خبرگزاری مهر: حسین باشه آهنگر بازیگر و دستیار ۲ کارگردان و برنامه ریز فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر درباره این اثر که به سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر راه یافته است، گفت: من در این فیلم نقش یکی از بچههای معراج شهدا را ایفا میکنم و بابک حمیدیان، رضا بهبودی، مسعود رایگان و ... نیز نقشهای این چنینی دارند. همچنین بازیگرانی، چون لاله اسکندری، مهتاب نصیرپور، سیاوش چراغی پور، شهرام حقیقت دوست و ... در لوکیشنهای دیگر باز هم نقشهایی اینچنین بازی میکنند.
وی با اعلام اینکه یک نقش مکمل در «سرو زیر آب» دارد، بیان کرد: تنها یک نقش اصلی با بازی بابک حمیدیان درفیلم داریم و بقیه بازیگران نقشهای مکمل خوبی را بازی میکنند. در بین بازیگران خانم هم مینا ساداتی بازیگر اول زن فیلم است و درام را پیش میبرد. باشه آهنگر با اشاره به فیلمبرداری این اثر در شهرهای مختلف بیان کرد: «سرو زیر آب» در تهران، یزد، میبد، تفت، لرستان، سپیددشت، درود، دزفول و ... فیلمبرداری شد با این وجود ما پلانهای زیادی در بین ۲ شهر هم داشتیم. پدرم به دلیل عقبه تئاتری که دارد در آثار سینمایی خود به صورت لانگ تیک به کار میپردازد به همین دلیل استمرار پلان هم برای بازیگر هم برای فیلم اتفاق خوبی است و نتیجه جذاب تری را به بار میآورد.
باشه آهنگر با اشاره به سختی کار در «سرو زیر آب» عنوان کرد: به یاد دارم که در چند سکانس از «سرو زیر آب» به غیر از بازیگران نزدیک به ۳۰۰ هنرور داشتیم برای مثال در لرستان در یک پلان بالغ بر صد نفر از اهالی سپیددشت در کنار ۲۱ نفر از بازیگران فیلم حضور داشتند که در مجموع ۱۲۱ نفر تنها در یک پلان بازی داشتند و در کنار این موضوع عناصر دیگر صحنه هم داشتیم. این بازیگر بیان کرد: من در این فیلم همزمان با بازی، دستیار کارگردان و برنامه ریز هم بودم و مجموع این موارد کار را برایم دشوار میکرد. از طرفی کار کردن برای کسی که با او نسبت خونی دارید، دشوار است برای مثال باید این ۲ موضوع یعنی کار و نسبت خونی را از هم تمیز دهید و بپذیرید که سر صحنه یک کاراکتر دیگر باشید از سوی دیگر عوامل فیلم همیشه چنین افرادی را یک جور دیگر میبینند هرچند بعد از گذشت مدتی متوجه میشوند که آن کسی که با کارگردان یا تهیه کننده نسبت دارد از این اتفاق سوءاستفاده نمیکند. پسر محمدعلی باشه آهنگر کارگردان سینما افزود: با همه این تفاسیر و با وجود همه این سختیها احساس میکنم میتوانم از لحاظ هنری خواسته پدرم را درک و او را کمک کنم البته اگر قرار باشد
در یک گروه فیلمسازی دیگری کار کنم ترجیح میدهم فقط یک کار را انجام دهم یعنی یا بازیگر باشم یا دستیار کارگردان، زیرا انجام همزمان این ۲ کار با یکدیگر انرژی زیادی میگیرد. وی در پایان با اشاره به سختی کار برای کسانی که یکی از والدینشان در سینما حضور دارد، اظهار کرد: به نظر من سخت میشود از زیر سایه یک پدر یا مادر هنرمند درآمد و مدام ما را به عنوان پسر کارگردان یا تهیه کننده میشناسند. البته راه حل این است که ما به کار با پدران یا مادرانمان منحصر نشویم. گاهی موضوعِ نسبت خونی آزاردهنده میشود برای مثال گاهی متوجه نمیشویم کسانی که با ما دوست میشوند و ما را دوست دارند به خاطر خودمان است یا به خاطر خانواده ما؟ به ما به خاطر خودمان احترام میگذارند یا به خاطر خانوادهای که داریم؟ این موضوع بسیار آزاردهنده است به ویژه اینکه هرکسی که ما را میبیند ما را به عنوان پلهای برای رسیدن به یک دفتر سینمایی در نظر میگیرد.
دیدگاه تان را بنویسید