خبرگزاری میزان: بازیگر شبهای برره گفت: روزی داریوش اسدزاده به من گفت: تو بسیار پررو هستی ۴۰ سال است که در بازیگری حضور داری و اگر اوج هم نگرفتی، اما در سینما و تلویزیون هستی این که بتوانی خود را تثبیت کنی و در سینما بمانی مسئله مهمی است. مختار سائقی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره وضعیت کمدی گفت: به عنوان یک تماشاچی عام مثل مردم احساس میکنم آثار کمدی سینمایی نسبت به گذشته ضعیفتر هستند. کارهای خوب کمدی گذشته در حال حاضر ساخته نمیشود و دلیل آن این است که کارگردانان باری به هر جهت به تولید اثر دست میزنند. وی در همین راستا افزود: فیلم "خالتور" با فروش ۸ میلیارد نشان میدهد که مردم تشنه شادی هستند، اما قرار نیست به هر وسیله مردم را بخندانیم. در سینما با وجود افت نسبت به گذشته تولیدات به مسیری رفته است که چارهای وجود ندارد تا مردم به هر وسیله خندانده شوند و این شاید حتی علی رغم میل باطنی کارگردان باشد. بازیگر "شبهای برره" درباره مسیر طی شده ژانر کمدی در سینما اظهار کرد: از بازیگران کمدی که سالها در ژانر کمدی بازی کرده اند سنی گذشته و جوانان نیز جاذبه و توانایی بازیگران پیشکسوت را ندارند. مسیری
که اکبر عبدی، حمید جبلی، مهران مدیری آغاز کردند در حال حاضر رو به افول است. در حال حاضر کمدی به دلایل مختلف اعم از کارگردانی، بازیگری و قصههای دم دستی و سطحی افول کرده است. سائقی در پاسخ به این سوال که آیا بازیگران عرصه کمدی هم با پول وارد عرصه بازیگری میشوند توضیح داد: سینما شرکت ایران خودرو، صافکاری یا تراشکاری نیست. بازیگری یک حرفه بسیار سخت است که نیاز به مطالعه، دانش، فیزیک و بیان مناسب، ایست درست و پشتکار و پشتکار و پشتکار دارد. ممکن است یک نفر با پول وارد شود، اما ماندگاری در سینما را مردم مشخص میکنند. اگر یک بازیگر با پول وارد شود و توانایی نداشته باشد خود به خود طرد خواهد شد، چون تهیهکننده روی بازیگری که نمیتواند تماشاچی جذب کند سرمایه گذاری نمیکند. وی به بیان خاطرهای درباره بازیگری خود پرداخت و بیان کرد: روزی داریوش اسدزاده به من گفت: تو بسیار پررو هستی ۴۰ سال است که در بازیگری حضور داری و اگر اوج هم نگرفتی، اما در سینما و تلویزیون هستی این که بتوانی خود را تثبیت کنی و در سینما بمانی مسئله مهمی است. بازیگر "سر دلبران" در ادامه تصریح کرد: در عالم بازیگری وقتی نقشهای کوتاه به من پیشنهاد
شد، چون فکر کردم که دیده نمیشوم به پشت صحنه آثار رفتم. با توجه به این که دوره طراحی صحنه و لباس را گذرانده بودم و از شاگردان مجید میرفخرایی بودم شروع به دستیاری صحنه کردم و توانستم عضو انجمن طراحان صحنه و لباس شوم. اولین جایزه طراحی صحنه و لباس را در فیلم "بلوف" ساموئل خاچکیان از آن خود کردم که بزرگترین افتخار من است. قبل از این فیلم با طراحان صحنه و لباس مطرح ایران به عنوان دستیار صحنه و لباس ۳۵ تا ۴۰ فیلم و بعد از بلوف در ۲۰ فیلم طراح صحنه و لباس بودم. قصدم از این توضیحات این است که بگویم اگر یک نفر ممکن است با پول و باندبازی وارد شود، اما اگر استعداد و خلاقیت در او وجود نداشته باشد و نتواند توانایی خود را نشان دهد ماندگاری وجود نداشته و فرد حذف خواهد شد. سائقی مسئله باندبازی در تقسیم نقشها و انتخاب بازیگران را مهمتر از ورود افراد به عرصه بازیگری با پول دانست و در این باره بیان کرد: باندبازی در تقسیم نقشها مسئلهای دائمی است و همواره وجود دارد. در ویلاهای شبانه دور هم جمع شده، تیم میشوند و بین خود بازیگر برای نقش انتخاب میکنند و سایر بازیگران را با اظهار نظر و نامیدن صفتهای مختلف رد میکنند. وی
خاطرنشان کرد: در فیلمهای مختلف میبینیم که برخی از عوامل تولید با هم قوم و خویش هستند و به این باندبازی بسیار اعتقاد دارم و بسیاری از بازیگران که تواناییهای بسیار دارند خانه نشین شده اند.
دیدگاه تان را بنویسید