جواد عزتی: تنگه ابوقریب ادای دین به روزی که گم شده است

کد خبر: 781453

عزتی با بیان اینکه این فیلم از معدود فیلم‌هایی بود که دوست داشته است در آن نباشد تا از دیدنش لذت ببرد، گفت: این فیلم ادای دینی بود به روزی که گم شده است در دفاع مقدس.

جواد عزتی: تنگه ابوقریب ادای دین به روزی که گم شده است
خبرگزاری تسنیم: عزتی با بیان اینکه این فیلم از معدود فیلم‌هایی بود که دوست داشته است در آن نباشد تا از دیدنش لذت ببرد، گفت: این فیلم ادای دینی بود به روزی که گم شده است در دفاع مقدس.
نشست رسانه‌ای سینمایی تنگه ابوقریب با حضور عوامل این اثر بهرام توکلی (کارگردان)، سعید ملکان (تهیه کننده)، میثم مولایی (تدوین)، حامد ثابت (آهنگ ساز)، محسن روزبهانی (جلوه‌های ویژه و بصری)، امیر حسین قاسمی (صدا گذار) و بازیگران جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، مهدی قربانی، مهدی پاکدل و علی سلیمانی برگزار شد. توکلی با اشاره به مستند‌های جنگی به عنوان بهترین منبع برای فیلم گفت: حتما فیلم‌های جنگی در ذهن فیلمسازان ته نشین شده، ولی در ذهن من یک فیلتری بود که این‌ها را با توجه به بومی بودن استفاده میکرد. این کارگردان در مورد حرکت‌های زیاد دوربین گفت: طراحی آن فضا برای نزدیک شدن به یک حالت مستند گونه بود. طبیعی است که از ویژگی‌های جنگ همین تکان‌ها باشد. روز ۲۱ تیر ۶۷ آنقدر مهم است که فقط سه رمان راجع به آن نوشته شده است. ما تمرکزمان روی حرکت گردان عمار بود و البته یک برداشت آزاد از این ماجرا داشتیم چرا که مستند نمیساختیم. وی در مورد فیلمبرداری این اثر گفت: نوع دوربین تفاوتی نکرد و در اوج التهاب به پایان میرسد و این موضوع باید به مخاطب منتقل شود. توکلی دلیل کمرنگ بودن موسیقی در فیلم را نزدیک شدن بیشتر مخاطب به صحنه‌ها دانست و در مورد نگاه تاریک به جنگ گفت: جنگ واقعا موضوع تاریکی است و من نیز تلاش کردم این را نشان دهم. وی با تاکید بر اینکه سینمای ایران به تهیه کننده آرتیست و کسی که دلش برای کار بتپد گفت: قوت همه گروه آقای ملکان بود که واقعا آرتیست است. این کارگردان با اشاره به اینکه سینمای مستقل در ایران وجود ندارد گفت: دلایل این امر پنهان است. روزبهانی راجع به جلوه‌های ویژه این فیلم گفت: این اثر تماماً سکانس پلان بود و کار بسیار سخت بود. اما خوشبختانه در این کار ما آرامش زیادی داشتیم که متاثر از پشت صحنه خوب می‌شد. ملکان راجع به قصه این فیلم گفت: ماجرای گردان عمار مانند صد‌ها ماجرای دیگر در جبهه هنوز پنهان است. این موضوع در ذهن من بود تا با آقای توکلی مطرح کرده و تحقیقاتش را شروع کردیم. گردان عمار خیلی در این زمینه به ما کمک کردند. این تهیه کننده همچنین با تایید اینکه بر روی اکران خارجی این فیلم در حال کار شدن است گفت: ما برآورد اولیمان برای ساخت این فیلم ۵ میلیارد تومان بود و اندکی بیشتر از این مقدار شد. ملکان مخاطب این فیلم را همه اقشار جامعه با تمرکز بر جوانان عنوان کرد و تاکید کرد برای اکران برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته اند. عزتی با بیان اینکه این فیلم از معدود فیلم‌هایی بود که دوست داشته است در آن نباشد تا از دیدنش لذت ببرد، گفت: این فیلم ادای دینی بود به روزی که گم شده است در دفاع مقدس. آذرنگ نیز با تاکید بر سخت بودن کار گفت: در این فیلم با وجود پیچیده بودن شرایط ما باید نظمی را رعایت میکردیم. جدیدی با اشاره به اینکه حضور در این فیلم شبیه جنگیدن بود تا بازی کردن گفت: واقعا ما میجنگیدیم و فرصت خورد خورد ضبط کردن نبود. پاکدل نیز با تایید صحبت‌های جدیدی گفت: اگر عوامل با صد در صد انرژیشان نمی‌آمدند این فیلم ساخته نمیشد. وی در خاتمه صحبتهایش با ذکر یک خاطره از تماشای این فیلم با مردم گفت: دختر خانمی بعد از دیدن اثر به من گفت: «من بعد از دیدن این فیلم جنگ هشت ساله را به عنوان بخشی از هویت ایرانیم پذیرفتم.» و من فکر میکنم این تمام پیام فیلم است. سلیمانی با تشکر از تدارکات فوق العاده این فیلم گفت: اگر انقدر تیم پشت صحنه خوب نبودند شاید این فیلم به این خوبی ساخته نمیشد. قربانی با اشاره به اینکه همیشه دوست داشته جنگ را از نزدیک ببیند این فیلم را محفلی دانست که توانسته او را به فضای جنگ نزدیک کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

نیازمندیها

تازه های سایت