارد، تفاوت داشته باشد. تلویزیون شهری در حقیقت تابلو بزرگی است که در سطح شهر به ویژه چهارراه‌ها و کنارها خیابان‌ها یا در فروشگاه‌های بزرگ نصب می‌شود. وسیله‌ای که تصاویر متحرک یا همان ویدئوها را همانند یک تلویزیون نشان می‌دهد.

حالا چه نیازی تا الآن باعث شده تا استفاده از این ابزار تبلیغاتی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد؟

قیمت مناسب و بازدهی بالا.

شما همین الآن اگر بخواهید در خود تلویزیون، محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید، باید چندین میلیون (که گاهی به میلیارد هم می‌رسد)، هزینه تبلیغاتی پرداخت کنید. حتماً هم مطلع هستید که تبلیغات تلویزیونی هم ثانیه‌ای حساب می‌شود. حالا با این وسیله با پرداخت هزینه کمتر (اجاره و ساخت تیزر) می‌توانید نتیجه بهتری را دریافت کنید.

مخاطبانمان کمتر هستند

الآن در ذهن شما این سؤال یا مسئله به وجود آمده که مخاطبان این وسیله از خود تلویزیون کمتر هستند؛ پس چگونه ادعای بهتر بودن نتیجه آن را داریم. خیلی نمی‌خواهیم که وارد داده‌ها شویم؛ اما از دهه گذشته، یکی از مهم‌ترین ترندهای تبلیغاتی، اختصاصی‌تر کردن آن است. تلویزیون‌های شهری به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند تا تبلیغات خود را به صورت اختصاصی و برای گروه خاصی نمایش دهند. از طرفی حالت محلی هم دارند؛ یعنی بیشتر در خود محوطه داخلی فروشگاه یا محوطه خارجی نزدیک آن‌ها نصب می‌شوند. برای همین می‌توان ویدئوهای اختصاصی‌تری برای برندینگ نمایش داد.

مهم‌ترین گروه استفاده‌کننده تلویزیون شهری کدامند؟

در استفاده از روش‌های تبلیغاتی محدودیت خاصی وجود ندارد؛ نکته مهم‌تر این است که به درستی به کار بروند:

فروشگاه و پاساژهای سطح شهر

این فروشگاه‌ها یا پاساژها از تلویزیون‌های بزرگ برای اطلاع‌رسانی دقیق‌تر، معرفی خدمات یا محصولات جدید و تبلیغ بعضی از واحدها با استفاده از تیزرها استفاده کنند. این مورد را بیشتر در فروشگاه‌های برند یا پاساژهای بزرگ سطح شهر حتماً دیده‌اید. حتی مراکز تفریحی و فرهنگی هم مانند سینماها هم از این وسیله برای نمایش تیزرهای از فیلم در داخل استفاده می‌کنند. شاید سینما بهترین مثال باشد.

سطح خیابان

در کنار خیابان‌ها، چهارراه‌ها و غیره هم به ویژه نزدیک مراکز خرید و تفریحی هم چنین وسیله‌ای را بارها مشاهده‌اید. هدف این ویدئوهای تبلیغاتی، بیشتر معرفی و برندینگ محلی است؛ البته بیشتر، نه برای همیشه. باز هم بهترین مثال، سینماها هستند. سینماهای سطح شهر به ویژه آن‌هایی که چندین پردیس هم دارند، از این روش برای معرفی فیلم‌ها با نمایش تعدادی از تیزرها می‌کنند. مثال دیگر که همین الآن می‌توانیم بزنیم و اگر گذرتان هم خورد، حتماً ببینید، سردر پاساژهای بزرگ است. روی سردر آن‌ها، تلویزیون‌های شهری نصب شده که علاوه بر نمایش تبلیغات، ساعت رسمی و غیره را نشان می‌دهد.
 

63

  • در خود تلویزیون و پشت مجری‌ها از این وسیله تبلیغاتی استفاده می‌شود. برنامه‌های ورزشی مانند فوتبال که می‌خواهند به صورت زنده، مسابقه را نشان دهند یا با خبرنگار آنجا ارتباط مستقیم برقرار کنند، از تلویزیون شهری یا ویدئووال استفاده می‌شود.

 

  • در داخل مسجد، حسینیه‌ها، سالن‌ها (مراسم همایش و سمینار) از این وسیله تبلیغاتی پشت سخنران برای نمایش فیلمبرداری ضبط شده به کار می‌رود. این مورد را دیگر حتماً مشاهده کرده‌اید.

در حقیقت در هر جایی پا می‌گذارید، یک تابلوی تبلیغاتی می‌توان مشاهده کرد. به عبارتی هر کسب‌وکار یا فضایی که بخواهد محصول یا خدمات خود را بهتر تبلیغ کند و با استفاده از تصاویر گرافیکی و ویدئوها بیشتر قابلیت‌های خود را نشان دهد، این دستگاه بهترین انتخاب خواهد بود.

مزایای استفاده از تابلوی تبلیغاتی چیست؟

فکر می‌کنید که چرا باید از این وسیله استفاده کرد؟ اصلاً این وسیله چه کمکی به کسب‌وکارها می‌کند؟

  • استفاده از تلویزیون شهری، چه در سطح داخلی و چه در سطح خارجی، به نوعی باعث ایجاد تصویر لوکسی از برند یا فروشگاه شما می‌شود.
  • استفاده از تصاویر و ویدئوها به صورت مستقیم و بدون واسطه، باعث می‌شود تا پیام تبلیغ سریع‌تر در ذهن مخاطب حک شود.
  • اولین چیزی که مخاطب در هیاهوی شلوغی به آن توجه می‌کند، تلویزیون شهری است.
  • حداقل می‌تواند تا 30% افزایش فروش را به همراه داشته باشد (البته به شرط اینکه درست و اصولی استفاده شود.)
  • خرید مجدد را هم 30 درصد افزایش می‌دهد.
  • جالب اینجاست که 30% مردم، چند ثانیه روبروی تلویزیون شهری ایستاده و پیام تبلیغی آن را تماشا می‌کنند.

سفارش تلویزیون شهری

اگر بخواهیم که مزایا و کاربرد تلویزیون شهری را بنویسیم، خیلی بیشتر از این موارد است. مهم این است که شما با یک هزینه کاملاً به‌صرفه‌تر از تبلیغ خود تلویزیون، می‌توانید برند (محصول، خدمات، مکان فیزیکی و غیره) را معرفی کنید. البته در خیلی‌ها مکان‌ها مانند فرودگاه‌ها می‌توان از این وسیله به عنوان وسیله اطلاع‌رسانی استفاده کرد. علاوه بر این تلویزیون شهری می‌تواند یک محل کسب درآمد هم در چنین مکان‌هایی به منظور نمایش تبلیغات باشند.

مهم این است که چنین دستگاهی به درستی ساخته و نصب شود. برای اینکار باید از شرکت حرفه‌ای و باتجربه در این حوزه کمک بگیرید. ایمن موج برای این کار در کنار شماست.

ما در ایمن موج هوشمند فقط نمی‌سازیم، بلکه تابلویی منحصربه‌فردی را خلق خواهیم کرد؛ یعنی صفر تا صد.

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد